Jeg har kørt økonomiløb i de sidste 25 år, og har også arrangeret en del løb. Det næste løb jeg er løbsleder for foregår den 15. - 16. maj 2015, og er mesterskab for North European Zone. Der kommer deltagere fra Finland, Sverige, Norge, Holland, Tyskland og selvfølgelig Danmark.
Jeg vil gerne åbne for, at der også kan deltage el-biler. Et løb er normalt 400 - 600 km med en overnatningspause undervejs. Mig bekendt er det ganske få el-biler, som vil kunne køre 300 km eller mere på en opladning.
Et økonomiløb foregår ved at alle biler tankes op til randen, og sendes så ud på en god rute - f.eks. 2 X 300 km. opdelt i forskellige etaper med forskellige gennemsnitshastigheder, som er afpasset, så det ligger så tæt op ad daglig kørsel som muligt, og somme tider måske lidt hurtigere. For sen ankomst til tidskontroller medfører straf (liter) Samme procedure kan vel stort set gøres med el-biler.
Nu kommer mine spørgsmål:
Vil det være muligt at aflæse nøjagtigt forbrug (opladning) på en Tesla-ladestation, eller er instrumenterne i bilen nøjagtige nok til at finde en vinder.
Hvor mange biler kan lade samtidigt på f.eks. ladestationen i Middelfart?
Er der nogle i dette forum, som kunne tænke sig at deltage? (Koster jo lidt startgebyr, overnatning og forplejning)
Er der nogle i dette forum, som kunne tænke sig at hjælpe med at håndtere "påfyldning" og i det hele taget hjælpe med til afviklingen?
Håber på nogle gode svar. Hvis du vil vide lidt mere om økonomiløb, så gå ind på www.ecorallydk.dk, som er en hjemmeside fra 2012 hvor vi også arrangerede. Kig under ecorally maxi.
Venlig hilsen
Ulrik Hejl