Loading...
dk

Kan man se på en TMS om den har Gratis SuC ? | Tesla Forum

kayjay
kayjay May 26 '19

I gamle dage havde alle TMS'er gratis supercharging i bilens levetid. Så sluttede det, men det forsatte ved referral programmer. Så blev det begrænset antal kWh (nogle gange pr. år, andre gange kun en gang (tror jeg), og senest blev det tal 5 doblet for en tid, og nu er der så free SuC på udvalge demo modeller (tror jeg) men det gælder kun så længe den ikke skifter ejer (tror jeg).

Forvirringen er total. Hvis jeg kigger på en brugt TMS hos en forhandler, der ikke kender så meget til Tesla, eller måske en privat person, hvordan kan jeg se på bilen hvor meget gratis supercharging der følger med den? Fremgår det af en menu et sted på skærmen?

KimT
KimT May 26 '19

Det kræver vel adgang til kontoen der er knyttet til bilen. For her burde det stå hvis det er km begrænset.

TB har gennemgået det på et tidspunkt. Det er et eller andet med at pga. forskellige strømpriser i de enkelte lande, samt forskellige forbrug pr. model er 1km ikke bare 1km - det skal jo i sidste ende regnes om til kWh.

https://www.youtube.com/watch?v=Q4e97Yl3V7g

Hvis man skal betale, så kan man se det lige så snart man "teser" en supercharger - så burde det vel stå hvad det koster.

P85DK
P85DK May 26 '19

Få stelnummer og ring til Tesla