Loading...
dk

tomgangsforbrug | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Jul 12 '19
Jeg har bemærket to ting ved vores model 3s tomgangsforbrug
Den taber 5-6 km range hvert døgn.
sammenlignet taber vores Leaf ca. 1 km over en uge. Tabet i model 3en sker uanset om jeg har valgt poweroff på skærmen.

Derudover har jeg bemærket at den her i sommervarmen starter en blæser selv flere timer efter den har kørt. Jeg gætter på det er temperaturstyringen til batteriet.

Er der måder at nedbringe dette tomgangsforbrug og er det normalt at den starter en blæser flere timer efter kørsel?

olerass
olerass Jul 12 '19

Det lyder meget normalt i mine ører mht. blæseren. Tesla har verdens mest avancerede battery management system hvilket bl.a. inkluderer køling/opvarmning til at opretholde den helt rigtige temperatur på batteriet. Det tager en smule strøm, men til gengæld forlænger det holdbarheden af dit batteri.

Prøv at smutte forbi en Tesla forretning en varm sommerdag. Næsten alle Teslaerne der vil have en blæser kørende -- især hvis de står i direkte solskin.

bskaarup
bskaarup Jul 12 '19

Jeg formoder at du har slået Cabin Overheat Protection, Keep Climate On, Dog Mode, osv. fra.

Det koster noget hver gang du starter app'en og vækker bilen så lad være med det.

Hvis du går forbi bilen ofte så slå bluetooth fra på telefonen for at se om det ændrer noget.

Der i manualen:"Bemærk: Når køretøjet efterlades i tomgang og uden opladningsstrøm bruger det med jævne mellemrum energi fra batteriet til at udføre systemtests og til at genoplade 12 V batteriet, når det er nødvendigt." "tomgang" er en dårlig oversættelser af "idle"

Jenskh
Jenskh Jul 12 '19
Hmmmm. Jeg vil overveje at slå bluetooth fra da jeg går forbi den mange gange om dagen
selsoe
selsoe Jul 12 '19
Bluetooth betyder ikke en dyt. Det bruger uendelig lidt strøm og jeg tror ikke bilen bruger mere strøm bare fordi du går forbi den. Det er først når du tager i håndtaget, den starter op.
ELJay
ELJay Jul 16 '19

Vi sider i Italien, Garda søen, og har også observeret at den ‘blæser’ når den er i Park, selvomder ikke er nogen med bluetoothforbindelse til den. Tesla skriver i manualen at dette forventes engang i mellem som en del af battery management. Men jeg observeret også at bilens internt temperature kom aldrig over 40C, selvom jeg selv troede Cabin Overheat Management var slået fra, da jeg har enablet Tilt/Intruder Detection —> “Cabin overheat protection is unavailable when Tilt Intruder detection is enabled”...Men, den kørte da :-) Så har jeg 1) Slået Tilt/Intruder fra. 2) Så var Cabin Overheat Protection nu ikke greyed out, og ståd som aktiveret . 3) Så har jeg deaktiveret den, 4) ogsåslået tilt/intruder til igen. Nu er temperaturen i bilen 51C, og den “blæser” ikke mere. Tror at selvom de skriver tilykke/intruder slår Overheat, fra, at den bliver bare greyed out, men står entlige i den status/tilstand den nu havde inden Timt/Intruder blev slået til

Forummets indlæg er redigeret af ELJay Jul 16 '19
NikolajK
NikolajK Jul 17 '19
Citat fra ELJay

selvom jeg selv troede Cabin Overheat Management var slået fra, da jeg har enablet Tilt/Intruder Detection —> “Cabin overheat protection is unavailable when Tilt Intruder detection is enabled”...Men, den kørte da :-) Så har jeg 1) Slået Tilt/Intruder fra. 2) Så var Cabin Overheat Protection nu ikke greyed out, og ståd som aktiveret . 3) Så har jeg deaktiveret den, 4) ogsåslået tilt/intruder til igen. Nu er temperaturen i bilen 51C, og den “blæser” ikke mere. Tror at selvom de skriver tilykke/intruder slår Overheat, fra, at den bliver bare greyed out, men står entlige i den status/tilstand den nu havde inden Timt/Intruder blev slået til

Det er lige præcis også denne bug der mistænkes for at kunne sætte Sentry mode alarmen umotiveret i gang. Jeg mener teorien går på at luftstrømmen kan aktivere den indvendige alarm. 

Jenskh
Jenskh Jul 17 '19

Nu har jeg slået cabin heat management fra. Så får jeg se om den starter blæseren næste gang den står og bliver varm i solen.

I forhold til Tilt/intruder detection har jeg forstået virker som en almindelig bil alarm. Sentry mode er samme bare med kameraer tændt og optagelser til USB nøglen jeg har installeret - er dette korrekt opfattet?