Jeg vil tro at hvis der på samme tid er justeringer af udstyr (feks AP pludselig inkluderet) så er det noget sværere. Som minimum kan man altid afbestille, få sinde 15k tilbage og bestille igen. Det har jeg gjort een gang da de ikke ville give nok for min S og jeg solgte privat (ja man skal desværre bestille før de vil give en trade-in pris)
"Tror ikke der er nogen uenighed om at det er god service hvis man (på trods af at man ikke har RET til det) kan få bilen til den billigere pris før købet. "
Da jeg købte en Ioniq hybrid i 2017 1 måned før den blev nedsat med 50.000 pga. nye registreringsafgifter, var der ingen,der kunne se god service nok, til at annullere eller nedsætte ;)
Glæden var dog, at jeg i 2018 nu kunne bytte til en ren elektrisk, der også var nedsat 50.000 ;)
Nu har jeg så byttet den til en Tesla 3 LR RWD til 421.880 som for nogle måneder kostede mindst 50.000 mere - sådan kan man selv administrere sit "uheldige" køb ;)
Men jeg forestår ikke relevansen af den situation ifht det der diskuteres her?.
Jeg mente blot, at en prisfald efter 7 dages returret og var lige så træls på jysk, som et prisfald på min bil kort efter købet pga. af registreringsafgift, men enig det er ikke samme præmis, beklager ;)
Vil det sige, at LR RWD er blevet billigere? Den sidste pris jeg har set, er 425.400 inkl. levering.
Leverings- og registreringsgebyr er faldet til kr. 3.980. Måske det er det der spiller ind.
Er der nogen der ved hvad prisen på LR (RWD) er på nu?
421.880 lyder min faktura på
Er det en sort/sort?
Hvis grundprisen stadig er 417.900 - og leveringen er faldet til 3.980 - passer prisen på de 421.880 kr. Det vil sige en reduktion på næsten 4.000 kr. Hvis det er korrekt, ligger prisen på LR RWD nu lige midt mellem SR + og LR AWD. Fair nok.
Er der nogen der ved hvad prisen på LR (RWD) er på nu?
421.880 lyder min faktura på
Er det en sort/sort?
Ja
Jeg venter på min T3 LR AWD hvid perlemor hvidt indtræk og 19” fælge bestilt d. 23 april og genbestilt d. 10 maj (gad vide om der snart sker noget) på fakt. står der 7520kr i levering gælder det stadig nu hvor de har sat leveringsomkostninger ned ? Der er kun betalt dep.
Er selve bilen ikke steget 4.000 siden du bestilte? Den kostede 450 engang, nu koster den 454. Så hvis du beder om at få det ændret så vil de muligvis anvende den nye prisliste og dermed går det lige op.
Jeg blev ramt af dette da jeg tilføjede anhængertræk og FSD i mellemtiden var steget i pris. Så skulle jeg betale den nye pris for FSD fordi jeg tilføjede anhængertræk.