Loading...
dk

Rust behandling | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 25

Fik du godt nok FDM til at udtale ordene "supplerende rustbeskyttelse spild af penge"

Der er jo stor forskel på at sige det ikke er nødvendigt pt, til at sige det er spild af penge..... Alt andet lige så må en supplerende beskyttelse der er udført tidligt i vognens liv, være mere effektiv end en der er udført på en flade der har været dyppet i saltvand og med begyndende overflade rust.

Er den først begyndt at ruste, så er det begyndelsen på enden.

Fik forøvrigt også lydbehandlingen, men tænker det højst har givet en lidt dybere lyd end færre db.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 25
RUNE2
RUNE2 Feb 25
Prøv at kigge bag inderskærmene ved hjulene og under listen langs med undersiden af bilen. Der er fuldt af vådt sand(!) , der sørger for at det tynde blik er i konstant kontakt med saltvand i vinterhalvåret. Bilens bevægelser får sandet til at arbejde som sandpapir mod den tynde lak. En sand rustfælde.

Endvidere har de sparet på malingen på ikke-synlige steder. Malingen på især skærmkanter virker utroligt tynd og nem at gennembryde. 
Tesla har tætnet mellem nogle af panelerne med noget der ligner PU-skum, der også hindrer udtørring.

Siden min 1982 Mazda 323 tror jeg aldrig, jeg har haft en bil, der har skreget mere på supplerende rustbehandling end TM3.
Ice2EV
Ice2EV Feb 25

Enig med @RUNE2 Ligesom der har været fremme at der samler sig sand oppe mellem bundbeklædning og bunden. Kan bare ikke huske hvor det var jeg så en video af de åbnede plastik skjoldene.

Ice2EV
Ice2EV Feb 25

Tænker ikke det er fedt med saltlage i det sand?!

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

Samtidig tænker jeg hvis FDM ikke har haft plastikbeklædningen af bunden for at vurdere behov for undervognsbehandling, at det eftersynsservice hverken er tiden eller pengene værd.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 25
Sider: « 1 2