Tesla Model 3 Long Range RWD - hentet ved Tesla i Aarhus
Første indtryk. Har ikke kunne finde nogen fejl eller mangler. Den er bare som den skal være. Der er måske 2 micro ridser at finde - faktisk bedre end på min seneste KIA og Seat. Lakkvaliteten virker rigtig god og her havde jeg regnet med meget lidt. Men det ser rigtig godt ud. Jeg er på ingen måde nervøs.
Sikke en kvalitets fornemmelse! Det overgår langt mine forventninger. Jeg havde hørt at man ikke skulle regne med Audi eller Mercedes kvalitet - men jeg er meget positivt overrasket. Langt langt over hvad jeg er vandt til fra Kia Niro, Seat Leon ST og andre biler jeg har haft indenfor de sidste 3-4 år. Meget langt over endda.
Komforten er fremragende, Super gode sæder i lækkert materiale. Komfortabel affjedring. Trækker som en hest. Jeg har faktisk slået den over i chill mode, da jeg lige skal vende mig til det kraft overskud.
Den er også absurd økonomisk. 110 wh/km i gennemsnit på turen fra Aarhus til Aalborg (112 km), med en tur gennem Randers midtby på vejen. Troede slet ikke det kunne lade sig gøre. Ja, det var meget kø kørsel med 90-110 km/t, men alligevel.
Jeg er så positivt overrasket over næsten alt på den her bil. Overgår forventningerne stort. Og alle de historier jeg har hørt virker nu som meget overdrevne.