Loading...
dk

Tesla er blevet en telefonsvarer | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 5

Vi fik besked via -email at de havde annulleret et servicebesøg efter den var fjernet fra APP'en. Jeg ville ringe til dem.... nå nej... skrive...  nå nej heller ikke...

migselv
migselv Aug 5

Sammen med min seneste Repair Order skrev min Service Advisor at jeg bare skulle sige til hvis der skulle laves noget om.

Hmmm, men hvordan?

Det endte med at jeg kørte over til Service Centeret for bla at stille dette spørgsmål. Jeg fik at vide at man stadigvæk kan skrive til sin Service Advisor hvis man har den direkte email adresse.

SpaceX
SpaceX Aug 5

Fik serviceret og lavet garantireparation. Da min faktura ikke kom per lovet email forsøgte jeg at kontakte Tesla per telefon, web, mail, men uden held. Jeg måtte bruge en time af arbejdstiden på at køre til Tesla for at få lov at betale min regning. Gakkelak.

Jeg meget begejstret for Tesla, men seneste tiltag er dog en ommer.

Næste service bliver måske ikke hos Tesla.

ast
ast Aug 7
Jeg synes at det er problematisk, at man ikke kan få kontakt til en person i den anden ende. Jeg har bestilt en opringning gennem app`en, salgsafdelingen og via en kontaktformular. Her 3 dage efter er jeg endnu ikke blevet kontaktet. Jeg har nu haft 3 Teslaer (første, eneste og sidste), hvis der ikke sker nogen forbedringer.
PeterE
PeterE Aug 8
Citat fra SpaceX

Fik serviceret og lavet garantireparation. Da min faktura ikke kom per lovet email forsøgte jeg at kontakte Tesla per telefon, web, mail, men uden held. Jeg måtte bruge en time af arbejdstiden på at køre til Tesla for at få lov at betale min regning. Gakkelak.

Jeg meget begejstret for Tesla, men seneste tiltag er dog en ommer.

Næste service bliver måske ikke hos Tesla.

Betal når du henter bilen, problem løst. 

Alternativ: Betal når Tesla rykker, problem også løst.  

Gør nu ikke tingene sværere end de er :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 8
JSH
JSH Sep 1

Jeg er enig i det meste der er skrevet, meeeen fik serviceret Teslaen inden sommerferien, hvor den skulle med syd over, 3 dage senere, men desværre havde de over set en fejl.

Bestilte tid på Appen tid om 3 uger, forsøgte også over telefonen og fik talt en masse engelsk.
kørte op til Århus, var der 0730, de erkendte deres fejl, fiksede det og kl. 09 var jeg på vej sydover - uden beregning.

Så mit råd er at det der kan planlægges gøres på appen, skal det gøres hurtigt eller har et lille problem - så mød op personlig.

Nikolaj
Nikolaj Sep 1

De er også ved at opmande på service-området, så forhåbentligt bliver det snart bedre. Nu åbner de jo 2 nye service-centre i dels Vejle og dels Hillerød ved udgangen af året.

Jeg har også selv vænnet mig til at skulle møde personligt op hos Tesla ved spørgsmål, hvilket kan være noget belastende. Til gengæld, når man først er derude, så er servicen som oftest helt i top. Jeg kender i hvert fald ikke andre end Tesla-ejere, som gratis er blevet tilbudt lånebil med over 700 hk. Og ja, det gav hovedpine resten af dagen at prøve ludicrous-mode :) 

Bianco
Bianco Sep 1

Jeg må erkende at jeg ikke kan acceptere at købe en bil fra nogen man ikke kan ringe til, så nu har vi bestilt bil nr. to hos Nissan (ny Leaf) - desværre.

mbk
mbk Sep 2

@Bianco

Kan godt forstå at du synes det er træls ikke at kunne ringe til Tesla, jeg har det på samme måde, men produktet er stadig _så_ meget bedre at sammenligning med en Leaf er helt gak. Tesla er så langt foran at det er tæt på tåbeligt at sammenligne med de andre ombyggede benzin biler.

arne
arne Sep 2

Hej igen, det var mig der startede emnet, så tak for de mange gode indlæg.

