Loading...
dk

Tung i styringen | Tesla Forum

ClausB
ClausB Jun 25 '19
Jeg er ny ejer af en model 3. Har lige haft den forbi SC, fordi jeg syntes styringen er meget tung, selv i comfort. Jeg lånte en model s, og her var styringen silke blød i comfort. SC meldte tilbage at min model var som den skulle være, at den var som de andre de havde. Nogen der ved om der er så stor forskel på s og 3 servo. Måske nogen har erfaring med forskellen på s og 3 styringen. Den er så tung at dreje når man skal parkere, at det er ubehageligt at gøre med en hånd. Hvordan er Jeres styring i model 3? Jeg så en fyr på youtube manøvrere sin model 3 med en finger, det kan jeg sku ikke.
olerass
olerass Jun 25 '19
Tillykke med vognen! Jeg er også ny ejer (2 dage). Jeg synes min M3 er meget blød (behagelig) i comfort. Bestemt ikke som du beskriver. Jeg ville smutte forbi Tesla og prøve styringen i deres demo M3'er og sammenligne for at få afklaring. Hvis du bor i omegnen af Aarhus/Silkeborg kan vi også mødes en aften og sammenligne. Jeg trænger alligevel til at få kørt nogle km i det hvide lyn :)
ClausB
ClausB Jul 22 '19

Tak for Jeres svar og undskyld den sene respons. Har været på sommerferie. (Olerass) jeg bor desværre i Hørsholm på sjælland. Det ville ellers have været fedt lige at kunne sammenligne. Tak for tilbudet:-) (BOF) Jeg har prøvet at skifte mellem indstillingerne til styringen syntes dog ikke det hjælper.

 

 

 

 

Jenskh
Jenskh Jul 23 '19
Jeg synes ikke min er tung i styringen - selv om jeg har sat den i comfort mode få et få samme tyngde som i vores Leaf.

Jeg bor i Bagsværd og kommer lejlighedsvist forbi Hørsholm - så hvis du har lyst kan du prøve min.
bskaarup
bskaarup Jul 23 '19

Jeg kommer fra en VW Golf GTE (der har elektrisk servo) og selv i Comfort er M3 en del tungere at styre end Golfen. Det mindre rat i M3 har naturligvis lidt med sagen at gøre.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 23 '19
voersaa
voersaa Jul 23 '19

Jeg oplever heller ikke styringen som tung. Har haft en S som lånebil et par dage og der var ikke stor forskel i oplevelsen af styring men S var nok lidt blødere. Jeg kører altid i standard, har prøvet sport men der begynder jeg hurtigt at blive træt i armene pga alle de små justeringer man laver. Har faktisk aldrig forsøgt med comfort. Jeg bor i Greve og arbejder på Frederiksberg men du er velkommen til at prøve min til sammenligning.

DeaconWP
DeaconWP Jul 23 '19

Hvad mener du med et vist pres på rattet?

Du skal kun dreje lidt i rattet en gang i mellem for at bilen. kan mærke, at du styrer med, og derved er tilfreds med din indsats.

DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '19

Det jeg mener er, at kan kan jo bare lade en hånd hvile hængende i rattet. Så mærker den, at du har fat i rattte, som om at du vil hjælpe med at styre. Det kan gøres med meget afslappende, uden at bruge mange finger kræfter.

griffel
griffel Jul 28 '19
Citat fra Windwards

Ved lange ture kan mine fingre godt begynde at snurre da der skal et vist press på rettet med AP aktiveret for at den skal registrere at man har hånden på rattet.

Rattet kan ikke mærke om du har fingrene på det. Jeg troede også i starten, at man bare skulle røre ved det, men det er styringen der kan mærke om du drejer lidt på rattet. Derfor er der nogle "smarte" der har fundet på at tape en sodavandsflaske på rattet for at snyde. Så tror bilen, at der er en hånd der hænger på rattet og alt er i fineste orden...