Loading...
dk

Model 3 Performance levering | Tesla Forum

olerass
olerass Jun 13 '19

Nu har jeg fået en ny faktura fra Tesla som skulle tage højde for den nye M3P pris. De mener så at jeg kun skal betale 495k for bilen nu. Det ser ud til de reducerer prisen med 30.000 OG trækker registreringsafgift fra. Gad vide hvad der sker hvis jeg bare overfører det beløb - mon ikke de opdager at de mangler nogle penge på et tidspunkt :)

Forummets indlæg er redigeret af olerass Jun 13 '19
Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Ja nu ved jeg ikke lige hvilke options du har, men det ser helt forkert ud. De tager højde for prisfejl så jeg ville bare krybe til korset og gøre dem opmærksom på det. Ellers vil de nægte udlevering vil jeg tro. De rettede ogsaa min og det ser rigtig ud. 

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Det er underligt, er prisen på din bil i den FI ikk de 408? Det er ex moms, dvs de 510 som også er i designstudio nu. Din Subtotal ser forkert ud. 

olerass
olerass Jun 13 '19

Ringer til Tesla om lidt. Men den seneste jeg har fået ser således ud. Matcher det ikke din?

Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '19

Det er mig ubegribeligt hvorfor de nævner 25% moms og ikke fører det ud til højre. MEN istedet lægger det til i bunden af faktura........

Det er da mega forvirrende for alle at man betaler 33.520 kr for FSD, for at få tillagt momsen senere i regnestykket!

olerass
olerass Jun 13 '19

@Ice2EV. Helt enig. Men jeg har self efterregnet det hele og sikret mig at deres totale momsberegning også passer. Det gør den heldigvis... men ja det er stadig en underligt måde at sætte det op på.

En anden ting der forvirrede mig i starten er at de ikke har det tidligere betalt depositum som en negativ udgift. Den blive jo trukket fra beløbet men den står i parentes. Hvorfor ikke bare sætte minus foran? Det er jo simpel matematik... Men det er de åbenbart ikke helt stærke i dernede i holland afdelingen. 

bskaarup
bskaarup Jun 13 '19

Jeg betalte 3.980 inkl. moms i går for levering

FSD koster 50.000 hvis du køber det efter levering. 33.520 + moms + afgift er vel mere end 50.000

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 13 '19
Ice2EV
Ice2EV Jun 13 '19

@olerass Uha når det lige kommer til hollændere, så ved du godt at skotter er nærrige, men der skal 2 skotter til at snyde en jøde, og 2 jøder til at snyde en hollænder.  

No offence ment.  ;-)

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Det ser helt forkert ud. Dit leveringsgebyr ligeledes. Den samlede pris for bilen alene med mons skal være 510K

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Nu ringede Tesla fra holland for at høre finansering. Underligt som der ikke rigtig er kommunikation på tværs. De kunne heller ikke se leveringsdato selv om det står på FI (22. Juni). 

Anyway, det undrer mig ikke de laver fejl på faktura. Men bilen koster 510K nu uden andet med moms. Dvs din faktura foroven skal vise 408K

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 Jun 13 '19
olerass
olerass Jun 13 '19

Har lige snakket med salg. Det viser sig at det nye dokument jeg har modtaget ikke er en FI. Det er et midlertidig dokument (kreditnota) som jeg skal se bort fra. Jeg vil få en ny FI snart som gerne skulle have den rigtig pris på bilen (408k) osv.

Jeg er ikke heller ikke videre imponeret af deres kommunikation. Det er jo mega forvirrende det hele. Derudover skriver de også at betaling skal ske 7 dage før levering, så bliver man helt nervøs når bilen måske kommer inden 7 dage, for hvad sker der så, men så oplyser de i tlf at man sagtens kan betale på dagen. 

olerass
olerass Jun 13 '19

@Oreo100, kan du poste et ss af din faktura eller lign? Det kunne være brugbart at sammenligne når jeg får min FFI (final final invoice :)). Det lyder på dig som om vores leveringsgebyr er forskellige fx?

Jeg har forresten ingen leveringsdato på FI. Salg kunner heller ikke se en leveringsdato, men han skønnede at den kom omkring d. 22-23. Gad vide hvad der gør at du har en dato (præcist) men at jeg ikke har, selvom vi begge har fået sms om levering fra 17 til 30 juni?

Forummets indlæg er redigeret af olerass Jun 13 '19
Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Den skulle gerne komme med her. Levering for mig står lige under kundenummer oppe til højre

olerass
olerass Jun 13 '19

Takker. Jeg vender tilbage når jeg har fået FFi.

Uha.Sort/hvid interiør. Kunne desværre ikke få konen med på ideen, men håber du/I bliver glad for det. Er spændt på at høre mht. vedligehold.

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Yeah, så en med det i USA og måtte prøve det. Har købt sæde coating og må se om det hjælper. Ikke så bekymret iforhold til hvad jeg kan se. Alkohol skulle nemt tage det meste. Må se hvordan det går. 

Havde lysegråt i min model-s og det var fint efter 4 år. 

MikaelH
MikaelH Jun 13 '19

Du må endelig ikke bruge alkohol på sæderne! 

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19

Jo isopropyl fungerer godt til hvide sæder og jeans farve (med måde). Men ikke til normal rutine rengøring. Ville heller ikke bruge det på andre farver. Men det skal ikke være en koncentreret udgave, det har du ret i. 

Oreo100
Oreo100 Jun 13 '19
Fik SMS med endelig levering den 24 så rykket 2 dage.
olerass
olerass Jun 13 '19

Samme her. Kan også se leveringsdato på Tesla konto nu. Hvad tid skal du hente? Vi mødes nok derinde :)

Sider: « 1 2 3