Loading...
dk

Tilkøbe FOB til Model 3? | Tesla Forum

CarumNemus
CarumNemus Aug 5 '19

Gentlemen,

Er en glad ejer af en Model S, som jeg fik medio juni. Så glad at jeg også bestilte en Model 3 (kommer omkring d.21 august - 28 august) - Ja og jeg har ikke en gang siddet i en, kun set videoer på nettet og læst jeres indlæg herinde. Anyways, mit spørgsmål går på hvor mange af jer har bestilt eller påtænker at bestille en "traditionel" fob til bilen? Eller virker det bare via telefonen og det der kort som jeg har set Youtube videoer af?

Hilsen
Kenneth

Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 5 '19
Altså nu har jeg kun haft bilen i lige knap en måned, og jeg har ikke tænkt mig at bestille en fob ihvertfald.
Tlf’en i sig selv er rigeligt, dog elsker jeg den trådløse oplader jeg har købt efterfølgende, så ligger tlf’en bare og lader hver gang man er ude og trille, og der er ingen frygt for at den går ud iløbet af dagen.

En god idé er dog alligevel at have kortet i pungen til nødstilfælde
Forummets indlæg er redigeret af Dendanskeridder Aug 5 '19
Joe73
Joe73 Aug 5 '19
Har haft min model 3 siden april, og har aldrig haft problemer med mobil adgangen. Det virker bare.
jth
jth Aug 5 '19
Jeg bruger også kun telefon og har kortet i pungen som backup. 

Jeg fandt en del tråde på andre fora omkring telefon problemer, men har ikke haft problemer med min iPhone X og konens iPhone 5s. 

En enkelt gang kunne jeg ikke åbne ladeporten med knappen på hjemmeladeren selvom jeg havde telefonen i lommen. Jeg måtte åbne en dør først. 
CarumNemus
CarumNemus Aug 6 '19

Fedt, tak for jeres inputs.

Vi prøver med mobil adgangen.

Med hensyn til trådløs lader, er det bare Teslas egen oplader, eller Jeda eller hvad de hedder?

bskaarup
bskaarup Aug 6 '19
Jeg har købt denne. Den passer og virker fint.
koden
koden Aug 6 '19

Hvordan er det på model 3. Er der reelt noget strøm i de usb stik eller er det som model S der kun kan holde ens tlf. i live?

NikolajK
NikolajK Aug 6 '19
Citat fra koden

Hvordan er det på model 3. Er der reelt noget strøm i de usb stik eller er det som model S der kun kan holde ens tlf. i live?

Den lader fint telefonerne op hos mig.  

bskaarup
bskaarup Aug 6 '19
Model 3 kan levere 2,4A. Hvis telefonen bruger mere end det skal den til rep.
koden
koden Aug 6 '19
Citat fra bskaarup Model 3 kan levere 2,4A. Hvis telefonen bruger mere end det skal den til rep.

----------

Leverer model S også 2,4?
Hvis jeg sætter min samsung 7 til, så holder den strømmen og lader da også lidt.
Men bruger jeg google maps så kan den kun holde niveau.
Måske kommer der en dag hvor man kan lade tlf. som derhjemme med en hurtiglader.
Men det virker ikke som om man kan bruge de 90 KW man sidder på :-)

Skal ikke udelukke mit batteri kunne være bedre. Holder strøm ca. 12 timer ved rimelig brug efter 3 år.
Forummets indlæg er redigeret af koden Aug 6 '19
bskaarup
bskaarup Aug 6 '19
Bruger du porten nærmest føreren? På en S giver den over dobbelt så meget som den ved siden af.
koden
koden Aug 6 '19

ok var jeg ikke klar over. Nej bruger den anden.

Zenon77
Zenon77 Mar 1 '20
Citat fra Dendanskeridder Jeg købte denne: https://www.amazon.co.uk/VXDAS-Wireless-Charging-Splitter-Accessories/dp/B07SSC9T1K/ref=mp_s_a_1_4?keywords=tesla+model+3+wireless+charger&qid=1565080171&s=gateway&sprefix=tesla+model+3+&sr=8-4 . Passer perfekt og lader kraftigt
Hej Dendanskeridder. 

Fungerer telefonladeren efter hensigten?
Vil du anbefale produktet?