Loading...
dk

Model 3 EURO NCAP resultat (video) | Tesla Forum

to1932
to1932 Jul 3 '19
Citat fra Jabba

https://www.youtube.com/watch?v=cMiZa3HgRVE

Virkeligt gode resultater. Især sidepole er nok det bedste jeg har set på en bil. 
selsoe
selsoe Jul 3 '19

Jeg er vild med, at de bruger de dyre multi-coat lakkonfigurationer når de skal smadre biler :D

MikaelH
MikaelH Jul 4 '19
Quote from selsoe

Jeg er vild med, at de bruger de dyre multi-coat lakkonfigurationer når de skal smadre biler :D

Det er som regel producenterne selv der betaler for testen, dog er der enkelte undtagelser. Ved ikke hvilken kategori Model 3 falder ind under. 
Men det er jo meget nærliggende at tro at Tesla har givet (eller solgt) nogle modeller som har nogle kosmetiske fejl, som ville have været dyre at fikse. På den måde kan det godt være billigere at smadre en fejlbehæftet rød end en perfekt sort :)

Det gode ved at Model3 nu har 5 stjerner er at afgiften falder med ca. 2400kr :) 

jramskov
jramskov Jul 4 '19

Så vidt jeg kan læse var det en RWD model.

bskaarup
bskaarup Jul 4 '19

Tesla Model 3 Long Range RWD, LHD

Under "Rating Validity" står der at testen også gælder for AWD modellerne

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 4 '19
selsoe
selsoe Jul 4 '19
Citat fra MikaelH

Det gode ved at Model3 nu har 5 stjerner er at afgiften falder med ca. 2400kr :)

Men vel ikke med tilbagevirkende kraft? ;) Det burde ikke været noget urimeligt krav at få refunderet afgiften eftersom det jo er den samme bil jeg har købt. 

bskaarup
bskaarup Jul 12 '19
Citat fra MikaelH

Det gælder vel kun for Performance modellen (eller en lr awd med de fleste tilvalg) da "For nye personbiler skal registreringsafgiften efter en eventuel nedsættelse for brændstoføkonomi samt blokeringsfri bremser, sikkerhedspuder, ESP-system og 5 stjerner i NCAP-test udgøre mindst 20.000 kr."

MOS
MOS Jul 16 '19

Der er i 2019 et bundfradrag på 40.000 kr. i registreringsafgiften for elbiler, så elbiler op til ca. 400.000 kr. i praksis er afgiftsfri. Dette på trods af mindsteafgiften på 20.000 kr. Så jeg vil da mene, at 5 stjerner i NCAP-test bør udløse et fradrag på (op til) 2.400 kr., hvis man vel at mærke ligger over grænsen for registreringsafgift.