Loading...
dk

Modtaget SMS om levering, men kan man ændre dato? | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten May 22

Hej alle sammen,

Jeg har her til aftenen modtaget en sms med besked om levering af min Model 3 LR (RWD) fredag den 7. juni.

Sagen er bare at jeg er ude og rejse på det tidspunkt, hvorfor jeg vil hører om nogle af jer har erfaring med at rykke modtagelsesdatoen?

Ved i om det i given fald er muligt at gøre, og hvis ja hvor lang tid man maksimalt kan rykke datoen for modtagelse?

Håber i kan hjælpe.

Ice2EV
Ice2EV May 23

Sælger kan jo ikke udlevere en bil til en køber der ikker er der.

logisk, så kan du skubbe leveringen til hvornår det passer dig. Det kan dog være Tesla står med en anden kunde med samme specifikation, som så kunne få din. Du må så vente til næste damper dukker op med en til dig.

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 23
Jeg skal hente i morgen. Forsøgte at få det udsat 2 uger og det var de bestemt ikke vilde med så jeg må afsted i morgen. Fik ikke nogen begrundelse.
MikaelH
MikaelH May 23
Quote from Laksefiskeren Jeg skal hente i morgen. Forsøgte at få det udsat 2 uger og det var de bestemt ikke vilde med så jeg må afsted i morgen. Fik ikke nogen begrundelse.

Jeg nævnte for sælger da jeg bestilte bilen at vi skulle på ferie i Juli, så hvis bilen blev leveret i den periode, så ville jeg ikke kunne opfylde kravet om at afhente den inden for 1 uge (Står på Tesla.com). Det sagde han ikke var noget problem. Det er det så tilsyneladende alligevel...  

mbk
mbk May 23

Jeg fik af vide at det ikke var så godt at udsætte, for så mister man måske bilen til en anden, de har ikke plads til at have bilerne til at stå så de vil gerne have dem ud hurtigt.

Jeg blev tilbudt min et par dage før end aftalt, men kunne desværre ikke hente før, det var heldigvis ikke et problem i de par dage, når de havde udmeldt den anden tid først.

hamdergutten
hamdergutten May 23

Min kæreste vil ideelt set helst modtage bilen i slutningen af Juni.

Jeg har ikke lige kontaktet Tesla for at hører dem, om det er muligt.

Jeg frygter bare, at man så vil skulle vente til en ny leverance af biler, fx August eller så'n noget.. :-S

M3rasmus
M3rasmus May 23
Jeg skal ifølge mit login hente min bil d. 29 kl. 15. Jeg har dog ikke modtaget opkald eller SMS. Jeg synes det virker meget amatøragtigt at man ikke får råd og vejledning til hvornår og hvordan man skal betale og hvordan det foregår.
bskaarup
bskaarup May 23

@M3rasmus Jeg ville ringe til dem og få det bekræftet. På min konto står der Mandag 27 maj at 14:00, men på mail har jeg fået at vide at det ikke passer. De har vist lidt for travlt for tiden.

På din final invoice står kontonummer og du må gerne vente med at betale med bankoverførsel i netbank når du henter bilen (og du kan låne en computer i butikken)

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 23
M3rasmus
M3rasmus May 23
Citat fra bskaarup

@M3rasmus Jeg ville ringe til dem og få det bekræftet. På min konto står der Mandag 27 maj at 14:00, men på mail har jeg fået at vide at det ikke passer. De har vist lidt for travlt for tiden.

På din final invoice står kontonummer og du må gerne vente med at betale med bankoverførsel i netbank når du henter bilen (og du kan låne en computer i butikken)

Jeg har også forsøgt at ringe i flere dage uden held. Jeg har lagt 10 beskeder om at ringe tilbage m.m. Ingen held.

Jeg kan desværre ikke lave en overførsel dernede, det vil DIBA ikke gå med til. De laver en garanti til dem i stedet, og overfører når de har de rigtige oplysninger - ligesom alle andre firmaer. 

Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus May 23