Loading...
dk

M3 Performance nu med anhængertræk! | Tesla Forum

RUNE2
RUNE2 Aug 5
3 performance nu med anhængertræk! 
Og 18/19 tommer hjul, så det må være de små bremser. Jeg bestilte en blå M3P med 18" Aero. :-)
ILarsen
ILarsen Aug 5
Er det noget, du har et link til?
PerPower
PerPower Aug 5
Du kan se en rød en her:
https://www.tesla.com/da_DK/inventory/new/m3
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Aug 5
Ice2EV
Ice2EV Aug 5

Tænker en M3P er lidt livlig til 18" fælge. Vores AWD kører lækkert, men hakker jeg til svinet, så mærkes det den sætter sig i gummiet ud af eks. rundkørsler.

kapsel
kapsel Aug 6

"Stealth" Model 3 Performance uden de større bremser mv. bliver på fora mv. rundt omkring omtalt som P3D-, altså med et minus til sidst, som indikerer de ekstra ting er pillet af - det er altså bare en helt almindelig Model 3 AWD der er "uncorked", altså uden begrænsningen på motorens ydeevne, som der er på de almindelige modeller.

Forummets indlæg er redigeret af kapsel Aug 6
PeterE
PeterE Aug 6
Citat fra kapsel

"Stealth" Model 3 Performance uden de større bremser mv. bliver på fora mv. rundt omkring omtalt som P3D-, altså med et minus til sidst, som indikerer de ekstra ting er pillet af - det er altså bare en helt almindelig Model 3 AWD der er "uncorked", altså uden begrænsningen på motorens ydeevne, som der er på de almindelige modeller.

Og hvordan har de gjort det? Lyder både vildt, spændende og dumt :)
RUNE2
RUNE2 Aug 6
Quote from PeterE
Citat fra kapsel

Og hvordan har de gjort det? Lyder både vildt, spændende og dumt :)
Der har længe været rygter om at performance og awd lr er samme hardware. Så de flipper vel bare en bit og vupti så er den en performance. Merprisen var ikke særligt stor ift den ekstra performance og jeg kan altid sætte større hjul på og bruge de 18" Aero til vinterhjul. Elon har skrevet, at Performance motorene er tested dobbelt så godt på fabrikken. 

Det betyder ikke noget for mig om min har spoileren og den høje hastighedsgrænse - jeg har ikke tænkt mig at køre over 233km/t alligevel. Og jeg vil egentligt hellere slippe for de store bremser, som gør det svært at finde 18" hjul der passer. Glæder mig :-) 
Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Aug 6
PeterE
PeterE Aug 7
Tjah, det lyder vel altid godt hvis man kan få en performance-model uden af betale for det. Men at undvære performance-bremserne er nok ikke verdens bedste ide? 
Hvis du synes at bremserne sidder i vejen, så få dem da afmonteret og sats på at regen er nok...
Og så skal bilen vel lige synes og omregistreres når ydelsen fra motorerne bliver forøget med over 15-20%? 
MOS
MOS Aug 7

Jeg tror ikke, man kan få en performance-model uden at betale for det. Heller ikke selvom det bare er en enkelt bit, der skal flippes. Snakker vi ikke om, at man betaler for en performance-model, men får en "stealth" Model 3 Performance - bare uden spoiler og med standard bremser og 18" hjul?

Idéen med at afmontere bremserne og satse på at regen er nok? Det var da det dummeste, jeg har hørt, men ja, jeg fangede godt sarkasmen. ;-) Regen virker jo ikke ved 100% SoC eller hvis batteriet er koldt. Forskellen mellem standard bremser og performance bremser er nok ikke ret stor i praksis ved normal kørsel. Hvis man skal lave en katastrofeopbremsning fra f.eks. 80 km/h, så vil de nok stoppe på ca. den samme distance. Men det er klart, at hvis du tager dem ud på en bane og ræser rundt, til bremserne er gloende, så vil performance bremserne nok vinde i det lange løb. En opbremsning fra 80 km/h ved kun at bruge regen med koldt batteri vil nok forlænge standselængden med en kilometer eller deromkring, så det kan man slet ikke sammenligne. Selv med et varmt batteri vil standselængden nok være i hvert fald 100 m længere.

PeterE
PeterE Aug 7
Citat fra MOS

Jeg tror ikke, man kan få en performance-model uden at betale for det. Heller ikke selvom det bare er en enkelt bit, der skal flippes. Snakker vi ikke om, at man betaler for en performance-model, men får en "stealth" Model 3 Performance - bare uden spoiler og med standard bremser og 18" hjul?

