Jeg er en af dem som har sat min P85 til salg.
min plan er at sælge og købe en helt magen til - stadig 2wd, samme optioner, samme farve....
Er jeg dum....måske, men jeg kan da få 1 ekstra webcam (mobile eye), 2 ekstra ultralyds sensore samt en front monteret radar samt 14.000 km mindre på klokken.
Jeg kan se at jeg vil tabe ca. 90.000 kr på dette skift. så alt i alt ser jeg det som win-win for både sælger og køber.
MEN...jeg er på nippet til at trække salget tilbage - der er simpelt hen for stor usikkerhed for om afgifter bliver lavet om inden en levering af den nye - jeg vil MEGET nødigt stå i en situation at jeg har solgt min P85, og den nye står uden for min dør og venter, men så pludselig koster 2 mil.
Der er trods alt 6 mdr. forventet leverings tid og i den tid kan de politiske vinde blæse meget forskelligt.
Tesla kan tilbyde alle mulige, mulighedder for at træde ud af aftalen hvis afgiften bliver ændret (de kan jo blot sælge dem i Norge istedet) men vil egentlig ikke hjælpe da jeg så stadig vil stå uden min Tesla.
what to do ? optimalt set ville jo være at sælge i forbindelse med at ny leveres - men så har jeg lige pludseligt et større tab på min nuværende, som til den tid er både ældre og har kørt mere - jeg har i princippet intet problem i at undvære bil i 6 mdr når nu det er her til vinter (køre alligevel ikke om vinteren i tesla'en)
nogle gode ideer, input ?