Loading...
dk

Prisfald og pearl white multicoat nu standard | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Jul 22 '19

@kapsel

Bare behold bilen og fokuser på hvor sjov den er. Det er ikke sidste gang Tesla tilpasser de priser, jeg tror performance modellen pt. er på udsalg fordi de har produceret for mange, når forholdene bliver bare lidt mere stabile for Tesla, så ser vi nok at den hopper lidt op i pris igen. Jeg tror Tesla bliver lidt mere normale når de også har Model Y at tilbyde, så kan de balancere produktionen over lidt flere modeller så de ikke bliver ramt helt så hårdt i nedgang af salg af de dyrere modeller ved lancering af en billigere og derfor har mindre bang-bang styring i priserne.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 22 '19
TPGlad
TPGlad Jul 27 '19
Quote from jespert
Citat fra TPGlad

Nice for nye købere. Modtog en Pearl White Model 3 for 1 måned siden. Nu er den 24.000 billigere.. Man skulle have vidst :)

Også en performance ?
 
Det er en Model 3 AWD :)
voersaa
voersaa Jul 27 '19
Citat fra TPGlad
Quote from jespert
Citat fra TPGlad

Nice for nye købere. Modtog en Pearl White Model 3 for 1 måned siden. Nu er den 24.000 billigere.. Man skulle have vidst :)

Også en performance ?
 
Det er en Model 3 AWD :)

Jeg har efterhånden lært at lade være med at kigge på hvad de koster, det bidrager alligevel kun til at man bliver nedtrykt. Er iøvrigt i samme båd som dig for jeg har også betalt for den hvide farve. I det mindste kan vi håbe at det blive nemmere at få hvide reservedele og at de bliver gode til at udbedre skader i den hvide lak.

 

jramskov
jramskov Jul 28 '19
Citat fra kapsel

Min M3P kostede 652K da jeg bestilte og betalte.. Den samme kan fåes til 500K nu :( Mega-surt at gå glip af 150 af de lange på bare 5 måneder.

Av! Jeg kan dog ikke helt forstå der er så stor forskel i pris? Hvilke specs har din M3P?

TPGlad
TPGlad Jul 29 '19
Quote from voersaa
Citat fra TPGlad
Quote from jespert
Citat fra TPGlad

Nice for nye købere. Modtog en Pearl White Model 3 for 1 måned siden. Nu er den 24.000 billigere.. Man skulle have vidst :)

Også en performance ?
 
Det er en Model 3 AWD :)

Jeg har efterhånden lært at lade være med at kigge på hvad de koster, det bidrager alligevel kun til at man bliver nedtrykt. Er iøvrigt i samme båd som dig for jeg har også betalt for den hvide farve. I det mindste kan vi håbe at det blive nemmere at få hvide reservedele og at de bliver gode til at udbedre skader i den hvide lak.

 Det er sandt og altid en ting i bilkøb. Kender flere der har "tabt" penge på afgiftsnedsættelser af fossilbiler. Sådan er det.

Du har ret. Gad godt der kom nogle pearl white paint repair kits snart, for har en lille ridse fra et stenslag jeg gerne vil lukke.

Forummets indlæg er redigeret af TPGlad Jul 29 '19
slh
slh Aug 1 '19

Jeg fik en M3 Performance leveret 30/6 og 2 uger senere tabte den 40k i løbet af natten. Jeg må ærligt sige, at jeg er ret skuffet. Jeg ved godt at priser bliver justeret i ny og næ af alle bilfabrikanter, men ligefrem at sætte prisen 40k ned overnight og så ikke tilbyde noget som helst i kompensation til dem der netop har købt er virkelig dårlig stil synes jeg. Tesla vil ikke engang give en rabat på 1000,- på FSD i denne situation. Absurd i min verden. Er glad for min bil, men kan allerede nu sige, at det er sidste gang jeg har købt en Tesla.

kapsel
kapsel Aug 1 '19

 

Quote from jramskov
Citat fra kapsel

Min M3P kostede 652K da jeg bestilte og betalte.. Den samme kan fåes til 500K nu :( Mega-surt at gå glip af 150 af de lange på bare 5 måneder.

Av! Jeg kan dog ikke helt forstå der er så stor forskel i pris? Hvilke specs har din M3P?

LR Performance, silver metallic og EAP. Betalte 25K forud og 625K derefter, i alt 650K.

 

EAP svarer i dag mere eller mindre til FSD, men hvis jeg ønsker at tilkøbe fuld FSD koster det 25K ekstra. Til sammenligning koster en ny Performance med maling tilvalg og FSD 577K, altså 100K mindre. Ved ikke lige hvor jeg har fået de 150K fra, sorry - nu sover jeg lidt bedre om natten ;)

kapsel
kapsel Aug 1 '19


 

Quote from slh

Jeg fik en M3 Performance leveret 30/6 og 2 uger senere tabte den 40k i løbet af natten. Jeg må ærligt sige, at jeg er ret skuffet. Jeg ved godt at priser bliver justeret i ny og næ af alle bilfabrikanter, men ligefrem at sætte prisen 40k ned overnight og så ikke tilbyde noget som helst i kompensation til dem der netop har købt er virkelig dårlig stil synes jeg. Tesla vil ikke engang give en rabat på 1000,- på FSD i denne situation. Absurd i min verden. Er glad for min bil, men kan allerede nu sige, at det er sidste gang jeg har købt en Tesla.

