Loading...
dk

Ionity's? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '19

Er der nogen der har prøvet ionity efter sidste Update, hvo,r vi fik lukket op til 200 kW?

Skal på længere tur dag, overvejer hvis vi kommer langt nok ned i SoC, at prøve ionity.

Hvordan med pris og betaling?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 7 '19
Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '19
Synes ikkedet virker specielt nemt at finde oplysninger om pris og betjening
bskaarup
bskaarup Jul 7 '19

Teslabjørn har testet dem. De giver op til 194kw på en m3. Pt. koster det kr 80 eller £8 per session uanset hvor meget du lader. Der er en Ionity app som du kan bruge. Og de er også med på f.eks. plugsurfing.

De har dog en fejl som gør at de engang imellem afbryder opladningen. Bjørn mener det kun er m3 der har problemet.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 7 '19
Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '19
Der ligger en ionity ved Haverslev , det er 35 km før vi er hjemme igen i aften, så påtænker ikke at køre defensivt Idag. Kan vi ikke nå hjem så vælger vi måske en session
Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '19

Det blev ikke nødvendigt. 

Satte fartpiloten på 137, men pga ferie/slut festival, vejarbejde syd for Århus..... whatever, så var der uhørt mange Campingvogne og snegle på vejen.

Den lå dog med 137 det meste af vejen fra AAL til Århus og det samme den anden vej.

Så 340 km og 65 km tilbage i tanken da vi kom hjem. Der var altså over 100 tilbage da vi passerede Haverslev. Og som jag sagde til fruen, det er jo tosset at betale for ionity, når vi har betalt for EON laderen der hjemme.

jramskov
jramskov Jul 8 '19

Har for sjovt prøvet IONITY laderen i Stilling (Skanderborg). Det koster godt 80kr for en opladning, uanset hvor meget eller lidt du lader. Startede med 18% SoC (var kørt fra Horsens, så havde ikke kørt så langt igen), Nåede op på 176kw / 1158km/hour. Den fejlede første gang jeg forsøgte at starte opladningen men anden gang gik det fint. Jeg betalte med vores plugsurfing RFID kort.

bskaarup
bskaarup Jul 8 '19

@jramskov Betalte du så for 2 sessioner?

MikaelH
MikaelH Jul 8 '19

Har hørt at hvis man starter en opladning inden for 3 minutter af hinanden, så bliver man kun opkrævet for den første. 

Er det længere tid end det, så skal man nok have fat i deres hotline for at genstarte uden betaling. 

jramskov
jramskov Jul 8 '19

Jeg har kun betalt for én opladning, men første gang gik det også i stå inden opladningen overhovedet var gået i gang.

soras
soras Jul 23 '19
Ved i der er en måde man kan få bilen til, at forberede/precondition batteriet før man kører indenom en Ionity lader?
bskaarup
bskaarup Jul 23 '19

Tror kun den gør det hvis du sætter adressen til en Supercharger og så kører til Ionity i stedet.  F.eks. ligger laderne i Rødekro, Haverslev, Hedensted og Fredericia/Middelfart tæt på hinanden.

Wilsen
Wilsen Aug 24 '19

Prøvede lige at melde mig på Ionity for at se hvordan App’en så ud og priser her står der priser pr. kWh! Var der ikke noget om at det kostede kr. 80 for en gang ladning?
Superwerder
Superwerder Aug 24 '19
Citat fra Wilsen

Prøvede lige at melde mig på Ionity for at se hvordan App’en så ud og priser her står der priser pr. kWh! Var der ikke noget om at det kostede kr. 80 for en gang ladning?
Tror kun det er deres fast chargers.
TUX
TUX Aug 28 '19

Jeg har lige været på langfart til tyskland i min nye T3 LR og brugte 4-5 gang en IONITY lader og betalte 83,78 kr i fredericia 45 kwh og i tyskland 3 x 67,55 kr for 46 kwh, 36 kwh og 23 kwh  :-))  Fast pris selv kort eller lang ladning. (Tesla lader koster mere 40 kwh til ca. 98 kr i tyskland)

jth
jth Aug 28 '19
Quote from TUX

Jeg har lige været på langfart til tyskland i min nye T3 LR og brugte 4-5 gang en IONITY lader og betalte 83,78 kr i fredericia 45 kwh og i tyskland 3 x 67,55 kr for 46 kwh, 36 kwh og 23 kwh  :-))  Fast pris selv kort eller lang ladning. (Tesla lader koster mere 40 kwh til ca. 98 kr i tyskland)

Havde du problemer med at ladningen stoppede som bl.a. TeslaBjørn har rapporteret?
TUX
TUX Aug 30 '19

Jeg havde et problem med IONOTY's egne APP, da jeg skulle scanne QR kode eller ladestander nr.
Så jeg brugte mit "Plugsurfing Charging key" https://www.plugsurfing.com/drivers/charging-key og det virker super og man kan så efter en dag se prisen og hvor man har ladet i Plugsurfing App :-) 
Så jeg kommer til at brug IONOTY lader Danmark/udlandet når jeg skal rundt.

jramskov
jramskov Aug 30 '19

Hvis de fastholder prisen på 80kr per opladning, så kan det godt svare sig at bruge dem i stedet for SC. Jeg kunne dog godt forestille mig at de ændrede prisen. En fastpris er bare ikke optimalt - det får folk til at blive holdende længere end nødvendigt for at få så meget for pengene som muligt.

MikaelH
MikaelH Aug 30 '19
Quote from jramskov

Hvis de fastholder prisen på 80kr per opladning, så kan det godt svare sig at bruge dem i stedet for SC. Jeg kunne dog godt forestille mig at de ændrede prisen. En fastpris er bare ikke optimalt - det får folk til at blive holdende længere end nødvendigt for at få så meget for pengene som muligt.

Har set et interview engang hvor de nævner at de 80kr nok ikke fortsætter, men at det er svært at finde en prisstruktur som både er let at gennemskue, men som samtidigt sikrer at folk ikke lader med for langsom en hastighed. Det klares typisk med en kombination af en kWh-pris og en minut-pris. 
Det er et generelt problem for en hurtiglader operatør, som selvfølgelig ønsker at sælge så mange kWh som muligt. Det gør man bedst hvis folk lader hurtigt. Bliver spændende at se hvad markedet ender med at prismodel. Tror den nuværende situation med mange forskellige prisstrukturer er uholdbar i længden. 

Kiefer
Kiefer Aug 30 '19

Jeg tænker et flatrate abe. vel egentlig er den bedste løsning for både operatør og kunde. Hvis man ved man bare kan lade det man nu engang har behov for så holder man ikke længere en højest nødvendigt ved standeren. 

Med mindre man er en af dem der synes det er sjovt og sidde og lade i timevis ved en hurtiglader mens man sidder og kigger ud i luften...

Risikoen ved at at lave et abb. med et maks antal kWhpr. md, så vil mange nok holde og lade for man skal da selvfølgelig have brugt sine kWh hver måned...

TUX
TUX Sep 5 '19

Jeg brugte ca. 20-25 min på at lade Tesla 3 LR med 45,5 kwh til en pris på 67,55 kr hos en IONOTY's lader ved Prehnsfelder Weg, 24537 Neumûnster, Tyskland på A7 mellem Hamborg og grænsen Padborg. :-)  Flatrate er ok ved lang tur. Skal til Århus i weekenden og køre fra Sjælland til IONOTY's lader i Skanderborg 265 km og laver for 10% til 85% ca 25 min for 83,78 kr. :-)

Sider: 1 2 »