Loading...
dk

Motor/kabine varmer | Tesla Forum

Maho
Maho Oct 14 '14

Hej alle

Min levering nærmer sig men det gør vinteren jo også. Jeg har stort set altid haft fyr i mine biler, og nyder en varm bil når jeg skal ud og køre.
Spørgsmål: jeg kan forstå at Teslaen har en tilsvarende funktion, men virker det kun når den er sat til strøm/opladning? Hvad hvis man skal hjem fra nogle venner en kold vintetnat kan man så ikke tænde den?
Og sidst: jeg vil kunne tanke gratis strøm via min parkeringskælder på arbejdet og hjemmeladning vil kun være nødvendig ved ferier mv. Men kan man "snyde", så man fx sætter den til kun at lade til fx 70% når man kommer hjem, selvom der reelt er 80% på. Så vil den jo ikke lade om natten men teknisk være sat til strøm så jeg kan få min varme bil om morgenen?

Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 14 '14
T3S7A
T3S7A Oct 14 '14

Du kan alt :-)

Du kan sagtens varme/køle uden at den er sat til strøm, så trækker den selvfølgelig blot fra batteriene. Du kan enten time det i bilen, eller den nemmere løsning, selv starte opvarmning via app noget tid før du skal bruge bilen. Når bilen ikke er sat til strøm, vil den maks opvarme i 30 min. 

Der er ikke noget "snyde". Du kan sagtens indstille til at du hjemme kun vil lade til et bedstemt %. Du kan også time, at den hjemme skal starte opladning på et bestemt tidspunkt. Kunne eks. være kl 12.00 middag. Når du så sætter bilen til strøm om aften, vil den ikke lade før det angivet tidspunkt. Starter du så varmen via app, vil den trække strømmen fra el nettet. 

Maho
Maho Oct 14 '14

Perfekt, tak for svar, det var lige det jeg håbede på. Sælgeren hos Tesla sagde bare noget andet i august da jeg købte, men jeg kunne heller ikke forstå at bilen skulle "bestemme" hvordan jeg vil bruge min strøm

Det er sgu bare verdens fedeste bil, kan ikke vente :-)