Loading...
dk

Opgradere til S85D | Tesla Forum

Lasse
Lasse Oct 13 '14

Så kom den gode nyhed fra Tesla; Jeg kan nu bekræfte at du er velkommen til at ændre din ordre til en Model S P85D og beholde dit depositum.

Det var i allersidste øjeblik, da min Tesla P85 stod til at blive produceret d. 13 oktober ”i dag”! - (hvor heldig har man lov at være) og jeg samtidigt kan beholde mit depositum, er sgu verdensklasse service fra Tesla :-)

Merprisen bliver præcis 100.000 kr. – som jeg synes er billige, når man får 4WD, 691 hk og en 0-100-tid på 3,2 sekunder – samt der er foretaget en række opdateringer til bilen eks:

• Nye sikkerhedsanordninger og Autopilot
  • Siddekomfort forbedringer og højere nakkestøtter af beskyttelse mod piskesmældslæsioner
  • Forbedringer til en roligere kabine
  • Bredere bagdør åbning
  • Elektrisk åbning, selvlukkende ladeporten dør på Dual Motor Model S (leveres med Dual Motor Model S)
  • Øget visir størrelse og større forfængelighed spejl
  • Hattehylden og front bagagerum fragt netto nu standard
  • Air ionizer og kulfilter til kabineluften renhed
  • Opdateret ratstamme styreenhed

Bilen bliver desværre først leveret til februar 2015, men det er helt sikkert ventetiden værd.

Min "gamle" Tesla P85 som jeg bestilte d. 11 august 2014, skulle leveres d. 1 december 2014 - Nu glæder jeg mig til den danske vinter, hvor jeg skal køre Tesla 4WD med 691 hk :-)

//Lasse

Hookmaker
Hookmaker Oct 13 '14
Puha Lasse, vi gider OVERHOVEDET ikke at høre om det....;-)
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Oct 13 '14
Lauer
Lauer Oct 14 '14

Tillykke med det, jeg var desværre ikke så heldig, da min lige er produceret. Men jeg er tilfreds, da jeg har fået bekræftet at min leveres i næste måned med det nye hardware og autopilot.

Er lidt misundelig på accelerationen fra 0 - 100 på 3,4 sekunder. Men igen, så kommer jeg fra "langsomme" 6,6 sekunder, så 4,4 sekunder bliver en stor fornøjelse for mig.

Der kommer altid en ny forbedret udgave, om 12 måneder runder den måske 1000 HK :-)

tintin
tintin Oct 14 '14

Jeg forstår præcis hvordan du har det Lasse, jeg er i samme lykkelige omstændigheder og min S85P var endda først til levering sidst i februar så min ventetid bliver ikke forlænget hvis Tesla står til troende. Under alle omstændigheder bliver det en lang vinter men if it's not a Tesla it's just car

Nommensen
Nommensen Oct 14 '14
Tillykke Lasse, så giver vel en tur
Lasse
Lasse Oct 14 '14

@Lauer - he he, du har ret - bliver ikke overrasket, hvis der kommer en med 1000 Hk :-)

@tintin, står din P85D også til; leveringstidspunkt  Slutningen af februar, 2015? - hvilken farve har du valgt, og har du valgt vinterhjul til 18.000 kr.?

@Nommensen, du skal være den første der får en tur på 3,2 sekunder :-)

supergaard
supergaard Oct 14 '14

Så kom Teslaforum også i verdenspressen :) http://energiwatch.dk/Energinyt/Cleantech/article7110574.ece?ref=epn

brianmassesson
brianmassesson Oct 14 '14
@Lasse så må i fandme lige komme forbi og hente mig. Tror simpelthen den er for vild. Har sq aldrig prøvet at starte fra et hangarskib, kunne være sjovt... Tillykke med det :-)
john
john Oct 14 '14

I dag kl 20.01 blev der bestilt en P85D.... puha jeg glæder mig sgu... :-)

@Lasse. Hvilken farve har du valgt og hvad med indvendig ?

og Hvad med dig TinTin ?

tintin
tintin Oct 14 '14

Jeg har valgt grå metallic og grå fælge, men man kan kun vælge sort indtræk. Har været i kontakt med Tesla dk men de ved ikke om man får mulighed for at vælge andet senere. 

