Loading...
dk

stik til anhængertrækket | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Aug 7 '19

Jeg har nu forsøgt at benytte det fabriksmonterede anhængertræk for første gang. Jeg har et 7 polet stik på både lygtebommen og på anhængeren så jeg har købt en adapter 13 - 7 polet i Biltema.

Den del af anhængerstikket der er fastmonteret i bilen sidder meget tæt på kanten af den udskæring der er lavet i bundpladen, så låget over stikket kan ikke åbnes mere end næsten 90 grader.

Det betyder at når jeg monterer mit 13 polede sti, kan jeg ikke vippe låget så langt ud at så jeg kan dreje stikket rundt og låse det.

Er stikket fejlmonteret i min bil eller er der også andre med anhængertræk der oplever dette?

Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Aug 7 '19
jth
jth Aug 7 '19
Jeg havde ingen problemer med hverken cykelstativ eller havetrailer, men jeg var så træt af vakkelvorne adapters med dårlig forbindelse at jeg for mange år siden skiftede stikkene. 
Laksefiskeren
Laksefiskeren Aug 7 '19
Quote from jth Jeg havde ingen problemer med hverken cykelstativ eller havetrailer, men jeg var så træt af vakkelvorne adapters med dårlig forbindelse at jeg for mange år siden skiftede stikkene. 
Har lige skiftet mit stik med et 13 polet for 30 kr. I Bauhaus. Det virker bare rigtig godt. Hvordan ledningerne skal sidde fandt jeg ud af ved at Google det. 
Jenskh
Jenskh Aug 8 '19
Jeg må ud og købe et 13polet stik til lygtebommen.

Til traileren må jeg nøjes med adapteren da det er vejens trailer og ikke alle har bil med 13 polet stik
jth
jth Aug 8 '19
Du kan jo købe et nyt stik og modsatte adapter til vejens trailer
DeaconWP
DeaconWP Aug 9 '19

Jeg låner en trailer en gang i mellem, når jeg har behov.

Deres 13 polede stik er fejl monteret, på den måde at inderdelen er drejet ca 1/3 omgang, i forhold til yderdelen.

Jeg retter det ofte, så det passer til min bil, da jeg foretrækker, at den runde plade på stikket ligger inde under låget på bilens stik.

Men det virker også, hvis jeg ikke drejer den der om, men blot sætter det i så det er drejet 120 grader forkert, når det låser fast.

Jeg aligner bare slidsen inde i den "roterende" del, med tappen i bilens stik, og drejer yderdelen på plads, så den låser.

Kan det være en fidus til dig?