Idéen med at afmontere bremserne og satse på at regen er nok? Det var da det dummeste, jeg har hørt, men ja, jeg fangede godt sarkasmen. ;-) Regen virker jo ikke ved 100% SoC eller hvis batteriet er koldt. Forskellen mellem standard bremser og performance bremser er nok ikke ret stor i praksis ved normal kørsel. Hvis man skal lave en katastrofeopbremsning fra f.eks. 80 km/h, så vil de nok stoppe på ca. den samme distance. Men det er klart, at hvis du tager dem ud på en bane og ræser rundt, til bremserne er gloende, så vil performance bremserne nok vinde i det lange løb. En opbremsning fra 80 km/h ved kun at bruge regen med koldt batteri vil nok forlænge standselængden med en kilometer eller deromkring, så det kan man slet ikke sammenligne. Selv med et varmt batteri vil standselængden nok være i hvert fald 100 m længere.

Jeg er glad for at du fangede sarkasmen MOS :) Min pointe var nok at det er tilsvarende uforsvarligt at bremser og bil ikke er på nogenlunde samme niveau...
MOS
MOS Aug 7

Min pointe var så, at uforsvarlighed kan gradueres. Standard vs. performance bremserne giver under normale omstændigheder en standselængde, der er marginalt forskellig. Kun at bremse vha. regen, vil under visse normale omstændigheder give en standselængde, der er en kilometer længere. Det første gør efter min bedste overbevisning ikke den store forskel ved normal kørsel og er altså i min terminologi ikke uforsvarligt, i værste fald blot et handicap ved vedvarende hård kørsel på bane. Det sidste er ulovligt og livsfarligt selv under normale kørselsforhold, da bilen ikke kan bringes til standsning inden for en overskuelig strækning og sikkert slet ikke, hvis der er bare en smule medvind eller ned ad bakke.

Det er din brug af ordet "tilsvarende", jeg snubler over, men måske bruger du en anden definition af ordet?

tilsvarende adjektiv BØJNING -, - UDTALE [-ˌsvɑˀɑnə]  tip Skjul Betydning Betydninger 1. sidestillet eller parallel med: omtrent lig med
Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 7
PeterE
PeterE Aug 7
Citat fra MOS

Min pointe var så, at uforsvarlighed kan gradueres. Standard vs. performance bremserne giver under normale omstændigheder en standselængde, der er marginalt forskellig. Kun at bremse vha. regen, vil under visse normale omstændigheder give en standselængde, der er en kilometer længere. Det første gør efter min bedste overbevisning ikke den store forskel ved normal kørsel og er altså i min terminologi ikke uforsvarligt, i værste fald blot et handicap ved vedvarende hård kørsel på bane. Det sidste er ulovligt og livsfarligt selv under normale kørselsforhold, da bilen ikke kan bringes til standsning inden for en overskuelig strækning og sikkert slet ikke, hvis der er bare en smule medvind eller ned ad bakke.

Det er din brug af ordet "tilsvarende", jeg snubler over, men måske bruger du en anden definition af ordet?

tilsvarende adjektiv BØJNING -, - UDTALE [-ˌsvɑˀɑnə]  tip Skjul BetydningBetydninger 1. sidestillet eller parallel med: omtrent lig med

Vores definitioner er vist ens, bare rolig - jeg kommer ikke til at diskutere ordbog. Min pointe var blot, at jeg ville finde det naturligt at man enten køre Performance eller at man ikke køre Performance - og du har ret, forskellen på bremserne ved dagligt henover Langebro er sikkert ubetydelig.  

MOS
MOS Aug 7

OK, så er jeg med. Jeg synes bare personligt, det godt kunne give mening at køre med performance motor, men med standard bremser og 18" aero hjul. Det vil i mine øjne give den bedste all-round performance i daglig brug. Hurtig acceleration, stort set samme standselængde ved enkelte hårde opbremsninger, bedst komfort, lavest forbrug og længst rækkevidde.

Hurtig kurvekørsel på skridgrænsen hører ikke til min kørestil, da jeg mener, det er uforsvarligt i sig selv. Jeg kører generelt mere defensivt. Og gentagne, hårde opbremsninger er blot spild af energi og fuldstændig unødvendige, medmindre man går efter en god omgangstid på en lukket bane. Jeg har ikke kørt på en lukket bane siden jeg var på glatførekursus for en del år siden og selv her var der ingen problemer med varme bremser.

skyblue
skyblue Sep 20
Ret beset er det vel hastigheden af bilen der afgør bremselængden. P modellen kan køre 260km/t, men det gør jeg alligevel ikke. Det er muligt at P bremserne holder bedre på en bane, men igen, ingen bremser hele tiden ved normal kørsel.. Jeg betaler gene lidt for den opgradering :)
Johannelund
Johannelund Sep 21
At TMS M3 performes er udstyret med store Store bremser pga max hastighed på 260 km/t
Deraf følger store smalle cykelhjul for at der skal være plads til bremserne, og store smalle cykelhjul finder på nuværende med en lastevne på max 92 eller 630 kg, hvorimod m3 ikke performes har mindre bremser og derfor findes der dæk med lastevne 98 eller 750 kg.
Hvis der ikke findes dæk med tilstrækkelig lastevne, er man jo nødsaget til at sige nej til påhængsvægt. PS performes er jo også sænket og det må jo også give en begrænsning mht træk