Loading...
dk

go-eCharger mobile 1-3 | Tesla Forum

HansV
HansV Jul 3 '19

Hej i gruppen

Er der nogen som har denne type lader, og kan fortælle om det Blå kabel som følger med bilen, passer til denne type lader. Altså fra lader og over i bilen

bskaarup
bskaarup Jul 4 '19

Jeg har den ikke men på hjemmesiden står der "Type 2-stik; kræver eget type 2 kabel" så dit kabel vil kunne anvendes.

magnusbb
magnusbb Jul 4 '19

Ulempen ved en sådan boks er at du selv skal have kablet ud af baggagerummet hver gang du skal lade modsat de lidt større bokse hvor der er kabel monteret på. Men dette ved du nok godt:-)

PeterE
PeterE Jul 4 '19

Hvis den koster de ca 6000,- som jeg netop fandt den til, så ville jeg nok overveje Teslas ladeboks istedet; Den er vist både billigere og har kablet 'indbygget'.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jul 4 '19
bskaarup
bskaarup Jul 4 '19
Teslas ladeboks er dyr i installation da den kræver speciel HPFI relæ.
RobertJ
RobertJ Jul 5 '19

Ret mig hvis det er forkert, men der er ingen dansk lovgivning der stiller krav om Type B relæ.

Det gængse og normale HPFI Type A relæ kan klare pulserende jævnstrømme op til en vis grænse.
Renault har nævnt det som krav til deres ladere, men ellers ikke.

Det forhindrede mig ikke i at få et installeret, da jeg prioriterer sikkerhed.

Læs SIK om elbiler: https://www.sik.dk/erhverv/elinstallationer-og-elanlaeg/vejledninger/elinstallationer/offentlige-omrader/opladning-el-biler

Læs også FDEL, om hvorfor det er smart:http://www.danskelbilkomite.dk/Opladning3faser.htm

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 5 '19
bskaarup
bskaarup Jul 5 '19

Hvilken fejlstrømsafbryder bør jeg anvende til min installation? 
Standarderne for montering af opladningsstik fastslår, at hvert enkelt stik skal beskyttes med en fejlstrømsafbryder, der beskytter mod lækstrøm (jævnstrøm). Teslas vægoplader registrerer ikke lækstrøm (jævnstrøm), så en fejlstrømsafbryder type B eller en specifik type A-EV skal monteres. 

https://www.tesla.com/da_DK/support/home-charging-installation

RobertJ
RobertJ Jul 5 '19

Du glemte resten af paragraffen:
National lovgivning kan være forskellig, så du skal altid tjekke det med din lokale elinstallatør.

Ingen krav i DK, men læs FDEL inket ovenfor. Det er rimeligt smart at gøre.

jramskov
jramskov Jul 6 '19

Hvordan er det så med Tesla's gamle UMC, den der fulgte med til Model S og X indtil for nyligt? Der er vel ikke nogen problemer med at koble den på et almindeligt rødt kraftstik og lade med 11kw?

KimT
KimT Jul 6 '19

Ingen problem. Det første år vi havde vores 70D brugte jeg fast vores UMC til at lade den. Den var bare koblet direkte til et rødt kraftstik.

bskaarup
bskaarup Jul 6 '19
Hvis type b ikke er nødvendig så er dette kabel min favorit hvis afgiftsfritagelsen stopper 1/1: UMC
flexyz
flexyz Jul 25 '19

Har selv go-echarger og er meget glad for den. Du skal selv have type2 kabel - som det blå der følger med bilen.

Jeg har installeret den permanent i min carport og med fast kabel (med indbygget tesla chargeport åbner) - kabel kan låses i laderen.

Og har mulighed for at tage den med på farten.