Hej alle
Nu har jeg efterhånden brugt rigeligt med tid på at undersøge alt om Tesla og brugtmarkedet osv. Er kommet frem til at en Model S er bedst for mig (Barn på vej og stor hund der skal med nogle gange). Er dog stadig meget i tvivl om hvilken model S jeg skal købe og håber I kan hjælpe med jeres take på de tre valg.
Jeg har set på en brugt model s P85D, 53,000km og kr. 520.000 https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-5d/4328437
Jeg har også set på en Demo S 100D direkte fra Tesla. Det er en 2018 årgang med 15.000km og godt med udstyr, incl gratis supercharger så længe jeg beholder den. Denne skal de have 735.000kr for.
Nu har jeg så set at en helt ny S Standard Range kan fås for 670.000kr fra ny, dvs med opgraderet motor og bedre undervogn osv.
Kan det passe at en ny Standard Range kører længere end den brugte P85D? Og muligvis ikke meget kortere end den "gamle" 100D?
Hvad er ellers jeres take på mine tre valgmuligheder, jeg er lidt bekymret for at sidde fast med en årgang 2015 uden garanti og så går MCU og undervogn osv. 100D'en ser sprød ud, men hvor meget går jeg glip af ved at købe en der ikke er opgraderet med det nyeste hardware?
Sidst men ikke mindst, skulle man vente 6 mdr og se om de opgradere Model S fuldstændig?
Håber I kan hjælpe med et par inputs, er skrup forvirret haha...
Mvh Niclas, forhåbentlig snart en Tesla ejer:-)