Loading...
dk

Solceller og leje af ladeboks | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Jun 8

Jeg har solceller på den gamle årsafregningsmodel.

Når jeg skal have min Model 3 ville jeg gerne leje en ladeboks som dem hos evse.dk og derved få 1,03 kr tilbage for hver kWh jeg lader.

Jeg har læst et sted (kan ikke huske hvor) at man ikke kan indgå en sådan aftale om leje af ladeboks og dermed nedsat elafgift hvis man har solceller på årsafregningsmodellen.

Er der nogen herinde der ved noget om dette eller evt. har installeret årsafregnede solceller og samtidigt en ladeboks efter denne leje model med afgftsreducering?

Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Jun 8
KimT
KimT Jun 9

Uden lige at kende de eksakte regler m.m. så er problemet at du reelt kan få dobbelt refusion for den samme strøm, hvis man har solceller.

E.on har krævet at man fik oprettet et separat aftagernummer (installeret måler nr. 2. med krav om betaling af lille årligt gebyr/ab. til dit netselskab)). Hvor Clever åbenbart er ligeglad.

Hvad esve så kræver ved jeg ikke.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 9
webercarbmann

Du skal klart vælge Clever.  Der får du pt. 2,10 / Kwh i refusion, også for dem strøm du selv producerer. 

Johannelund
Johannelund Jun 9
Har man solceller eller et hus der via BBR her nedsat elafgift pga elvarme,jordvarme er CLEVER er rigtig godt valg, her får man er refusion på 2,20 pr kWh på ALLE de kWh der fyldes på bilen og det gælder også den overskudsstrøm man evt havde inden man fik elbil. Fik sidste år over 12000 i refusion mod at betale 8400, og når man samtidig er tvunget til timeafregning, lader man så bare om natten, og så bliver det rigtig billig, man sælger sit solcellestrøm til en høj pris og har sit store forbrug om natten til en lav pris.