Loading...
dk

Indkøb af Vinterhjul | Tesla Forum

soras
soras Aug 14 '19
Er der nogen der har fundet nogle attraktive tilbud på vinterhjul? Jeg har skrevet til Tesla om tilbud på aero hjul med vinterdæk, men har ikke hørt noget tilbage. Som jeg husker det fra levering var de ret dyre og jeg kunne kun få Pirelli Sottozero. 
Fra en norsk side (Fevik dekk) har jeg fået et tilbud på et sæt PH turbine 18” med Continental TS850 P til 13900 nok (10400kr). Leverer dog kun til Jylland. 
Andre steder man kunne kigge? 
kapsel
kapsel Aug 14 '19

Jeg har fået tilbud fra Tesla, på flg:

1455396-00-A - 19" STILETTO wheels and Pirelli SZ3 Winter Tires Package    

27.300 kr. inkl. moms, så er de vist også betalt! Så jeg leder også efter alternativer, men er lidt begrænset på valgmulighederne da jeg har Performance bremserne som gør at ikke særligt mange fælge passer pga. de større bremsekalibre..

http://tsportline.com er et bud, de har 18 og 19" som passer.. Men det løber også hurtigt op, med TPMS osv.

jth
jth Aug 14 '19
Jeg har bestilt 18” aero fælge hos Tesla Århus med Pirellierne til 16050kr. Jeg kiggede også efter uoriginale fælge, men med premium dæk og TPMS så var der ikke langt op til de originale. 
Forummets indlæg er redigeret af jth Aug 14 '19
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Aug 15 '19

https:///...-model-3-faelge.aspx

Flere af disse passer også på Performance

 

hatoff
hatoff Aug 15 '19
Citat fra kapsel

Jeg har fået tilbud fra Tesla, på flg:

1455396-00-A - 19" STILETTO wheels and Pirelli SZ3 Winter Tires Package    

27.300 kr. inkl. moms, så er de vist også betalt! Så jeg leder også efter alternativer, men er lidt begrænset på valgmulighederne da jeg har Performance bremserne som gør at ikke særligt mange fælge passer pga. de større bremsekalibre..

http://tsportline.com er et bud, de har 18 og 19" som passer.. Men det løber også hurtigt op, med TPMS osv.

 
https://www.hinnerupauto.dk/tesla-model-3-tilbud/tesla-model-3-faelge.aspx
Bemærk de fælger passer også til performance modellen skriver de.
Jeg står i den samme situation, så du må meget gerne skrive herinde om den løsning du nu ender med.
mvh Robin
 
voersaa
voersaa Aug 15 '19

Har selv planer om at skifte dæk på de sommer aerohjul som jeg fik bilen leveret med. Det betyder dog at jeg skal have nogle nye sommerdæk senest til næste år. Mener at jeg fik en pris for 19" sommerhjul hos Tesla på 22k og det formoder jeg er med nogle mellemkvalitetsdæk. 

Jeg går med tanker om at bestille fra England (ikke originale Tesla fælge) hvor priserne er markant lavere. De dæk og fælge jeg kigger på koster ca. 25% mindre end hvad jeg kan finde dem til i Danmark og lige knap 20% mindre end de originale Tesla fælge (og hjulene fra England har markant bedre dæk), det er inklusiv forsendelse.

Det bliver sikkert noget rod hvis der opstår noget garantirelateret så det er naturligvis noget man skal have for øje. Ligeledes bliver man nok nødt til snart at bestille da Brexit sikkert vil have indflydelse på hvad det koster at købe ting fra England.

Den forhandler jeg har kig på: https://www.lkperformance.co.uk/

 

Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 15 '19
https://www.megahjul.com/nb/produkter/felger-og-dekk/271795-TESLA-MODEL-3-PERFORMANCE-17-UP/PHETT85S_0G10T-VINTERFELG-PH-TURBIN2-GUNMETAL-20X8-5-5-114-3-ET35-CB64-1/V235_35TR20NO-VINTERDEKK-NOKIAN-HAKKAPELIITTA-R3-92T/delivery-method,FLYFRAKT

Megahjul, vælg forsendelse til Sverige, også skriver i adressen i vil have leveret til i Danmark.

Crooked måde man betaler på, da de giver et tilbud pr mail, og man betaler via bankoverførsel inden man modtager produktet.
Men udover det har jeg selv bestilt derfra, nem og hurtig levering.
Forummets indlæg er redigeret af Dendanskeridder Aug 15 '19
hatoff
hatoff Aug 15 '19

@Dendanskeridder: De ser ret fede ud og god pris. Har du dem monteret på din bil nu og kunne ligge billede op i gruppen?

mvh Robin

 

voersaa
voersaa Aug 15 '19

Den fælg er ret fed, og det virker næsten for billigt.

jramskov
jramskov Aug 15 '19
Citat fra jth Jeg har bestilt 18” aero fælge hos Tesla Århus med Pirellierne til 16050kr. Jeg kiggede også efter uoriginale fælge, men med premium dæk og TPMS så var der ikke langt op til de originale. 

