Loading...
dk

sort skærm | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Jul 6 '19
Jeg har nu 3 gange oplevet at jeg er kommet ind i bilen og skærmen er bare sort. Jeg har pinkode på så jeg kan ikke komme videre før jeg kan komme til at taste PIN koden. Hver gang har jeg klaret det ved at holde begge rat knapper inde til der kommer et T på skærmen og den kommer igang igen - det tager ikke særligt lang tid men jeg føler mig lidt fjoget mens jeg venter på at min bil "booter". Forhåbentligt er det ikke fordi den kører Windows  :-). 3 gange op 14 dage er lige lovligt voldsomt efter min mening. Nogen gode bud på hvad der er galt siden jeg får sort skærm?
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Jul 6 '19
jonsiii
jonsiii Jul 6 '19

Jeg har oplevet det 2-3 gange de sidste par måneder. Det har "tit" været når jeg har låst op med telefonen, og jeg har pillet ved den samtidig. Skærmen _var_ igang, men så blev den sort, inden man dårligt var kommet ind. Hvis du venter et minuts tid, er der en watchdog, der opdager at noget er galt, og så starter den selv op igen. Og måske har det været her i varmen? Jeg kan ikke rigtigt finde et system i idet.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jul 6 '19
RobertJ
RobertJ Jul 6 '19
Jeg havde det 2-3x i april/maj. Det holdt op igen.
Schnellfahren
Schnellfahren Jul 6 '19

Min har rebooted 3-4 gange (maj - juni). Efter den første opdatering (af 2) har den endnu ikke rebooted.

Kiefer
Kiefer Jul 6 '19

Jeg vil nok ikke anbefale at man har pin-kode på bilen hvis man frygter skærmen er ved at gå i sort...

/Martin

lauz
lauz Jul 6 '19
Hvis skærmen fryser, så starter du blot bilen fra appˋen. Så er du kørende.
Jenskh
Jenskh Jul 7 '19
Citat fra Kiefer

Jeg vil nok ikke anbefale at man har pin-kode på bilen hvis man frygter skærmen er ved at gå i sort...

/Martin

Hvis man som jeg er gift med en professordistræt kvinde der hyppigt glemmer sin telefon mange steder - så skal der være en ekstra sikkerhedsmekanisme. Derfor behov for PIN koden på bilen.

Jeg føler mig bare lidt bøvlet at sidde og boote bilen. Det virker sgu for Windows agtigt.

God ide med at starte den via app'en
Nelarsen
Nelarsen Jul 7 '19

Du kan ikke bruge telefonen når skærmen er sort, for så er der ingen forbindelse. Tesla kan heller ikke få kontakt til bilen

Kiefer
Kiefer Jul 7 '19

jenskh: Sæt pin-kode på telefonen i stedet ;)

Men spøg til side, når skærmen går i sort er det fordi den ikke er i stand til at boote og derfor er der intet der af den funktionalitet som skærmen giver der vil virke.
 

/Martin

Jenskh
Jenskh Jul 7 '19
Jeg tror jeg kan genkende at det er når jeg har brugt app'en fx til at åbne trunk eller lignende.
Jeg synes det er irriterende og uprofessionelt at den går i sort op den baggrund.
En af grundene til at vi valgte Tesla var, at se var lissom født ind i den digitale verden.
I modsætning står vores hidtidige Nissan Leaf der helt klart været præg af at være en traditionel bil der har fået en app påklistret.
Tesla løsning er god men det er for dårligt at den fejler på denne måde så ofte.
Kiefer
Kiefer Jul 7 '19

Åh, bare rolig så skulle du prøve at have en Model X. Her går skærmen i sort hvis du har et kabel sat i en USB port uden at bruge kablet... Det er i hvert fald Teslas seneste forklaring på hvorfor skærmen en gang imellem ikke virker...

olerass
olerass Jul 8 '19
Citat fra Kiefer

Åh, bare rolig så skulle du prøve at have en Model X. Her går skærmen i sort hvis du har et kabel sat i en USB port uden at bruge kablet... Det er i hvert fald Teslas seneste forklaring på hvorfor skærmen en gang imellem ikke virker...

Det er jo klart. Når kablet ikke sidder i noget bliver dataretningen vendt om og elektronerne der ellers skulle vises på skærmen "skydes ud" i den løse ende af kablet. Det forurener desuden gevaldigt i kabinen. ;-)

PeterE
PeterE Jul 8 '19
Fantastisk eksempel på at Tesla har virkelig loyale og tilgivende kunder, de fleste andre ville gå amok og forsøge at starte en shitstorm.