Hvis vi tager udgangspunkt i Tesla ikke ændre pris, det er en standard performance i hvid og uden tilkøb af FSD samt hvid kabine til 501.000, og politikerne heller ikke ændre nuværende aftale. Så ser jeg ikke umiddelbart nogen synderlig prisforskel.
Er det ikke 400.000 der er fritaget afgift plus 40.000 i fradrag, altså 440.000 idag før afgiften tæller.
Næste år er det 400.000+70.000= 470.000 før afgiften kommer på.
Så idag betaler man 30% af summen over 440k. svarende til idag 17.600, altså koster den 484 før afgift.
Næste år betaler man 60% af summen over 470k. Så er det 60% af 14k= 8k...... Altså man risikere den koster 494k næste år, 7000 mindre.
Hvis det er korrekt, så er det en no brainer at snuppe et år mere i den ultimative Porsche ;-)
ps: formoder det er en AWD fruen har, ellers bliver den mange penge værd om nogle år.
Standardfarven ændres til "A simple white" i stedet for perlemorshvid multicoat jf. Elon. Multicoat farven kostede tidligere 12.000 + afgift, så det vil den stige med hvis detskal være multicoat farve.
Jeg tror faktisk at det du skriver var den oprindelige hensigt med farveændringen - det blev dog til, at de gjorde perlemorshvid multicoat som "gratis" farven, hvis jeg ikke tager fejl. :) Det er ligeledes dét der stadigvæk står på siden - både den danske og den amerikanske.
Hvis vi tager udgangspunkt i Tesla ikke ændre pris, det er en standard performance i hvid og uden tilkøb af FSD samt hvid kabine til 501.000, og politikerne heller ikke ændre nuværende aftale. Så ser jeg ikke umiddelbart nogen synderlig prisforskel.
Er det ikke 400.000 der er fritaget afgift plus 40.000 i fradrag, altså 440.000 idag før afgiften tæller.
Næste år er det 400.000+70.000= 470.000 før afgiften kommer på.
Så idag betaler man 30% af summen over 440k. svarende til idag 17.600, altså koster den 484 før afgift.
Næste år betaler man 60% af summen over 470k. Så er det 60% af 14k= 8k...... Altså man risikere den koster 494k næste år, 7000 mindre.
Hvis det er korrekt, så er det en no brainer at snuppe et år mere i den ultimative Porsche ;-)
ps: formoder det er en AWD fruen har, ellers bliver den mange penge værd om nogle år.
Well - jeg står faktisk og kontemplerer med mig selv om jeg skal have en LR AWD til august 2020 eller en performance i 2019. Jeg har ikke behov for ny bil hverken i 2019 eller 2020 - men har altid villet eje en Tesla. Så jeg bliver nærmest "tvunget" til at skulle købe i 2020, såfremt jeg vil undgå at give absurd meget mere i 2021 og opefter.
Hvis prisen er nogenlunde det samme næste år, for en Performance, så snupper jeg sådan én. :D
Hvis prisforskellen mellem LR AWD og Performance overstiger hvad den er pt. (små 30k inden afgifter mv.) - så bliver det nok en LR AWD..
Vente vente..
@Emre
Hvis du ved du vil have den så er livet for kort til at vente, få den købt :D (siger ham der ventede i 3.5 år)
Min udregning siger at en elbil der i dag koster 501.000 kr. vil koste omkring 22.000 mere i 2020
En elbil til 470.000 vil koste 16.000 mere.
Jeg har regnet med at afgiften stiger fra 20 til 40% og at bundfradrag stiger fra 40.000 til 77.500 kr.
Min udregning siger at en elbil der i dag koster 501.000 kr. vil koste omkring 22.000 mere i 2020
Jeg har regnet med at afgiften stiger fra 20 til 40% og at bundfradrag stiger fra 40.000 til 77.500 kr
Det bliver jo lidt akademisk når Tesla bare hæver/sænker prisen med 30.000 på Model 3 uden varsel, samtidig kan dollarkursen gå op og ned, den nye regering kan komme med udspil såsom fastfrysning af nuværende niveau eller større fradrag for elbiler, det kan også gå den anden vej men nok mindre sandsynligt. Alt i alt, det giver ikke mening at diskutere om prisen er 20.000 dyrere næste år eller ej, når der er så mange andre usikkerheder i spil, vi snakker om måske 4%, det er hvad dollarkursen flytter sig på et upassende tweet fra Trump.
https://forums.tesla.com/forum/forums/performance-model-1000-price-increase
M3P er steget 1000$ i usa i dag
Jeg har regnet med at afgiften stiger fra 20 til 40% og at bundfradrag stiger fra 40.000 til 77.500 kr
Det bliver jo lidt akademisk når Tesla bare hæver/sænker prisen med 30.000 på Model 3 uden varsel, samtidig kan dollarkursen gå op og ned, den nye regering kan komme med udspil såsom fastfrysning af nuværende niveau eller større fradrag for elbiler, det kan også gå den anden vej men nok mindre sandsynligt. Alt i alt, det giver ikke mening at diskutere om prisen er 20.000 dyrere næste år eller ej, når der er så mange andre usikkerheder i spil, vi snakker om måske 4%, det er hvad dollarkursen flytter sig på et upassende tweet fra Trump.
mit svar skulle heller ikke ses som et svar på hvad bilen koster om et år, men derimod en rettelse af en misforståelse tidligere i tråden.
Ja sådan er det pt, men hvis det Elon skriver er korrekt så bliver det ændret (om mindre end et år)
Som allerede nævnt er der er mange ting der kan spille ind. Kommer den nye regering med et klimaudspil her i efteråret og hvad med stigningen på 20% til 40% ved åreskiftet. En eventuel toldkrig imellem EU og USA og så hvilket humør Elon er i den pågældende dag du bestiller.
Forudsat at der ikke er nogle politiske ændringer så gætter jeg på en pris der er ca. den samme som i dag. Der er snart flere elbiler på gaden og mere konkurrence gør det ulogisk for Tesla at hæve prisen. Omvendt så virker kan de næsten heller ikke sænke prisen på P modellen uden at det påvirker salget i resten af porteføjen.
Når det så er sagt så tror jeg godt at vi kan ende med en handelskrig og i så fald kan en Tesla godt blive dyr.