Hvordan har du bestilt dem? Skal man forbi deres service center for at bestille dem? 

jth
jth Aug 15 '19
Citat fra jramskov
Citat fra jth Jeg har bestilt 18” aero fælge hos Tesla Århus med Pirellierne til 16050kr. Jeg kiggede også efter uoriginale fælge, men med premium dæk og TPMS så var der ikke langt op til de originale. 

Hvordan har du bestilt dem? Skal man forbi deres service center for at bestille dem? 


 

Jeg var forbi service centeret i Århus, da jeg alligevel skulle hente mit de-aero kit der var kommet hjem :) 

Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 15 '19



Jeg har den selv på, valgte dog en 19” tommer i sort.
Prisen varierer meget, da de køre med daglige tilbud. Har set prisen springe en 4000-5000 nok.

Lige en sidebemærkning, så bestilte jeg til en firmaadresse, og sparede den norske mva på små 20%
RuneR
RuneR Aug 15 '19

fik købt et sæt originale model 3 18" (9000,-) med sommerdæk på

men hvor køber jeg billigst Pirelli SZ3?

Franke
Franke Aug 16 '19
Citat fra Dendanskeridder


Jeg har den selv på, valgte dog en 19” tommer i sort.
Prisen varierer meget, da de køre med daglige tilbud. Har set prisen springe en 4000-5000 nok.

Lige en sidebemærkning, så bestilte jeg til en firmaadresse, og sparede den norske mva på små 20%
Hvad betaler du i told?

Og du slipper vel ikke for dansk moms?
tag68
tag68 Aug 16 '19
Citat fra Franke
Citat fra Dendanskeridder


Jeg har den selv på, valgte dog en 19” tommer i sort.
Prisen varierer meget, da de køre med daglige tilbud. Har set prisen springe en 4000-5000 nok.   Lige en sidebemærkning, så bestilte jeg til en firmaadresse, og sparede den norske mva på små 20% Hvad betaler du i told?   Og du slipper vel ikke for dansk moms?

Super fede fælge, hvordan er de at kørere på i for hold til 18" jeg tænker støj og komfort
Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 16 '19
Citat fra tag68
Citat fra Franke
Citat fra Dendanskeridder


Jeg har den selv på, valgte dog en 19” tommer i sort.
Prisen varierer meget, da de køre med daglige tilbud. Har set prisen springe en 4000-5000 nok.   Lige en sidebemærkning, så bestilte jeg til en firmaadresse, og sparede den norske mva på små 20% Hvad betaler du i told?   Og du slipper vel ikke for dansk moms?

Super fede fælge, hvordan er de at kørere på i for hold til 18" jeg tænker støj og komfort
De er ligeså støjsvage som 18” aerofælgene.
Synes heller ikke at komforten ændrede sig synderligt. 
Måske lige når du køre over et hul i vejen eller noget i den stil, men det er hvad man kan forvente når man går en tommer op.
Jeg er allerhjertens tilfreds
Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 16 '19
Det tilbud de sender / fakturaen de vil havde du betaler er den endelige pris.
(Fik ikke nogen efterregning på dansk told)

Betalte kun de ca 1900 Norske kroner i forsendelse
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Aug 16 '19

Vil det sige at hjulene importeres uden told og moms ?

 

Dendanskeridder
Dendanskeridder Aug 16 '19
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

Vil det sige at hjulene importeres uden told og moms ?

 

Det tror jeg så sandeligt ikke.
Tror de indregner det i prisen, det bliver dog ikke rigtigt oplyst sådan.

Men spørg endelig Megahjul, hvis jeg har været en “heldig” fætter der har undgået en toldregning er det bare en bonus.. :-)

Sparede som sagt 1900 norske kroner på købet, som er norsk mva(en form for norsk moms, som jeg ikke helt kan læse mig frem til er på 12 - 15 eller 25%) ?

Forummets indlæg er redigeret af Dendanskeridder Aug 16 '19
Franke
Franke Aug 18 '19
Citat fra Dendanskeridder
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

Vil det sige at hjulene importeres uden told og moms ?

 

Det tror jeg så sandeligt ikke. Tror de indregner det i prisen, det bliver dog ikke rigtigt oplyst sådan.   Men spørg endelig Megahjul, hvis jeg har været en “heldig” fætter der har undgået en toldregning er det bare en bonus.. :-)   Sparede som sagt 1900 norske kroner på købet, som er norsk mva(en form for norsk moms, som jeg ikke helt kan læse mig frem til er på 12 - 15 eller 25%) ?
 

 Udenlandske firmaer håndtere normalt ikke told og moms for import til danmark, det gør speditør firmaet, og den afregning vil i dette tilfælde gå til det firma varen er sendt

Hvis det bliver sendt til privat adresse så får man et girokort eller besked om at afregne inden varen bliver leveret

Nogen gange kan man også være heldig :) 

Selvom man skal afregne told og moms er det stadig billigt at bestille fælge og dæk 

Forummets indlæg er redigeret af Franke Aug 18 '19
Sider: 1 2 »