Loading...
dk

Aircondition virker ikke | Tesla Forum

3450rbt
3450rbt Jul 10 '19
Samme dag som jeg ankom til Italien stoppede aircondition med at virke ordentligt :-!
Der kommer luft, men den er kun lunken. 
Efter supercharging har jeg fået en meddelelse om at systemet kræver køling og derfor reducerer aircon. 
Efter lidt tid forsvinder meddelelsen, men aircondition kommer aldrig til at virke. 
Nogle gode råd?
Jeg har checket range mode=off og resat mcu'en
Forummets indlæg er redigeret af 3450rbt Jul 10 '19
teslapatty
teslapatty Jul 10 '19

Jeg havde præcis samme fejl for en måned siden, jeg fik bare ingen fejlmeddelser, ligepludselig var bilen bare konstant over 30 grader varm efter en dag i solen.
Tesla konstaterede at der måtte være en utæthed men kunne ikke finde ud af hvad som var utæt.
De påfyldte AC væske og sprøjtede noget sporing på, for at man i fremtiden ville kunne se hvor utætheden ligger. Det kostede en regning på 3600 kr. velvidende om at jeg kunne løbe tør for AC væske igen om et par måneder eller måske 1 år. :-( Nu jeg egentlig bange for at den allerede er begyndt at svigte igen!
@3450rbt held og lykke, lad os vide hvordan dit forløb det går.

YESTES
YESTES Jul 10 '19
Rolig nu! På rigtig mange værksteder, også i Italien, har de udstyr til at tappe AC væsken af (hvis der er noget tilbage) sende “lappevæske” ind i systemet der lukker huller og genpåfylde dit eget AC væske + fylde op med det der mangler. Lige omkring UV, så bruges UV lys til at se hvor væske eller gas fra AC er lækket og det kan de også se nu, det er allerede i stort set i alle typer AC væske. Det kan være så simpelt som at få skiftet pakninger i slangeforskruningerne. Det skal ikke koste mere end 1000 kr. ( Det gør det i Danmark ) og så måske noget ekstra efter hvor mange gram AC væske der skal genpåfyldes.
Italien uden AC det går da slet ikke !
Vh yestes
3450rbt
3450rbt Jul 11 '19
Tak for jeres svar. 
Jeg har fået kontakt til Tesla i Milano. 
De vil se log'ene igennem og ringe tilbage. 
Jeg skriver lige en opfølgning senere. 
Igen, tak :-)