P85D går jo først i produktion i feb. Er spændt på hvornår den så når til europa 

Lasse
Lasse Oct 14 '14

@John, har valgt følgenden udstyr; 21" grå Turbine-hjul, vinterhjul 19", 85 kWh Performance Model S Alcantara-headliner Dual motor med firehjulstræk Kulfiber decor Panoramisk glastag Rød multicoat lakering Smart luftaffjedring Supercharger Enabled Sæder i sort nappalæder Tech Package with Autopilot Tesla røde bremskalibre. - Jeg har solgt min bil, da jeg forventede min Tesla 85P kom sidst i November – efter jeg har ændret min ordre til en Model S P85D, står jeg uden bil til sidst i februar 2015 når P85D kommer. Derfor har jeg i dag købt en brugt Toyota Aygo 1,0 VVT-i T2 Comfort Air 5d med hele 69 HK til DKK 65.000 :-)) – så kan man kun blive overrasket, når jeg får 4WD og 700 HK til februar. (den koster det samme som 21" grå Turbine-hjul)

@Jonh. Hvilken farve har du valgt? hvad blev prisen på din?

@tintin, den er super cool i grå metallic. (især den nye grå metallic)

Forummets indlæg er redigeret af Lasse Oct 14 '14
Lasse
Lasse Oct 14 '14

Min "My Tesla" er lige blevet opdateret med;

Anslået leveringstidspunkt

Late marts, 2015

Ps, godt jeg har en Toyota Aygo med 69 HK :-)

Forummets indlæg er redigeret af Lasse Oct 14 '14
Niels
Niels Oct 14 '14

Os der stod på vente liste, ved at dette er "Tesla tid" - De kan selvfølgelig have forbedret logistikken og derved de anslåede leverings tider - men hvis jeg skal give et råd, så sørg for at Aygo'en kan køre helt til slut Maj :)

Håber jeg kan følge lidt efter dig (i mere end en forstand)

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 14 '14
Så er P85+ afbestilt, uagtet den er ved at blive produceret og P85D bestilt til levering 15. februar - mon ikke det bliver i april 2015 :-)
Hookmaker
Hookmaker Oct 14 '14
Lasse, du kunne have lejet dig en leaf til 3500 pr md. og øvet dig i at lade....;-)
TMD
TMD Oct 15 '14

To 'D' or not to 'D', that is the question! Jeg befinder mig i ét af tilværelsens luksusdilemmaer. Jeg har netop fået bekræftet, at min S85'er har forladt fabrikken og er på vej til DK med alle autopilotsensorernes herligheder. Jeg føler mig utrolig heldig, netop at ramme produktion efter den magiske skæringsdato, hvor 'autopiloten' røg med i pakken. Jeg står dog stadig tilbage med valget om at fyre en dual motor i bilen. Det kræver dog en ny tur bag i køen med levering til april/maj næste år. Jeg tænker dog mest over, om denne dual motor løsning i virkeligheden er én af de her 'must have features', som det vil være dumt ikke at tilvælge. Man kan jo kun gætte på hvor helt igennem fantastisk og sikker, bilen vil blive at køre, og hvem ved hvad Tesla finder på at bruge denne ekstra motor til!Spørgsmålet er, om det bare er oppe i mit hovede, at Dual Engine er the holy grail, og måske den feature som ville stå øverst på ønskelisten, hvis jeg skulle lave en ny bestilling idag - hvad tænker i andre S85'ere, som er lige på vippen til at modtage jeres bil?

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 15 '14
Min P85+ er også på vej, har igår bestilt P85D. Er simpelhen bange for, at min "gamle" P85+ allerede ved modtagelsen vil være over 250.000 mindre værd....Så jeg er hoppet en tur om bag i køen og håber på, at afgiftfritagelsen ikke ændres før bilen er i DK, uagtet den først udløber efter 2015. Jeg håber på, at de kan levere i feb/marts. Der er p.t. rigtig mange der aflyser de gamle modeller og bestiller de nye, det bør alt andet lige give et produktionshul.
Nommensen
Nommensen Oct 15 '14
Min er også på vej - jeg troede faktisk ikke at man kunne ombooke når bilen er produceret
TMD
TMD Oct 15 '14

Det kan man godt, Nommensen! Men hvis afgiftsfritagelse pludselig er i spil i utide, så ved jeg ikke om det er værd at gamble....

svogen
svogen Oct 15 '14

TMD, hvis Dual Engine var the holy grail ville Tesla vel ikke fortsætte med en 2wd option? Jeg synes ikke forskellen på 16 kms rækkevidde er de 30K værd.

Det kan selvfølgelig være at DE løser problemet med alle de Drive Unit skift man hører om? Kan man tænke at gearkasserne i en DE belastes mindre?

Sider: 1 2 »