Loading...
dk

Gigafactory 3 i Kina - fremskridt | Tesla Forum

Jabba
Jabba May 29 '19

Imponerende hvor hurtigt det er gået fra mudret terræn til noget man kan tage og føle på.

 

 

 

Kinas evne til at bygge infrastruktur er og bliver noget man må tage hatten af for. Under min egen tid i Kina har jeg selv oplevet skyskrabere der bogstaveligt talt blev bygget på få måneder.

 

Det kunne vi godt bruge noget af i lille Danmark. Især i Københavns Kommune, når det gælder vejarbejde: https://www.kk.dk/artikel/igangv%C3%A6rende-vejarbejde-i-k%C3%B8benhavn

Forummets indlæg er redigeret af Jabba May 29 '19
jramskov
jramskov May 29 '19

Ja, det er vildt imponerende så hurtigt det går i Kina.

Det er ikke kun i København, det gælder også Aarhus. I nærheden af hvor vi bor har de været i gang med knap 2,5km cykelsti siden november. Mon de når det på under et år?

 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov May 29 '19
PerLeth8210
PerLeth8210 May 29 '19

Tesla i Kina har netop annonceret, at der på fredag d. 31 maj, vil blive åbnet for reservering af Model 3 produceret på Gigafactory 3 i Shanghai. Da prisen på Kina model 3 bliver meget billig(måske 15% billigere end den nugældende pris), kan det være at salget af den amerikansk producerede version stangnerer derovre. Det betyder muligvis at kvoten til EU stiger til det dobbelte. Når det sker vil salget i EU for alvor eksplodere. Enhver af os på ventelisterne, ved jo godt at interessen og efterspørgslen er til stede og meget langt fra at være mættet.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 May 31 '19
M3rasmus
M3rasmus May 29 '19

Ligesom alle andre der laver biler i Kina, er det jo kun til det kinesiske marked - muligvis andre steder i Asien. 

Det gør Audi og VW også. Det har ikke betydning for priserne andre steder. 

Det er dyrt at fragte en bil fra USA til Kina, og da Kina er et stort maked - nok det største på EL biler, så er der rigtig meget at spare på at lave bilen i Kina. 

Den nyhed er kun interessant for investorer og kinesere, eller folk med generel interesse i Tesla eller Kina.

VW har lavet biler i Kina mange mange år, det har absolut ingen inflydelse på hvad en VW koster i USA eller Europa. 

Det er billigst at lave en bil så tæt på hvor den skal sælges som muligt. 

PerLeth8210
PerLeth8210 May 31 '19

Dette er ikke svar på din kommentar Rasmus, blot en strøtanke omkring den globale udvikling, som du og jeg som Tesla kunder er med til at fremme.

Jeg  synes at nyheden er med til at stadfæste at Kina går all in i omstillingen fra olie til el. At olieindustrien er en hundredårig døende dinosaurus er for længst gået op for enhver Kineser.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 May 31 '19
P85DK
P85DK May 31 '19

Nu er det ikke Tesla der har bragt elbiler til Kina. Kina er trods alt den største producent af elbiler, de er dog primært til eget marked og modsat fx. Tesla i de fleste tilfælde ikke særligt performance orienteret og ville have det rigtig svært på det vestlige marked alligevel. De sælger ca. 2 mill elbiler om året i Kina på nuværende tidspunkt.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/made-china-fremtidens-elbiler-er-fra-kina

Fx er der flere storbyer hvor Taxaer skal være el.