Lyder helt vildt at du kan finde på at afskrive en hel bilproducent og en bil du iøvrigt allerede er glad for, pga. en prisjustering. Man kan ikke vinde hver gang. Havde du betalt Tesla 50K ekstra efterfølgende, hvis prisen var steget 50K?

slh
slh Aug 1 '19
Citat fra kapsel


 

Quote from slh

Jeg fik en M3 Performance leveret 30/6 og 2 uger senere tabte den 40k i løbet af natten. Jeg må ærligt sige, at jeg er ret skuffet. Jeg ved godt at priser bliver justeret i ny og næ af alle bilfabrikanter, men ligefrem at sætte prisen 40k ned overnight og så ikke tilbyde noget som helst i kompensation til dem der netop har købt er virkelig dårlig stil synes jeg. Tesla vil ikke engang give en rabat på 1000,- på FSD i denne situation. Absurd i min verden. Er glad for min bil, men kan allerede nu sige, at det er sidste gang jeg har købt en Tesla.

Lyder helt vildt at du kan finde på at afskrive en hel bilproducent og en bil du iøvrigt allerede er glad for, pga. en prisjustering. Man kan ikke vinde hver gang. Havde du betalt Tesla 50K ekstra efterfølgende, hvis prisen var steget 50K?

Personligt har jeg ikke råd til, at så dyr en investering, som en Tesla er, falder så meget i værdi så hurtigt. Så er det jo den oprindelige prissætning der har været off. Mener egentlig heller ikke der som sådan er noget galt med prisjusteringer. Mener måske 40k på én gang er i overkanten, men det der virkelig har fået mig til at føle mig lidt røvrendt er, at de overhovedet ikke er til at snakke med ang. en eller anden form for kompensation. 10k eller for den sags skyld 1k i rabat på FSD, som jeg spurgte dem om, ville de fleste nok mene var på sin plads, med så stor en prisjustering 2 uger efter levering. Men som Tesla i Aarhus sagde til mig, så er det sådan Tesla arbejder, og så måtte jeg have gjort mit forarbejde ordentligt - for er jo ikke første gang de laver sådan en justering.

voersaa
voersaa Aug 1 '19
Citat fra kapsel


 

Quote from slh

Jeg fik en M3 Performance leveret 30/6 og 2 uger senere tabte den 40k i løbet af natten. Jeg må ærligt sige, at jeg er ret skuffet. Jeg ved godt at priser bliver justeret i ny og næ af alle bilfabrikanter, men ligefrem at sætte prisen 40k ned overnight og så ikke tilbyde noget som helst i kompensation til dem der netop har købt er virkelig dårlig stil synes jeg. Tesla vil ikke engang give en rabat på 1000,- på FSD i denne situation. Absurd i min verden. Er glad for min bil, men kan allerede nu sige, at det er sidste gang jeg har købt en Tesla.

Lyder helt vildt at du kan finde på at afskrive en hel bilproducent og en bil du iøvrigt allerede er glad for, pga. en prisjustering. Man kan ikke vinde hver gang. Havde du betalt Tesla 50K ekstra efterfølgende, hvis prisen var steget 50K?

Synes da ikke det lyder vildt. Uagtet af justeringsniveau så er det en følelsesmæssig oplevelse og det er subjektivt . Når man fortager en handel er det centralt at man føler at man kan stole på modparten, hvis den tillid bliver brudt er det kun naturligt at man fremdrettet er forsigtig. Tesla har en tendens til at love lige lovligt meget  bl.a. at der er en fast pris. Det har dog på det seneste nærmest været en fast pris baseret på hvilken dag i ugen man tilfældigvis har købt. 

 

slh
slh Aug 1 '19
Citat fra Playtowin Selvfølgelig er ethvert prisfald ærgerligt, men det er altså ikke et tv med prisgaranti fra Elgiganten i har købt.
Alle producenter af en hvilken som helst varer skruer priser op og ned som de lyster, det har aldrig været en god forretning at købe ny bil.
Hvorfor blive ved efter man har købt at kigge efter prisen, det kan da kun blive til en skuffelse i livet aldrig en positiv oplevelse. Nyd nu jeres biler istedet for at kigge på prisen som var det en aktie i havde investeret i :)
 

I min optik rammer du faktisk hovedet på sømmet her. Synes nemlig Tesla med deres kundeservice og prisjusteringer opfører sig som om det var et TV fra Elgiganten man har købt. Men i virkeligheden er det jo en kæmpe investering på over en halv million kroner, som for mange af os er rigtig mange penge. Og ja i bagklogskabens klare lys er jeg enig i, at det nok er et selvmål at besøge Teslas hjemmeside EFTER man har købt. 

bleze
bleze Aug 1 '19

Jeg har set skræk billeder af den hvide hvor de forskellige paneler ser forskellige ud. Skyldes vist at resultatet ser forskelligt ud efter om det er metal eller plastik der er malet.

Feks:

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/8frtw0/had_the_same_issue_on_my_3_looks_like_time_hasnt/

Jeg er egentligt mere til den grå farve, men den koster 11.000 kr mere end den hvide. Det er mange penge for maling :)

Kan nogen berette om kvaliteten af deres hvide Model 3. Kan problemet  genkendes?

voersaa
voersaa Aug 1 '19

Jeg har en hvid og kan ikke se nogen forskel på nuance i felterne (individuelle karosdele). Har set et par andre hvide tæt på og der har jeg heller ikke opdaget nogen forskel. Billedet du linker til ser helt vanvittigt ud og jeg har aldrig set noget så slemt uanset farve. 

bleze
bleze Aug 1 '19

Der er flere eksempler på nettet med netop den hvide men er i tvivl om det er kun er 1-1.5 år gamle og en ny produceret ikke vil have det issue.

Nikolaj
Nikolaj Aug 1 '19

Jeg har også en 1 mdr. gammel multicoat hvid model 3. Den ser perfekt ud.

Da jeg fik den, brugte jeg 6 timer på vask, glace, 2 x lakforsejling og endelig voks, så jeg havde nok opdaget selv den mindste forskel.

Sider: « 1 2