Loading...
dk

DAB kvalitet? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jul 27 '19

Nu er det første vogn med DAB vi har i indkørselen.

Er det kun os der oplever at musikken falder ud, hakker og der er reklamer der bryder ind midt i en sang, for så at forsvinde igen og komme tilbage efter sangen.

På et tidspunkt mener jeg at der var en FM station, men den er forsvundet igen.

Når man eks kører gennem Limfjordstunnellen, så forsvinder musikken helt på DAB. Det gør vi trods alt en del her i AAL, når man bor på den ene side og delvist(har skiftende arbejdspladser begge) arbejder på den anden.

MOS
MOS Jul 27 '19

Jeg har også blandet succes med DAB, hvor jeg har oplevet mange udfald på hver tur. Der er åbenbart en del huller i dækningen. Kører mest mellem Odense og Kolding. Jeg har derfor valgt ikke at bruge DAB men hører i stedet for radio på FM. Så får man også trafikmeldinger, hvilket jeg ikke får på DAB.

Ice2EV
Ice2EV Jul 27 '19

Har fundet P3 FM. Det falder ikke ud i tunnellen.

KimT
KimT Jul 27 '19

Antennen i min S'er har været ringe fra starten, men Tesla siger da signalstyrken er fin når de kikker på den.

Jeg har forlængst opgivet DAB og streamer i stedet. Der er mindre udfald.

I konen's Kona har jeg endnu ikke oplevet udfald på DAB - der er monteret en "hajfinde" antenne på taget.

Jenskh
Jenskh Jul 31 '19
Jeg bruger udelukkende DAB og synes det virker ok i vores model 3. Jeg har ikke prøvet på mine jyllandsture. Der har jeg streamet musik i stedet, men tværs over Sjælland til Ideen virker det fint.
Det er på niveau med DAB i vores Leaf
jonsiii
jonsiii Jul 31 '19

Heller ingen DAB-problemer i min 3'er i jylland.