Loading...
dk

Underskriftsindsamling | Tesla Forum

magnusbb
magnusbb Aug 2 '19

I forhold til den danske typegodkendelse så må bilen vist gerne øge dens performance med 20%, men bliver det mere skal den have en ny godkendelse (kan være det var 15%). Normalt betyder det at for en almindelig kedelig bil med f.eks. 120 Hk - kan det ikke rigtigt betale sig - men kunne man få 20% oven på 350 Hk - ville den ende på 420 hvilket er ret tæt på P modellen. Det tror jeg godt der kunne være et marked for. Bremserne tror jeg er ok på AWD selv hvis den får 420 HK:-)  Det er jo især pga. track mode at den skal have stærkere bremser i P modellen. AWD's bremser kan ikke klare track som FDMs test tydeligt vidste hvor de kørte varme:-) Men det er spændende at følge. Synes min AWD er voldsom hurtigt allerede8-D

voersaa
voersaa Dec 18 '19

Nu lader der til at ske noget.

Min Tesla hjemmeside viser "The Acceleration Boost upgrade requires your car have software version 2019.40.2 installed to complete." under upgrades.

Forlydende fra de internationale fora er at det bliver en USD 2k opdatering hvilket sikkert betyder at vi kommer til at betale tæt på DKK 20k for det. Det er nok lige i overkanten af hvad jeg har lyst til at betale men uanset hvad så bliver det spændende at se hvad der kommer.

baldur
baldur Dec 18 '19
Hvis de lover ikke at fortælle det til forsikringen, så er jeg vist tæt på at blive 20k fattigere. Hvad mon Skat siger til det?
Ice2EV
Ice2EV Dec 18 '19

Da jeg skulle diskutere forsikring med, ja, forsikringen, så slog de vognen op og der var den registeret som 350 kW.

Forhørte mig hos Tesla DK, og der var svaret at alle AWD blev registreret som 350kW, idet det var samme motorer og batteri. Der var ingen tanke om at registrere dem anderledes..

Så umiddelbart er vore AWD registreret som Performance. Deraf kunne man få den tanke at lovligt kunne den optimeres til 420 kW (350+20%) uden at overtræde dansk lovgivning.  Men det kunne altså blive en rimelig heftig raket.

baldur
baldur Dec 19 '19
Jeg har købt det til 13600 kr. Tror ikke det er en fuld opgradering til P standard. Der står 3,9 sekunder 0 til 100. Min bil har dog ikke fået den krævede 40.2 software så kan ikke teste det.
bskaarup
bskaarup Dec 19 '19

På min står der 4.1 sek. Hvis jeg ser den amerikanske side står der "Improve your 0-60 mph acceleration from 4.4 seconds to 3.9 seconds with an over-the-air update." Men 60 mp/h er jo også kun 96,5 km/t.

@baldur Står der rent faktisk 3,9 på den danske side for din bil?

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Dec 19 '19
baldur
baldur Dec 19 '19

Jeg kan ikke længere se hvad det er jeg har købt, nu hvor jeg har købt det. Typisk Tesla.

Men jeg kan rapportere at det virker. Det giver et væsentlig ekstra skub. Det er ikke ligesom de der 5% vi har fået, hvor man var i tvivl om det var der.

Der er absolut ingen ændringer i bilens UI. Man får ikke track mode eller noget lignende. Faktisk kan man ikke se at man har featuren. Men man kan mærke det :-).

voersaa
voersaa Dec 19 '19

Det er 4,6 til 4,1 på den danske side for 0 - 100 km/t (der har altid været 0,2 sek. forskel til 0 - 60 mph).

Jeg havde håbet på at det ville siddestille AWD med de stealth performance som man kan læse at nogle har i USA. Det kribler i mine finger og jeg har lyst til at klikke køb men jeg har brug for bedre at forstå hvad det er jeg køber.

Der er en masse målinger fra personer i USA som sætter 0 - 60 mph til 4.2 (non-rolling) efter den seneste 5% update. Jeg tænker Tesla måske har været lidt konservative med de nye tider men vil godt se nogle test inden jeg beslutter mig. Jeg er meget positive overfor at man rent faktisk er gået 1:1 i forhold til $2000 omregnet til DKK men det er stadig mange penge at betale for 0,5 sek.. 

Update: De første målinger er så småt begyndt at dukke op og det ser pænt ud. De ligger sig ikke meget langt fra standard Performance (inden de 2 x 5% update). Groft sagt bør det give 3,7 sek og 3,9 sek fra 0 - 100 km/t for rolling og non-rolling.

https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/screenshot_20191218-205818-png.489861/

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Dec 19 '19
Sider: « 1 2