Loading...
dk

Hvem har fået eftersendt et Type2 kabel? | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Jul 26 '19

Jeg har nu haft vores Model 3 i lige over en måned- vi hentede den den 24. juni. Den er godt nok lækker og smuk. Min fars italienske kone kan ikke forstå at den ikke er designet af en italiener - hun mener at amerikanerne ikke kan designe noget der ser så "italiensk smukt designet" ud :-) .

Desværre var det én af dem der blev leveret uden Type 2. kabel. Tesla CPH siger at de sender kabler ud lige så snart de modtager dem og at de ikke har flere her og nu. Jeg er derfor nysgerrig efter at høre om der er nogen der har modtaget deres eftersendte type2 kabel?

Ice2EV
Ice2EV Jul 26 '19

Har ventet på samme kabel siden 12/4. Har derfor lejet et hos EON. Har brugt det 1 gang.

mbk
mbk Jul 26 '19

Jeg fik mit efter et par måneder, fik en sms og det kom med GLS.

mbk
mbk Jul 26 '19

Synes egenligt det 3x32A menneskes type-2 kabel Tesla giver med bilen er lidt bøvlet.

1. Har ikke knap til at åbne chargeport

2. Et ret tykt kabel, ville fortrække et slankere 3x16A som er maks for bilen alligevel.

Hovedet til Model 3's UMC er ret godt, hvis de havde valgt det i en 3 faset udgave og et tyndere sort kabel.

En middelvej kunne være:

https://www.evchargeking.com/en/tesla-charging-cable-triphase-16a

Men er nok lidt for cheap til at købe et andet når jeg har fået et med bilen.

Jenskh
Jenskh Jul 26 '19
Det lyder som om det kan vare længe før jeg ser mit. Måske jeg skal overveje at leje et
mbk
mbk Jul 26 '19

Måske bare købe et på DBA der er magen til det du får, og så sælge dit nye fra når du engang får det, koster jo nok meget lidt at gøre, men er selvfølgelig besværligt. 

https://www.dba.dk/andet-biltilbehoer-tesla-or/id-1051107391/

mbk
mbk Jul 26 '19

Men vil som sagt hellere have et kortere, med tyndere ledning og knap til at åbne dæksel. Vil vel også godt sælge mit til 1700 og så købe et andet. Mit er 5m men elles magen til billedet 

DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '19

jenskh: Det synes at se ud som om, at det er dem som kommer forbi Tesla lokationerne, der først får kabler.

Dendanskeridder
Dendanskeridder Jul 28 '19
Citat fra DeaconWP

jenskh: Det synes at se ud som om, at det er dem som kommer forbi Tesla lokationerne, der først får kabler.

Det er jeg næsten også sikker på..
Bestilte en inventory model d. 4/7 og fik af vide at der ikke hørte kabel med, da de var i restordre.

D. 10/7 da jeg hentede bilen var der tilfældigvis kommet en sending aftenen inden, altså d. 9/7 og endte så med at få et med til bilen. 

Selvom andre har ventet længere end jeg!
Kiefer
Kiefer Jul 28 '19

Det er efter min mening godt nok dårlig stil af Tesla...

DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '19

Jo men de danske medarbejdere gør jo alt de kan for at glæde os. Og når der så lige er en kunde i butikken, som spørger til en vare, så er det lige i deres høj service ånd, at kunden hjælpes her og nu.

Dem der står i kø ved jo ikke, at de lige kommer længere ned i rækken.

mbk
mbk Jul 29 '19

@Kiefer

Tja, dem som kommer forbi eller spørger til kablet har nok mest brug for det. Nogle kommer måske ~aldrig til at bruge et Type 2 kabel og så gør det måske ikke noget de venter lidt længere. Men igen, hvor svært kan det være at bestille en lidt større batch og så få de kabler sendt ud, evt. lave en aftale med en eller anden webshop så værkstedet ikke selv skal pakke og sende med GLS.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 29 '19
Oreo100
Oreo100 Jul 29 '19

Hvis nogen mangler et type2 kabel har jeg et sprit nyt til Tesla der kan afhentes i Fredericia til 500,-. 

DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '19
Citat fra Oreo100

Hvis nogen mangler et type2 kabel har jeg et sprit nyt til Tesla der kan afhentes i Fredericia til 500,-. 

Det vil jeg gerne købe, hvis det er til tre faser.
Vil du kontakte mig på 30 689 987?
Oreo100
Oreo100 Jul 29 '19

Sendt

Kiefer
Kiefer Jul 30 '19

mbk og Deacon: Jeg bestiller noget i en butik, butikken bestillerdet hjem, men udleverer det til en anden kunde der dukker op i butikken, så jeg stadig skal vente på den vare jeg har bestilt. Det er efter min mening ikke god kundeservice, det er det stik modsatte overfor de kunder der tror de snart får en vare tilsendt...

Om man så nogensinde får brug for det eller ej, er sådan set ligegyldigt.

Her tages selvfølgelig udgangspunkt i at de kunder der går i butikken er længere nede i køen. Men hvis jeg kender Tesla ret, så undersøger de alligevel ikke hvor i køen de kunder der dukker op i butikken er...

mbk
mbk Jul 30 '19

@Kiefer

Kan sagtens se din pointe, men når der er begrænsning er det oftest de mest ihærdige der får først, f.eks at få fat på en håndværker, så kommer han kun ud til dem der er ringer oftest.

Men synes nu stadig bare de skulle få bestilt nok, det har været et issue siden Februar. På den anden side fik jeg en AY nummerplade de havde liggende siden 2015, så en mellemting ville måske være godt :)

Kiefer
Kiefer Jul 30 '19

Fik lige et andet eksempel på Tesla fremragende service i dag. Konen fik en mail med besked om at hun jo altså ikke havde svaret på deres mail med spørgsmål til vores serviceaftale i næste uge, så nu havde de aflyst den.

Behøver jeg skrive hvilket type svar og måde at besvare deres besked på, min kone sendte retur da hun bad dem læse den mail hun havde sendt den 11.7 til den pågældende servicemedarbejder...

mbk
mbk Jul 30 '19

Ja, jeg er også lidt i syvsind, jeg tror jeg bliver nødt til at booke en tid og køre til Århus for at komme i kontakt med nogen, mail bliver ikke besvaret, beskeder via hjemmeside giver ikke svar, tlf tages ikke.

Lidt irriterende, jeg har på fornemmelsen at når jeg så får en tid og er der, får jeg en "det kunne vi løse remote".