Loading...
dk

Min oplevelse med at bestille. Service / forsikring etc. | Tesla Forum

jespert
jespert Jul 2 '19
Hej alle
Har tidligere haft en model S 85D. 

I torsdags bestilte jeg en Model 3 AWD long range. God betjening i butikken. Jeg valgte en fra deres inventory liste til en nedsat pris i sort. Betalte 15.000 i depositum. Dealen var dog, at nedsættelsen var for at forbedre deres kvartalsregnskab på lagerbiler, så jeg SKULLE afhente og betale den senest søndag (den 30/6). Det gik jeg med til. Sælgeren oplyste det på mit login vil fremgå hvad klokkeslæt afhentningen skulle foregå. 

Fredag ringer jeg ud i butikken for at høre vedr afhentning. Han siger igen det vil komme på min login side. Lørdag står der ikke noget og jeg kører derud. Der oplyser Morten (fra serviceafdelingen) at bilen er kommet men ikke er klargjort og at de ikke kan nå det til søndag. Jeg siger ok bare jeg stadig kan få den til de 442.000,-

Det godkender han (ved ikke om jeg reelt har fået den billigere eller i andre har betalt det samme?). Han lover at ringe mandag. 

Mandag:
Jeg hører ikke noget. Ringer derud om eftermiddagen og bliver oplyst Morten er gået. Men de vil ligge en besked så han vil ringe fra morgenstunden tirsdag. 

Tirsdag:
Hører ingenting. Prøver nok 10 gange at ringe derud uden den bliver taget. 

Jeg står nu virkelig med en øv fornemmelse over forløbet og tænker er det her serviceniveauet. Har man overhovedet lyst til at eje en bil fra et sted hvor man ikke kan trykke andet end “2” for at nå salgsafdelingen. Service, support etc skal foregå via kontaktformular. Prøvede at udfylde den torsdag aften og har stadig ikke hørt noget. 

Kom med lidt feedback om jeres erfaringer med Tesla og nærmere bestemt Tesla Aarhus. 

Købstædernes vil have 12.000 i forsikring. Jeg gir 9.000 for min Porsche panamera. 
Har dog fået et tilbud på 8.000 fra FDM med bilkabule uden selvrisiko, glasskade og vejhjælp (er der vejhjælp direkte med i prisen hos Tesla?). 

Hjææælp!!! Er tæt på at køre ud og kræve mine 15.000 tilbage i depositum og så købe en helt anden bil til fruen. 

Jesper
Ice2EV
Ice2EV Jul 2 '19

Træls oplevelse.

 

Troede egentlig min egen var den billigste leveret, men kan da se du har sparet nogle tusinde.

Gav 462.000 for en AWD LR med midnight silver metal lak og standard for resten, sort "læder" samt aero og levering.

Tænker dine 442 er plus levering og en smule afgift, selvom det ikke kan være mange basøre, eftersom de 440 er grænse for nul afgift. 

 

ps: Panamera er da også den ultimative slæde. Havde jeg råd, havde jeg også snuppet sådan en istedet for en simpel model 3  ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 2 '19
Tayfun
Tayfun Jul 2 '19

Hej.

Min oplevelse i butikken i Aarhus er ligeledes rigtig god, både under testkørsel, og under salg. Jeg bestilte i sidste uge en TM3 LR AWD, og gjorde opmærksom på, at jeg først kan tage levering i uge 31, grundet ferie i udlandet. Dette var ikke noget problem.

Her i aften har jeg så fået mail om at den er klar til levering på tirsdag d. 9/7!

Hvis ikke de vil tage telefonen i morgen formiddag, må jeg jo tage forbi butikken på vej hjem fra arbejde (Det er heldigvis ingen omvej ;-) ) og få på skrift, at vores aftale om uge 31 er gældende. Der forventer jeg selvfølgelig samme gode behandling, som ved bestilling..

/Preben

jespert
jespert Jul 2 '19

Er glad for i har et andet indtryk. 

De 442.000,- er inkl. levering, afgift etc. Sort (måske er den farve billigere), sort kabine, 18" Acero. Jeg betaler 7.000,- i afgift, så mon ikke det er 400.000 der er fritaget for afgift?

 

De sagde også jeg fik en AWD til RWD pris ved at tage en lagermodel inden kvartalsregnskab. Ville helst have haft bilen i hvid, men ville også gerne spare lidt penge :-)

KimT
KimT Jul 2 '19

Den vejhjælp man får med bilen (vel efterhånden alle nye biler) gælder kun hvis bilen bryder sammen - altså garantirep. og evt. en enkelt eller 2 punkteringer. Hvis du selv er skyld i skaden; køre i grøften, kører fast i sneen, eller er involveret i et trafikuheld m.m. skal du selv sørge for vejhjælp.

Vejhjælp i udlandet er dækket af kaskoforsikringen (rødt kort/ sos international)

bskaarup
bskaarup Jul 2 '19

Sort er billigste farve. Bestiller man en ny koster den 465.

Hvid farve koster 16K ekstra.

Der er en hvid lagermodel til 468.

https://www.tesla.com/da_DK/inventory/new/m3

 

Ice2EV
Ice2EV Jul 2 '19

@bskaarup Ja man de skriver også uden skatter og afgifter...... Så er det jo lidt som at købe katten i sækken...... Er moms skat eller afgift eller en helt 3. ting... 

jespert
jespert Jul 2 '19

Når man klikker på den hvide lagermodel (der står ekskl. skatter og afgifter), så koster den total 479.126,-

https://www.tesla.com/da_DK/model3/order/5YJ3E7EB1KF232919?token=$2y$10$bGQwVfH7Bl4sU41ANPXDeu7WyE5arbWwwaPV4yc7/6IYeSQ8KVjHC#payment

 

Den sorte de har (dog med træk) koster 487.524,- med træk.

https://www.tesla.com/da_DK/model3/order/5YJ3E7EBXKF352847?token=$2y$10$LdzSc5HO0iaER1Zbmu8.gucPCucFlU3bcg2j1WkA7Vl/4uk4qySPi#payment

 

Så tænker at 442.000 er ok. Men undrer mig at hvis jeg bestiller en helt ny på hjemmesiden, så koster den sorte 465 og den hvide 482

jespert
jespert Jul 3 '19
Må sige Tesla har rettet godt op på tingene i dag. Bilen skal afhentes i morgen eftermiddag.