Hvis du har en blå kraftstikkontakt derhjemme, så kan du sætte den til opladning der vha. den medfølgende UMC.
Alternativt kan du som midlertidig løsning (indtil du får installeret en mere permanent opladningsmulighed derhjemme) købe en Schuko-adapter. F.eks. denne: https://www.harald-nyborg.dk/p1888/adapter-til-schuko-stik. Så kan du lade fra en alm. husholdningsstikkontakt med jordforbindelse. Den koster næsten ingenting, så jeg ville købe sådan en med det samme uden betænkning, da man ikke ved, hvornår man pludselig kan få brug for den.
Der er også mange, der har anskaffet/bygget en rød-til-blå adapter, dvs. en kort stump gummikabel, der forbinder et rødt han-kraftstik med et blåt hun-kraftstik. Så kan du lade fra en rød kraftstikkontakt, dog stadig kun på 1 fase, 16 A = 3,7 kW. Den er også god at have, da røde kraftstikkontakter findes mange steder, både på virksomheder og hjemme i folks garager.
Med det medfølgende Type-2 kabel kan du lade på de fleste offentlige AC-ladere, som er placeret rundt omkring i byen. Jeg ved dog ikke ret meget om, hvordan det fungere med betaling, da jeg aldrig selv har benyttet disse.
Hurtigladere (DC-ladere), der typisk er placeret langs motorvejene og enkelte steder i byen, har typisk påmonteret kabel med CCS-stik. Det kan sættes direkte i bilen.
Og så er der naturligvis Teslas SuperChargere. Det er supernemt og bekvemt, især på langtur. Det kræver vist bare, at du opretter en konto hos Tesla, så kører det.
På Plugshare appen kan du finde en masse lademuligheder i dit område. Du kan f.eks. filtrere på typer af ladere/stik, om de skal være gratis osv.