Loading...
dk

Så fik jeg min Model 3 - meget positivt første indtryk | Tesla Forum

M3rasmus
M3rasmus May 29

Tesla Model 3 Long Range RWD - hentet ved Tesla i Aarhus

Første indtryk. Har ikke kunne finde nogen fejl eller mangler. Den er bare som den skal være. Der er måske 2 micro ridser at finde - faktisk bedre end på min seneste KIA og Seat. Lakkvaliteten virker rigtig god og her havde jeg regnet med meget lidt. Men det ser rigtig godt ud. Jeg er på ingen måde nervøs.

Sikke en kvalitets fornemmelse! Det overgår langt mine forventninger. Jeg havde hørt at man ikke skulle regne med Audi eller Mercedes kvalitet - men jeg er meget positivt overrasket. Langt langt over hvad jeg er vandt til fra Kia Niro, Seat Leon ST og andre biler jeg har haft indenfor de sidste 3-4 år. Meget langt over endda.  

Komforten er fremragende, Super gode sæder i lækkert materiale. Komfortabel affjedring. Trækker som en hest. Jeg har faktisk slået den over i chill mode, da jeg lige skal vende mig til det kraft overskud.   

Den er også absurd økonomisk. 110 wh/km i gennemsnit på turen fra Aarhus til Aalborg (112 km), med en tur gennem Randers midtby på vejen. Troede slet ikke det kunne lade sig gøre. Ja, det var meget kø kørsel med 90-110 km/t, men alligevel.

Jeg er så positivt overrasket over næsten alt på den her bil. Overgår forventningerne stort. Og alle de historier jeg har hørt virker nu som meget overdrevne. 

Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus May 29
Ice2EV
Ice2EV May 29

Congrats, man kan slet ikke lade være med at have det store grin på, vel!.

Så lige en i en sprit ny A5, tænkte de havde fejlet.  ;-))

jramskov
jramskov May 29

Tillykke med bilen og velkommen i klubben af store smil :-)

jonsiii
jonsiii May 29

Ja tillykke med den. =) Lå også på 132 Wh/km hjem fra Århus -> Fredericia i dag pga. trafik. Men det gør ikke så meget. Man sidder gerne i 5-10 minutter ekstra. ;)

M3rasmus
M3rasmus May 29

Tak - ja der er mange smil. Jeg tog lige min datter med ud at køre - i normal mode i stedet for chill. Den rykker altså for vildt den bil :)

olerass
olerass May 30

@M3rasmus, hvordan sidder plast panelerne i sideruderne ud for sidespejlene i din bil? Jeg har læst at de kan give en del vindstøj hvis de ikke er monteret korrekt.

Jeg kørte forbi Tesla Aarhus i dag og kiggede på nogle af de nye Model 3'er som venter på udlevering (de stod tilfældigvis og ladede ude i det fri.. hm?). På 3 ud af 4 sad mindst et af plaststykkerne et stykke fra døren i toppen. Man kunne let presse dem ind med en finger. 1 ud af de 4 biler så også ud til at have en lille højdeforskel på forruden og det efterfølgende glastag, hvilket jeg formoder vil kunne forsage en del vindstøj (glastaget var nok ca 2mm højere end forruden). Det ærger mig lidt at der tilsyneladende stadig er kvalitetsproblemer i konstruktionen, især da de 3 biler var performance modeller til knap 600k.

Håber din bil er OK. Men hvis du oplever megen vindstøj kan du måske tjekke efter disse ting. 

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 30

@M3rasmus. Tillykke med den fine bil, flotte billeder, den bliver du glad for. Jeg er også meget glad for min vogn, den er fantastisk men fandt desværre 3 lakfejl da jeg kom hjem med den.

Den værste er 2 relative dybe skrammer i falsen ved højre bagdør. Det ser ud til at man har opdaget skrammerne og forsøgt at reparere dem. Det er bare ikke noget man sender ud til en kunde synes jeg.

De andre 2 fejl er noget der ligner sandkorn i lakken. Nu skal Tesla se fejlene og så er jeg da overbevist om at de vil udbedre dem.

M3rasmus
M3rasmus May 31

jeg har også fundet nogle lange ridser på motorhjelmen og et par sandkort i falsene. 

Har sendt en mail og regner med det blive rettet engang. 

Så længe det bliver fikset, er jeg ok tilfreds. 

Schnellfahren

@M3rasmus

Hvortil har du sendt den mail? mijohansen@tesla.com? Har du modtaget nogen form for bekræftelse?

koden
koden Jun 2
Citat fra Ice2EV

Congrats, man kan slet ikke lade være med at have det store grin på, vel!.

Så lige en i en sprit ny A5, tænkte de havde fejlet.  ;-))

----- 

Sådan tænker jeg hver gang jeg ser en ICE i den dyre klasse.

Wrouumm... er bare fortid i mine øjne og hvor er jeg træt af at tanke min bil 2 som er en benziner.

koden
koden Jun 2

Tillykke med bilen...!!!

Men lægger ikke så meget i det du skriver, da du jo trods alt kommer fra en Massey Ferguson  :-)

Håber du kan få en go' bytte pris for den. men nok ikke hos Tesla :-)

Nå.. spøg til side. Super possitivt ud fra hvad du skriver.

Jeg må tage mig sammen og komme ud og prøve en M3

(nej ikke en BMW M3 for det er da utroligt som det bare er blevet uinteressant på kort tid).

M3rasmus
M3rasmus Jun 3
Absolut. De går jo lige i kødet på den der ellers havde købt en BMW. Jeg synes M3 minder mig utrolig meget om at køre i en BMW 3 serie. Den går jo lige i kødet på en 340i i standard udgaven. Men er bare mere fresh og interessant. Og performence versionen går jo lige i kødet på M serien.