Loading...
dk

Et stk SR+ i garagen - erfaringer fra start til slut | Tesla Forum

makrellen
makrellen Jun 26 '19

Så blev det omsider min tur - i dag kl. 10 fik jeg min SR+ udleveret. Den blev bestilt d. 12. april så 2½ måned fra bestilling til levering.

Jeg tænkte at jeg ville opsummere nogle erfaringer til andre der står i processen.

• Kommunikationen fra Tesla har været sparsom men absolut korrekt. Jeg har ikke fået fiktive leveringsdato´er eller andre gæt fra medarbejderne. Den information jeg har fået har holdt stik.
  • Det kan betale sig at check sin Tesla konto jævnligt op mod levering. Jeg fandt mit stelnummer i source koden på hjemmesiden længe før den dukkede op.
  • Det kan også betale sig at checke nrpla.de op mod levering hvis man har en forsikringsaftale på plads. Min nummer plade dukkede op 2 dage før levering.
  • Levering gik helt uden problemer. Jeg fandt ingen fejl ved bilen. Type 2 stikket manglede pga. leveringsproblemer men umiddelbart efter at jeg var kørt ringede de og fortalte at det var kommet så jeg kørte tilbage og fik det udleveret.

Fantasktisk bil - held og lykke til de af jer som er midt i processen.

jramskov
jramskov Jun 26 '19

Dejligt at høre du har haft en fin oplevelse. Tillykke med bilen!

Oreo100
Oreo100 Jun 26 '19

Hvor grundigt har du checket bilen? Jeg fik min M3P, og der var ca 4-5 mangler. Insekt under lak, lille lak skade på en kofanger, gummiliste til vindue ikke korrekt, vindue ikke korrekt justeret, skidt på interiør (loftet).

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 27 '19
Hej. Hvortil skal man indmelde mangler? (Når nu telefon er umuligt i disse dage). Jeg hentede SR+ og det mangler type 2 kabel, mobilkabler, og gratis supercharging er ikke slået til på konto (så de skal betale mig penge tilbage og slå gratis ladning til).
ThomasAnd
ThomasAnd Jun 27 '19
Hej. Hvortil skal man indmelde mangler? (Når nu telefon er umuligt i disse dage). Jeg hentede SR+ og det mangler type 2 kabel, mobilkabler, og gratis supercharging er ikke slået til på konto (så de skal betale mig penge tilbage og slå gratis ladning til).
MikaelH
MikaelH Jun 27 '19
Quote from ThomasAnd Hej. Hvortil skal man indmelde mangler? (Når nu telefon er umuligt i disse dage). Jeg hentede SR+ og det mangler type 2 kabel, mobilkabler, og gratis supercharging er ikke slået til på konto (så de skal betale mig penge tilbage og slå gratis ladning til).

Gratis Supercharging?
Du har fået enten 1500km eller 7500km for brug af henvisning, og de er aktive så snart bilen er leveret. Du kan se din kilometer status i Appen. Bilen vil altid skrive hvad prisen på den aktuelle Supercharger opladning koster, men det er ikke det samme som at de trækker pengene :)

Du kan maile dine mangler til Service centeret. Husk at inkludere dit VIN. 

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 27 '19
Citat fra MikaelH
Quote from ThomasAnd Hej. Hvortil skal man indmelde mangler? (Når nu telefon er umuligt i disse dage). Jeg hentede SR+ og det mangler type 2 kabel, mobilkabler, og gratis supercharging er ikke slået til på konto (så de skal betale mig penge tilbage og slå gratis ladning til).

Gratis Supercharging?
Du har fået enten 1500km eller 7500km for brug af henvisning, og de er aktive så snart bilen er leveret. Du kan se din kilometer status i Appen. Bilen vil altid skrive hvad prisen på den aktuelle Supercharger opladning koster, men det er ikke det samme som at de trækker pengene :)

Hej Mikael. Tak. 
Det mærkelige er, at der på min tesla konto står ved supercharging status : betal hver gang, du lader. Ret misvisende. Og på min app står der stadig 7500 kilometer tilbage, selv om jeg ladede i går. 
MikaelH
MikaelH Jun 27 '19
Quote from ThomasAnd
Citat fra MikaelH

Gratis Supercharging?

Hej Mikael. Tak.  Det mærkelige er, at der på min tesla konto står ved supercharging status : betal hver gang, du lader. Ret misvisende. Og på min app står der stadig 7500 kilometer tilbage, selv om jeg ladede i går. 

Du kan se din historik på Tesla.com 

Jeg har én opladning, og den står faktureret til 0kr. Ladede 4 kWh, og der forsvandt 16km fra min konto umiddelbart efter.