Loading...
dk

Kan man indstille en lyd ved fartgrænsen? | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten Jun 15 '19
Hej alle sammen,

Beklager mit dumme spørgsmål. 

Modtog min første Tesla i går. 

Hold kæft den er vanvittig :-O

OUTSTANDING!!!

Nå men mit spørgsmål går på, hvorvidt nogen ved om man kan indstille bilen til at give en lyd fra sig, når man rammer fartgrænsen?
Jeg synes jeg har svært ved at bedømme det ved 50 kmt og/eller 110. 
Det kunne være rigtig rart med et lille pip eller noget :P


Håber at den kan den, og nogen i så fald kan hjælpe med fortælle hvor man klikker. 
jramskov
jramskov Jun 15 '19

Tillykke og velkommen i klubben :) Hvad har du købt?

Den første? Hvor mange har du bestilt?! :D

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men tror muligvis svaret er nej - jeg har ikke set det.

 

hamdergutten
hamdergutten Jun 15 '19
Tusinde tak :)

Nej jeg mente at det var den første Tesla jeg nogensinde har købt - men det tyder på at det ikke bliver den sidste, for hold fest hvor er den lækker!!

En LR RWD, som jeg bestilte slut April. 

Den opfylder virkelig alle mine våde gadget/tech drømme :P

Så mangler Tesla bare at skabe nogle både, og fly, så vi kan være godt sejlende/flyvende haha. 
Jenskh
Jenskh Jun 15 '19
Citat fra hamdergutten Tusinde tak :)

Nej jeg mente at det var den første Tesla jeg nogensinde har købt - men det tyder på at det ikke bliver den sidste, for hold fest hvor er den lækker!!

En LR RWD, som jeg bestilte slut April. 

Den opfylder virkelig alle mine våde gadget/tech drømme :P

Så mangler Tesla bare at skabe nogle både, og fly, så vi kan være godt sejlende/flyvende haha. 
Tillykke - uha du gør ikke sulten efter min egen LR RWD mindre. Den bliver først udleveret på næste lørdag.
MOS
MOS Jun 15 '19

@hamdergutten

Tillykke med din nye Tesla. I min Model S kan man slå fartadvarsel til i Autopilot menuen. Det ser således ud:

Det ser sikkert ud nogenlunde på samme måde i Model 3.

Hvis du sætter Speed Limit Warning til "Display", så vokser fartbegrænsningsskiltet i størrelse i dispayet som en subtil advarsel. Hvis du sætter den til "Chime", vil den begynde at bimle og bamle, hvis du kører for stærkt. Under Speed Limit kan du indstille, ved hvilken hastighed den skal advare dig.

Et generelt råd: Slå i øvrigt det hele til (pga. sikkerheden). Når du har haft bilen et stykke tid og vænnet dig til den, kan du evt. slå noget af det fra igen, hvis det irriterer dig.

hamdergutten
hamdergutten Jun 16 '19
Fantastisk :D

Jeg prøver det senere. 

Jeg tænkte nok at den havde en sådan funktion. 

Tusinde tak for hjælpen :D :D