Loading...
dk

Erfaring med hvid læderkabine søges | Tesla Forum

kayjay
kayjay May 26 '19

Hej Forum,

Søger erfaringer med den fine hvide læder kabine:

tager den let farve efter f.eks. comboy bukser? Hvor nem er den at holde ren?

Kræver den ekstra pleje ifht. den sorte?

MikaelH
MikaelH May 26 '19

Har ingen personlige erfaringer, kun hvad jeg har læst og det er en del :)

For det første så er det ikke læder. Det er måske en vigtig pointe inden man går ud og køber en masse læderpleje produkter. Det eneste der er læder (lige nu) er rattet. 

Den hvide kabine kræver mere vedligehold at holde pæn. Cowboybukser og lignede vil smitte af, men det er let at tørre af med en babywipe eller lignende. Så hvis du vil have den skinnede hvid, så kræver det at den lige bliver tørret over engang i mellem. 

Jeg var for stor en “tøs” til at vælge den hvide, selvom jeg synes den løfter kabinen til et lidt højere niveau. Det skyldes primært to ting. For det første så er instrumentbrættet hvid. Det er lidt en uheldig farve i forhold til refleksioner i forruden. For det andet så forventer jeg at familien udvides mens vi har Model 3. Og hvis man gerne vil have at bilen ser ordentligt ud, så er der bare mere arbejde i det, hvis man har en hvid kabine og fedtede børnefingre. 

baldur
baldur May 26 '19

Nu har jeg kun haft bilen i mindre end 2 måneder. Der har ikke været nogle udfordringer med at holde den ren. Men sådan noget kan sikkert være meget individuelt, hvis eksempelvis dine bukser smitter af men mine ikke gør :-).

En af årsagerne til at jeg valgte hvid er at mine erfaring med sort, er at det kan blive meget varmt at røre ved, når bilen står parkeret i solen. Og det er jeg rigtig glad for at jeg valgte. Midterkonsollen er sort og den bliver brandvarm, hvorimod de hvide sæder forbliver behagelige.

Så synes jeg også at det hvide instrumentbræt er pænere end fake træ. Jeg har ikke bemærket noget genskin der har generet mig.

Den hvide kabine har overrasket positivt. Det er den første bil, hvor jeg efterfølgende har tænkt over hvor stilrent og pænt der egentlig er i den bil.