Prøv at bruge https://abetterrouteplanner.com. Der kan du sætte temperatur/vind/nedbør osv.
Det kan lade sig gøre i en Model S, så vil jeg mene at det også kan lade sig gøre i en Model 3.
Jeg tager samme tur ret ofte. Men ender som regel med at lade i en 10-15 minutter i Slagelse på turen over. Da jeg ikke altid ved om der er lademulighed ved destinationen, så er det rart at vide jeg i det mindste kan komme ud af KBH og ned til Køge eller helt retur til Slagelse igen.
Hvis du har mulighed for det, så brug Molslinien. Den bruger jeg ofte selv, og så er der ingen problemer i at komme frem og tilbage fra Århus til KBH.
/Martin
Jeg har også brugt færgen nogle gange, det kræver bare at virksomheden er ok med at billetten pludselig koster en sjat mere. Og ellers kan det da lade sige gøre for alle 3'ere - når min 85D kan.
Jeg forstår ikke at nogle er villige til at betale måske det dobbelte for en Blueclass billet, for under en times opladning på Type-2. Det giver måske 15% realistisk set. Bevares, der er også andre "fordele" ved Blueclass, og hvis man rejser for firmaets penge er det nok næppe det der vælter læsset, men principielt set synes jeg det er vanvittigt hvis man bruger opladning som det primære argument :)
Vi har kørt København-Randers tur/retur i en M3P en del gange. Turen er på 335 km., og er med andre ord vel ca. 30 km kortere end København-Aarhus. Vi har ikke haft problemer med at gøre det på en opladning, men det er med opladning til lige over 90% og med ankomst omkring de 5-10%. Ikke noget problem, men så er det en forudsætning at man kan forvente at kunne lade ved ankomst. Det er ved kørsel ved hastighedsgrænsen, eller lige under - og uden friske overhalinger :-)
Hvis man kører turen i vildt regnvejr (eller om vinteren), så skal man i min erfaring forvente et øget forbrug på op til 20% - og så bliver man nødt til at lade undervejs. Kørte turen så sent som i går, søndag, hvor det regnede hele vejen. Her kørte jeg fra Randers med 85%, og ladede ca. 7 minutter i Halsskov (hurtig tissepause), og ankom med 10% - med forbrug på ca. 200Wh/km, ca 20% over mit normale forbrug.
Med andre ord: ikke umuligt, men upraktisk at skulle lade over 90%, og ankomme med 10% :) Og muligvis umuligt om vinteren eller ved meget regn.
Lige et ekstra spørgsmål. Hvis man tager turen over Fyn mod Sjælland, så kan jeg se ved Korsør har E-On lavet en helt ny ladestation hvor de tilbyde opladning hastigheder med helt op til 175 kw, men kan en Tesla Model 3 benytte de høje hastigheder? Og hvis den kan, hvad vil en ca. Ladetid være hvis man forstiller sig et næstet tomt batteri ?I praksis får man max ca. 150kW på laderne i Korsør på Model 3, det er i hvert tilfælde min erfaring. Det giver nok cirka 25% (fx fra 20 til 45%) på 10 minutter :) Langsommere hvis du kommer ind med fx 60%. Og en fuld opladning fra 10 til 90% tager ca. 40 minutter. Af samme grund foretrækker jeg at lade på dem, end på Superchargers. De er lige lidt hurtigere, og koster stadig gratis. Har aldrig oplevet problemer med dem i Korsør, dem i Fredericia har imidlertid drillet mange gange. Undgå dem :) Desuden er du garanteret de ca. 150kW, hvorimod på en Supercharger risikerer du at skulle dele et ladepar med en anden (hvis der er fyldt - hvilket ofte er tilfældet ved fx Middelfart) - og dermed kun få fx 30kW indtil der bliver åbnet helt op for sluserne.
