Loading...
dk

Hvor meget aflader jeres batteri | Tesla Forum

Permand
Permand Jun 12
Jeg har haft bilen stående i fem dage. På de fem dage er batteriet afladt fra 81% til 46% svarende til 7% tab om dagen. Den første dag mere end de sidste dage. Jeg har haft sentry mode kørende.
Hvad er jeres erfaringer?
mbk
mbk Jun 12

Sentry æder helt vildt, 5+% om dagen er ikke unormalt.

Jeg har holdt i 5 dage hvor jeg brugte 30% med Sentry i en parkeringskælder, men jeg havde samtidigt glemt at lukke bagklappen helt, så ved ikke om det kunne få bilen i en højere end normalt forbrug.

5% i et døgn, svarer til 0.05*74000Wh/24h = 154W.

Jeg mener at have læst at GPU/Autopilot kortet er dimensioneret til 100W køling, det er vandkølet, center computeren som skriver til USB æder nok ikke under 20W med skærm slukket, som den også tænder hvis der er nogle der er tæt på bilen, samt et par W til hvert kamera, så vi ender nok op på 80-130W bare for at have Sentry mode på. Det er selvfølgelig meget for tre dash-cams, men på den anden side kører det på et system som slet ikke er designet til det.

Det er selvfølgelig for meget og irriterende, men hvis det er en enkelt nat er det ofte det værd. 14 dage i en parkeringskælder dur ikke.

Desværre har jeg oplevet at det ikke er til at få Type-2 ladning til at starte igen, min bil var sat til opladning, men kunne ikke genstarte og lade fra 60-90% igen uden at Type-2 stikket fysisk skulle ud og ind.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 12
voersaa
voersaa Jun 13

Dit tab er omtrent hvad jeg ville forvente på min egen. Har dog aldrig haft den stående mere end et døgn eller to. Det virker voldsomt når man første gang opdager hvor hurtigt det kan gå.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jun 13
Permand
Permand Jun 14
En lille opdatering - nu har jeg ladet bilen stå uden sentry mode aktiveret og på lidt over 1,5 døgn har jeg tabt mellem 0 og 1%, hvilket er noget mere opløftende :-)
jonsiii
jonsiii Jun 17

Har også lavet en lille test:

* Fredag eftermiddag: Sat opladning til 50% (SoC var ca. 40%), scheduled charging kl 01:00

* Ladeboks aflæst lørdag kl 11:30 til 191,17 kWh

* Bluetooth slået fra, så den ikke tror vi skal "lege" og ikke noget med at vække den via appen. ;)

* Ladeboks aflæst her mandag kl 12:00 til 191,57 kWh og SoC står på præcis 50%.

0,4 kWh på 2 døgn. Det er dælme ikke meget tab i selve batteripakken.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 17