Loading...
dk

RWD - AWD køreegenskaber | Tesla Forum

andershvid
andershvid Jun 1 '19
Er der nogen der har prøvet begge dele? Er der stor forskel i køreoplevelsen?
Boris
Boris Jun 3 '19

Jeg kunne også godt tænke mig at høre erfaringer fra nogen, der virkelig har prøvet begge dele. Det må der da være nogle af jer, der har? Er AWD modellernes antrit virkelig så meget bedre pga. den særlige motor foran, at det er mange penge værd? Støjer AWD virkelig mindre end RWD, fordi der ikke er et tomt motorhulrum foran. Eller støjer AWD faktisk mere pga. den forreste motor, som hyler?  Er AWD modellernes køreegenskaber og traction virkelig så meget bedre under danske kørselsforhold året rundt? Eller kan man ganske roligt og trygt spare en her del penge ved at købe en SR+ eller LR RWD?

 

ElPeter
ElPeter Jun 3 '19

Min erfaring er fra Model S: AWD kører som på skinner, det er meget svært at få den til at skride bare en lille smule. På RWD (har kun haft den som låner) kan det relativt nemt ske hvis vejen er våd eller man accellererer lidt frisk ud af et sving. Ikke dramatisk, men man kan registrere det.

Hvis man kører stille og roligt er der nok ikke meget forskel med mindre man er ude i meget dårligt føre.

På Model S er der en smule støj fra frontmotoren, den er der naturligvis ikke på RWD.

 

P85DK
P85DK Jun 3 '19

Nu ved jeg ikke om man kan slå traction control fra på Model 3 RWD, men det kan man på Model S. Så i en Model S kan du lave 11 taller og meget røg ;-)

Det kan du ikke i en AWD, da traction control ikke kan slås helt fra :-(

mbk
mbk Jun 3 '19

Har kun prøvet RWD i TMS og AWD i min TM3.

TMS RWD P85+ var nem at få til at smide bagenden, men synes nu stadig bilen var meget kontrolleret alligevel. Det er næsten umuligt at få TM3 til at slippe asfalten, så er det noget du selv har fremprovokeret ved hårdt sving, fuld pedal og vådt osv.