Loading...
dk

Model 3 Performance levering | Tesla Forum

olerass
olerass Jun 7

@Oreo100, min VIN er identisk. Går ud fra de sidste 3 er det der adskiller os, ellers har vi vidst et problem :P

Oreo100
Oreo100 Jun 7

Hah, ja det håber jeg også. Ellers må vi slå plat eller krone på dagen :). 

Men tyder på de nærmest er produceret lige efter hinanden. De har sikkert haft et batch med performance til den sidste båd.

Oreo100
Oreo100 Jun 10

Mit VIN har ændret sig i sourcen. Nu 415XXX

Ved ikke om det er et dårligt tegn i forhold til levering. Sidste SMS siger stadigvæk 17 til 30 Juni, men det VIN nummer er ret højt.

Ser ud til der kommer 2 skibe mere til Zeebrugge, 12 og 19. Det burde kunne nås. 

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 Jun 10
olerass
olerass Jun 10

@Oreo100, underligt. Min er stadig den samme (384XXX). Kunne være sjovt at sammenligne produktionsdato når vi får vores biler, og se om der er nogle forskelle.

Oreo100
Oreo100 Jun 10

@olerass, jeps. 

Oreo100
Oreo100 Jun 12

Har fået final invoice med det samme 415xxx vin så tror ikke det har haft betydning for levering. Produktionsdato er sikkert den samme som før eller tæt på. 

olerass
olerass Jun 12

@Oreo100, spændende. Jeg har ikke fået final invoice endnu, men den kommer nok snart.

Oreo100
Oreo100 Jun 12

Jeg fik ingen besked om den var kommet. Dukkede bare op på siden hos Tesla. Utroligt som man hungrer efter nyt hele tiden :). 

olerass
olerass Jun 12

@Oreo100, spændende. Samme her. Har lige tjekket og nu var den der pludselig. Der står at de skal have betalingen 7 dage inden levering. Det virker lidt underligt. Har du tænkt dig at efterleve det?

Yavuz
Yavuz Jun 12

Jeg har fået min VIN idag ca. kl. 18. Så jeg har ikke fået hørt hvornår den bliver leveret. Men håber da inden 7. juli fordi så skal jeg ude og rejse (3 uger). Er det realistisk nok tænker i at jeg får den inden da?

Tak :)

Ps. min første post på forumet :)

Oreo100
Oreo100 Jun 12
@olerass De sagde til mig idag man godt kunne betale på dagen, men man skulle kunne dokumentere overførsel via netbank. Tror bare jeg gør det er par dage før. Tænk hvis netbank var nede den dag :-).

@yavuz det vil jeg næsten tro hvis du har VIN
Danbra56
Danbra56 Jun 12
Jeg har fået final invoice i dag med vin nr. Med udlevering d.24/6
olerass
olerass Jun 13

Jeg fik final invoice med forkert pris (den højere pris, som var aktuel da jeg lavede ordren). Imidlertidig er prisen på M3P faldet, så jeg kontaktede Tesla i dag. De sagde at jeg selvfølgelig kun skulle betale den nye (lavere) pris, og at de ville rette det og komme med en ny invoice snart. Så dobbelt tjek lige jeres pris. Hvis den står til 421k eller mere (for køretøjet kun) er den den forkert pris I har fået.

Forummets indlæg er redigeret af olerass Jun 13
Oreo100
Oreo100 Jun 13

Et andet tip er hvis i har købt FSD så afbestil og køb det via skærmen efterfølgende. Så spares registreringsafgiften. Det kan betale sig selv hvis i købte det til den billigere pris. 

olerass
olerass Jun 13

@Oreo100, er du sikker på det kan betale sig? Er det ikke noget med at køb efter levering er næsten 20.000 kr dyrere? Synes jeg har set et sted at det koster 69.000 at "efterkøbe" FSD. Eller så var det sælgeren i butikken der nævnte det. Differencen i reg afgift skal vel udligne forhøjelsen af prisen før det giver mening.

Oreo100
Oreo100 Jun 13

Spurgte dem og fik dem til at rette min. Det koster ikke mere at købe efterfølgende. Det koster 50K nu uden afgift men der kommer afgift på hvis du køber bilen med det direkte. Jeg fik ændret min, og sparede 8k selv om jeg havde købt det før den 1000 usd prisstigning for ikke så længe siden). 

De har også ændret teksten så der ikke står noget om det er dyrere efter levering:

Fuldt selvkørende funktionalitet kan tilkøbes efter levering. Priserne vil muligvis stige, efterhånden som nye funktioner tilføjes.

Oreo100
Oreo100 Jun 13

Det gælder self ikke for den mindste da den er under 400k grænsen for reg afgift

olerass
olerass Jun 13

@Oreo100 takker. Ulempen er selvfølgelig at du skal lægge 50.000 på een gang ved køb efter. På den anden måde får du det finansieret i bilens pris. Jeg har desværre ikke lige 50.000 til at smide efter det nu eller i de kommende måneder (ferie er dyrt), så tror bare jeg beholder det i bestillingen, desværre :(

Oreo100
Oreo100 Jun 13

Ja helt sikkert, det kan betale sig at få det finanseret med. 

MikaelH
MikaelH Jun 13

@Oreo100

Grænsen er ikke ved 400.000kr. Det er et politisk måltal for gennemsnittet af de solgte elbiler. Den reelle grænse afhænger af hvor langt bilen kører på literen (omregnet), hvor stort batteriet er, mængden af sikkerhedsudstyr og om den har 5 stjerner i NCAP testen. 
For SR+ betyder det at grænsen ligger omkring 445.000kr, LR RWD omkring 444.000kr, LR AWD omkring 227.000kr og Performance omkring 420.000kr.

Disse tal vil ændre sig en smule i 2020, hvis den nuværende aftale om afgifter fortsætter. 
Det ville have været simpelt at sige 30% over 400.000kr, men hvorfor lavet noget simpelt, når man i stedet kan tvinge en elbil ind i et system designet til ICE ;)

Sider: « 1 2 3 »