Det er efter min mening svært at forstå, at Tesla vælger at indføre den forringede service netop nu, hvor nogle af de førende bilmærker er på vej med seriøse alternativer. Luksusbiler, der har et netværk af serviceværksteder rundt omkring i landet.

Serviceafdelinger, hvor man kan komme i kontakt med en person, hvis man skal aflevere en besked eller have svar på et spørgsmål, der ikke står på FAQ-listen.

Det er selvfølgelig helt ok, at man kan bestille service mm. via app’en og at man kan få oplysninger via hjemmesiden, men som ejer af en Tesla mener jeg personligt, at det er en helt uacceptabel måde man har valgt at behandle kunderne på.

Jeg har virkelig nydt at køre i Teslaen i de 4 år og 110.000 km jeg har haft den, men nu har jeg valgt at skifte den ud med en Mercedes.

Tak for denne gang!

Arne

PS: Det skal lige nævnes, at serviceafdelingen i Kirstinehøj har ydet en fin service, da man kunne komme kontakt med dem.

jramskov
jramskov Sep 2

@Bianco Uden at jeg selv har haft behov for at kontakte Tesla, så er jeg enig, det er en fejl at lukke ned for telefonen.

@arne: En EQC?

Bianco
Bianco Sep 2
Citat fra mbk

...sammenligning med en Leaf er helt gak. 

Leaf har varme i rattet, CarPlay og 360 view bakkamera. Førerstillingen er højere og det er dermed nemmere at komme ind at side. Og så er den 50.000,- billigere end en Tesla model 3 i samme konfiguration.  

PS Jeg er lidt ligeglad med alle punkterne (undtagen ratvarme) men jeg kan ikke begynde at argumentere med fruen hvis hun ikke kan ringe til Tesla og spørge hvorfor den bibber / en lampe lyser.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Sep 2
MikaelH
MikaelH Sep 3

En Leaf kan så ikke køre på en langtur hvor der skal lades mere end én gang, med mindre man er udstyret med en god tålmodighed ;)
Men hvis bil nr. 1 er en Tesla, så er det jo nok knap så relevant. Dog ville jeg savne mange af de lækre features i en Tesla. Specielt mobil-nøglen er super lækker, og noget man virkelig savner når man bliver tvunget over en en anden bil. Carplay er noget der altid har stået højt på ønskelisten, men synes at det indbyggede system i Model 3 fungerer meget bedre (det kræver selvfølgelig LR på nuværende tidspunkt). Varme i rattet og 360 kamera kunne være lækkert, men synes ikke det er nok til at opveje den helt anden oplevelse som en Model 3 trods alt er. 

Jeg er ikke sikker på at den nuværende situation er kommet for at blive. Tesla laver nogle meget hurtige beslutninger, og på et tidspunkt vil de nok finde ud af at de bliver nødt til at have en eller anden form for telefonsupport. Hvis du er i tvivl om en alarm etc, så har de jo deres Roadservice nummer. De hjælper gerne med den slags. Det er et større problem at man ikke lige kan ringe til service, hvis der er noget akut i forbindelse med en aftale. 

Jeg kan godt forstå idéen er at droppe telefonen, da Service tidligere er blevet bombarderet med opkald som i ringe grad relaterer sig til deres jobfunktion. Hvis du konstant binder to man til telefonen, som skal svare på en masse spørgsmål der står i manualen, så vil den reelle kø til service blot blive længere da der er mindre mandskab til opgaverne. 

KimT
KimT Sep 3

Hvilke el-biler kan man reelt få i dag - lad os sige med max. 3 måneders ventid ?

Tesla, Leaf, i3, Zoe ?

mbk
mbk Sep 3

@Bianco ja ja, Leaf'en er da som sådan fin nok, men når den nu kun har chademo DC ladning, 1-faset onboard lader og ingen batterikøling som gør det smertefuldt at køre 500+ km til næsten samme pris som en Model 3, så er der altså ingen sammenligning IMHO. Afskrivning på Leaf må være hardcore af samme årsager, Leaf har også ekstremt hurtig batteridegradering sammenlignet med Tesla.

mbk
mbk Sep 3

Ved ikke hvor slemt det er med 62kWh versionen, men indtil videre har det kun været værre hver gang de har opgraderet batteriet. 

https://cleantechnica.com/2019/07/02/initial-testing-suggests-new-62-kwh-nissan-leaf-suffers-from-rapidgate-on-longer-trips/

PeterE
PeterE Sep 3
Citat fra KimT

Hvilke el-biler kan man reelt få i dag - lad os sige med max. 3 måneders ventid ?

