Loading...
dk

Bobler i lakken på TMS | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19

Hej alle. 

Jeg har brugt formiddagen på at give vores TMS den store omgang. Skal nu have forseglet de obligatoriske stenslag med lakstiften. 

Da jeg vaskede bilen opdagede jeg to steder hvor lakken er boblet op. Uder højre baglyget og ved den nederste kant ved højre bagdør. Denne kant har nogle skader i kakken som jeg også skulle have repararet med lakstiften. Problemet under højre baglygte er mere mystisk. Se billeder. 

Jeg troede ikke at det kunne ske på en aluminium bil.  Er der andre der har prøvet dette? What to do about it? 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Jun 20 '19
KimT
KimT Jun 20 '19

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4381

Sidste år da vi kørte bryllupskørsel for Kristian var der en blå hvor lakken manglede i et par områder på størrelse med en mønt på motorhjelmen. Men det er alu der korroderer

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 20 '19
webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19

Bobler nederst på forkanten på højre bagdør

webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19
Citat fra KimT

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4381

Sidste år da vi kørte bryllupskørsel for Kristian var der en blå hvor lakken manglede i et par områder på størrelse med en mønt på motorhjelmen. Men det er alu der korrodere

 

 

Tak for Link.  Det er spøjst for der er masser af andre stenslag på bilen hvor dette ikke sker. Det er sikkert en uhendig kombination af skadens placering og fugt der ophober sig.  Spørgsmålet er om man skal "prikke hul" for at fjerne boblen og så give den lakstift for at forsegle skaden i første omgang?  Jeg tror at jeg prøver dette med skaden nederst på døren og ser hvordan ser ud under lakken....   

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Jun 20 '19
webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19

Så fik jeg fjernet lakken der hvor den var boblet op og pletmalet/forseglet med lakstiften. Klart bedre end før. Man ser det ikke med mindre at man ser efter det. Det er spøjst med aluminium da metallet står langt Tv. i spændingsrækken og derfor let oxideres. I praksis bliver der dannet et tyndt lag af tungtopløseligt aluminiumoxid på overfladen og oxidationen stopper. Det er også det der sker under lakken der udvides og nye områder af rent aluminium kan oxideres. Der er ikke antyning af at der er materiale der "mangler" som hvis det samme skete på en jernbil.