Loading...
dk

Låst ladestik | Tesla Forum

tag68
tag68 May 28 '19
Jeg har lidt problemer med at mit EON ladestik ikke vil låse sig op, har måtte bruge den manuale udløsnings snor, skulle man ikke bare låse bilen op, og der med låser ladestikket fri?
KimT
KimT May 28 '19

Går ikke ud fra at du har en key fob - for så tryk og hold på bagenden. 

Ellers lås den fri via app på mobil. Eller fra skærmen.

Hvis du havde brugt UMC’en i stedet for eon boksen, går jeg ud fra at der er en knap på stikket til at frigøre kablet - på samme måde som når man lader på en SuperCharger.

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 28 '19
Schnellfahren
Schnellfahren May 29 '19

På min Model 3 kan jeg tilsyneladende ikke få bilen til at frigive UMC stikket, når jeg kommer ud til bilen om morgen. Jeg holder ladestikkets knap nede, men bilen vil ikke slippe stikket. Jeg skal enten bruge app'en til at frigive stikket eller åbne en dør før ladestikkets knap vil frigive stikket.

Er det måden det virker på?? Burde Bluetooth forbindelsen til bilen ikke tillade at fjerne ladestikket ved tryk på ladestikket?

MOS
MOS May 29 '19

@Schnellfahren

Jeg har lidt samme problem med min Model S. Jeg skal stå ret tæt på fordøren med min keyfob, før den registrerer, at den er der og låser dørene op. Hvis jeg kommer snigende bagfra, så kan jeg ikke frigive ladestikket, før jeg har været en tur henne ved førdøren.

mbk
mbk May 29 '19

@Schnellfahren

Jeg skiftede mobil og det har hjulpet en del. Jeg tror nogle mobiltelefoner bare har bedre rækkende bluetooth, den nye telefon holder også kontakten bedre til bluetooth headset. Desværre er det nok mest trial and error der skal til før man finder noget godt. 

Der findes en keyfob som tilkøb, men den har den 'kæmpe' ulempe at den ikke understøtter 'passive entry' så man er tilbage til at skulle låse sin bil.

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-key-fob.html

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 29 '19
soras
soras Jul 2 '19
Det kan være jeg er lidt langsom men idag skulle lige prøve en type 2 lader fra EON (EasyPark) inden jeg skal på ferie. Det virkede fint, men det tog mig lidt tid at lure, at jeg skulle i Tesla app for at låse kablet op igen. Kan det passe der ikke er en funktion fra skærmen? Kunne jeg risikere at “binde” min bil fast til kablet hvis kun jeg var kommet afsted med keycard? 
selsoe
selsoe Jul 2 '19

Der er vist en "unlock charge port" knap inde i bilen ved oversigtsbilledet over bilen, enten der hvor ladeporten sidder eller over billedet af bilen.

jonsiii
jonsiii Jul 2 '19

Jo du burde kunne fra skærmen. Hvis den lader, så tryk først på Stop Charging, og så på Unlock:

Det funker i hvert fald på evse-boksen.

soras
soras Jul 2 '19
Ah, det lille låse ikon. Det lagde jeg ikke mærke til. Tak!