Tesla, Leaf, i3, Zoe ?

Og Kona, e-tron, e-Niro og EQC. 

Med 14 rigtige el-biler på det danske marked er der efterhånden lidt at vælge imellem. Så skal vi bare have folk ud af deres ICE...
Bianco
Bianco Sep 3
Citat fra MikaelH ... Jeg kan godt forstå idéen er at droppe telefonen, da Service tidligere er blevet bombarderet med opkald ...

Dit argument er at kunderne har masser af spørgsmål, så derfor skal Tesla lukke telefonerne!?!

Nu ved jeg at jeg er lidt langt ude, men en anden mulighed var at lave en FAQ på hjemmesiden og ansætte en studentermedhjælper til svare på generelle spørgsmål inden telefonen stilles videre til de erfarne medarbejder. Utopi, jeg ved det. 

KimT
KimT Sep 3
Citat fra PeterE
Citat fra KimT

Tesla, Leaf, i3, Zoe ?

Og Kona, e-tron, e-Niro og EQC.    Med 14 rigtige el-biler på det danske marked er der efterhånden lidt at vælge imellem. Så skal vi bare have folk ud af deres ICE...

Jeg ved godt de er på markedet. Derfor skrev jeg hvad man reelt kunne få leveret indenfor 3 måneder. Hyundai og Kia har 12-18måneders leveringstid. Og jeg tvivler på at de "nye" modeller som er ved at komme ud på markedet bliver tilgængelige til det brede publikum. De bliver vel produceret i begrænset stk. tal, og kun de helt dyre udstyrsmodeller (som VW ID og Taycan - og som også Tesla gjorde med TM3) 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 3
MikaelH
MikaelH Sep 4
Quote from mbk

Ved ikke hvor slemt det er med 62kWh versionen, men indtil videre har det kun været værre hver gang de har opgraderet batteriet. 

https://cleantechnica.com/2019/07/02/initial-testing-suggests-new-62-kwh-nissan-leaf-suffers-from-rapidgate-on-longer-trips/

TeslaBjørn har lige range testet den, og den er lige så dårlig som de andre udgaver. Dog kommer du længere på første opladning som følge af det større batteri. Men en langdistance cruiser bliver den aldrig.

Quote from Bianco

Dit argument er at kunderne har masser af spørgsmål, så derfor skal Tesla lukke telefonerne!?!

Der skal selvfølgelig være et alternativ, og det har du også i form af Roadservice i dag. I hvert fald til fejlmeddelelser som du ikke forstår etc. Er du i tvivl om hvordan du tænder vinduesviskerne, så står det i manualen. Så kan det godt være at der er en række spørgsmål som falder udenfor, og kunne man måske have et helt tredje nummer. Tesla har tidligere udtalt at den største årsag til at folk kontakter Service er spørgsmål til Autopilot. Som det var før, så belastede du medarbejdere i en helt anden jobfunktion. Det svarer lidt til at slagteren skal bruge hele dagen på at finde vine til kunder, når han reelt burde forberede kød.

Siger ikke at den nuværende løsning er god, men jeg foretrækker trods alt at de kommer i bund med reelle serviceopgaver (værksted), så ventetiden ikke længere måles i måneder. Hvis en af midlerne til at nå det mål er at frigøre servicepersonale fra telefonerne, så må det være sådan. Det er svært bare at opmande fra den ene dag til den anden. Jeg er sikker på at den nuværende situation er midlertidig, og når Tesla føler der er overskud i deres Servicecentre igen, så skal telefonen nok vende tilbage. 
Indtil videre må man oprette sin service sag via Appen. Her vil de typisk også ringe dig op efterfølgende.

Sider: « 1 2 3 »