Loading...
dk

Bip lyd ved 40 km/t | Tesla Forum

supergaard
supergaard Oct 7 '14

Er jeg den eneste der har bemærket og undrer sig over den sjove "bip-lyd" der kommer hver morgen (eller når bilen bare har været parkeret) og man første gang passerer præcis 40 km/t?

Man skal virkelig høre efter og jeg antager at det enten er låsene eller en lyd der kommer ud af højttalerne ifm at noget sikkerhedsudstyr bliver tjekket.

Lyden generer mig ikke (men måske I andre nu kan få glæde af den og lægge mærke til den), men ku være sjovt hvis nogen vidste hvad det er :)

Bianco
Bianco Oct 7 '14
Muligvis, som du er inde på, den sikkerhedsfunktion der låser dørene så de ikke kan åbnes udefra før nogen åbner en dør indefra. Anti carjacking.
supergaard
supergaard Oct 7 '14

Hehe ja måske, men jeg har prøvet at holde for rødt og låse dørene op og låse igen via skærmen. Og jeg har prøvet at gå i P, så kommer lyden heller ikke. Den skal parkeres helt og slukke ned. Så det må næsten være noget andet der tjekkes.

Hookmaker
Hookmaker Oct 8 '14

@Supergaard, nix den lyd opdagede jeg også idag  :-) - præcis da asserede 40 for første gang. Hmm...? 

KS
KS Oct 9 '14

@Hookmaker, kan bippet nu høres fordi der er skiftet Drive Unit - eller blot fordi du har støjisoleret så den nu er den højeste lyd i bilen ved 40 km/t eller har den været der altid?? - Prøver med 40 km/t på et stykke i dag.

supergaard
supergaard Oct 9 '14

Jeg kan tilføje at jeg bemærkede det før jeg fik skiftet driveunit og før jeg støjisolerede så tror ikke det er relateret. Jeg har tit undret mig over lyden men først nu bemærket at det sker HVER gang ved præcis 40 km/t :)

T3S7A
T3S7A Oct 9 '14

Normalt hører jeg alt, men har ikke bemærket lyden før den blev nævnt her. Jeg har den også, men meget svagt, har man radio tændt hører man den ikke. Rigtigt nok, kommer den kun første gang, man kommer på 40km/t. Bestemt ikke noget som gener, men sjovt at vide hvad det er som bliver aktiveret der? CC? at den kan slås til efter dette?