Loading...
dk

Mærkeligt mønster i lakken | Tesla Forum

Agon
Agon Jun 23 '19

Da min bil stod i sollys i dag så jeg pludselig nogle mærkelige næsten holografiske mønstre i lakken. Der sådan næsten 3D agtigt bevægede sig lidt afhængigt af vinklen man kiggede fra. Er der nogen der ved hvad det er? Kan det poleres væk?

Forummets indlæg er redigeret af Agon Jun 24 '19
MikaelH
MikaelH Jun 24 '19

Det er resultatet af en dårlig polering. Det kan let fjernes hvis det gøres ordentligt.

https://shop.bilvask.nu/guides/svirvel-maerker-polering-fejl

Agon
Agon Jun 24 '19

Tak for svaret. Er der erfaring med om Tesla påtager sig at gøre det hvis man påpeger det?

MikaelH
MikaelH Jun 24 '19

Normalt siger de 160km til at påpege lakfejl. Så tror ikke du får dem til at lave det. Deres påstand er jo at du selv kan være skyld i det.

Men det skader jo ikke at spørge :)

Agon
Agon Jun 24 '19
Ja men kunne vel godt starte med at polere en ny bil :-). 

Jeg kan foreløbig kun se det i et lille område på døren i førersiden. Tror I bare jeg kunne vaske området godt og så håndpolere det væk? Jeg har noget polermiddel men har ikke hverken erfaring med at polere eller maskineri til det. 
Agon
Agon Jun 24 '19
Har svirvelmærker faktisk sådan en tredimensional fornemmelse når man kigger på dem i sollys? Der er et eller andet optisk bedrag på spil, så det ligner mønstre eller lysspejlinger der ligger flere cm. inde i lakken - og bevæger sig lidt når man ser dem fra forskellige vinkler i sollys. Men i skygge er de næsten ikke synlige.  

Jeg skal bare være helt sikker på at det er det der er på spil. 

Edit: efter at have læst lidt op lyder det helt som det der kaldes hologrameffekt. 
Forummets indlæg er redigeret af Agon Jun 24 '19
MikaelH
MikaelH Jun 25 '19
Jeg tror umiddelbart at du får svært ved at fjerne det mer håndkraft. Har kun erfaring med polering med maskine, og baseret på hvor lang tid det tager, så vil jeg mene at der er langt til mål med håndkraft. Det tyder mest af alt på at de har fået lavet en ridse eller lignende på døren, og så har poleret den væk, uden at bruge den rigtige teknik eller på en helt ren lak.
Agon
Agon Jun 25 '19
Igen må jeg sige at jeg kun har mødt god behandling. Jeg er blevet tilbudt at komme og få det ordnet i næste ved udleveringsstedet.