Perfekt, det lyder til det er en god fremgangsmåde at dække sig ind Kbh turen:-)Lige et ekstra spørgsmål. Hvis man tager turen over Fyn mod Sjælland, så kan jeg se ved Korsør har E-On lavet en helt ny ladestation hvor de tilbyde opladning hastigheder med helt op til 175 kw, men kan en Tesla Model 3 benytte de høje hastigheder? Og hvis den kan, hvad vil en ca. Ladetid være hvis man forstiller sig et næstet tomt batteri ?I praksis får man max ca. 150kW på laderne i Korsør på Model 3, det er i hvert tilfælde min erfaring. Det giver nok cirka 25% (fx fra 20 til 45%) på 10 minutter :) Langsommere hvis du kommer ind med fx 60%. Og en fuld opladning fra 10 til 90% tager ca. 40 minutter. Af samme grund foretrækker jeg at lade på dem, end på Superchargers. De er lige lidt hurtigere, og koster stadig gratis. Har aldrig oplevet problemer med dem i Korsør, dem i Fredericia har imidlertid drillet mange gange. Undgå dem :) Desuden er du garanteret de ca. 150kW, hvorimod på en Supercharger risikerer du at skulle dele et ladepar med en anden (hvis der er fyldt - hvilket ofte er tilfældet ved fx Middelfart) - og dermed kun få fx 30kW indtil der bliver åbnet helt op for sluserne.
Perfekt, det lyder til det er en god fremgangsmåde at dække sig ind Kbh turen:-) Der er også nogle ladestationer som hedder IONITY og de tilbyder helt op til 350 kw dog mod betaling på kr 80 pr ladning - Kan Model 3 også klare helt op til 350 kw ladning?Lige et ekstra spørgsmål. Hvis man tager turen over Fyn mod Sjælland, så kan jeg se ved Korsør har E-On lavet en helt ny ladestation hvor de tilbyde opladning hastigheder med helt op til 175 kw, men kan en Tesla Model 3 benytte de høje hastigheder? Og hvis den kan, hvad vil en ca. Ladetid være hvis man forstiller sig et næstet tomt batteri ?I praksis får man max ca. 150kW på laderne i Korsør på Model 3, det er i hvert tilfælde min erfaring. Det giver nok cirka 25% (fx fra 20 til 45%) på 10 minutter :) Langsommere hvis du kommer ind med fx 60%. Og en fuld opladning fra 10 til 90% tager ca. 40 minutter. Af samme grund foretrækker jeg at lade på dem, end på Superchargers. De er lige lidt hurtigere, og koster stadig gratis. Har aldrig oplevet problemer med dem i Korsør, dem i Fredericia har imidlertid drillet mange gange. Undgå dem :) Desuden er du garanteret de ca. 150kW, hvorimod på en Supercharger risikerer du at skulle dele et ladepar med en anden (hvis der er fyldt - hvilket ofte er tilfældet ved fx Middelfart) - og dermed kun få fx 30kW indtil der bliver åbnet helt op for sluserne.
Max 200kW lige nu, de skulle dog gerne åbne op for 250kW på et tidspunkt. Men man får kun de fulde ca. 200kW når man er mellem 10 og 40%, eller sådan noget, derefter dalende til 150 og nedefter, så i praksis sparer man ikke mange minutter mellem E.ON/Clever og IONITY :) IONITY har desuden en del problemer med Model 3 (eller omvendt), det er ikke værd at bruge tid og penge på før de problemer er løst! :)
Jeg har en model S og et e-on abonnement som jeg stort set kun har brugt hjemme. Kan jeg virkelig lade 150 kW på e-on hurtiglader? Når man går ind på deres hjemmeside står der 50 kW på deres hurtiglader standere både i Korsør og de 2 der er ved Sorø
Jeg har en model S og et e-on abonnement som jeg stort set kun har brugt hjemme. Kan jeg virkelig lade 150 kW på e-on hurtiglader? Når man går ind på deres hjemmeside står der 50 kW på deres hurtiglader standere både i Korsør og de 2 der er ved Sorø
Hvis du har købt CCS opgraderingen til din Model S så kan du få "op til" ca. 130kW (så vidt jeg lige husker) med alle CCS hurtig/ultraladerne som tilbyder de hastigheder.
Du kan desværre ikke regne med deres hjemmeside og app, det er, utroligt nok, vistnok stadig ikke helt ajour - google lidt efter EON/Clever og UFC, så bør der dukke nogle links op med de præcise adresser :) Ultra-laderen ved Korsør er på Storebæltsvej, lige ved en tankstation når du kører af ved Korsørafkørslen, efter at være kommet over broen fra Fyn. Den er ikke til at undgå at se, hvis man kører bagom tankstationen.
Lige nu er abonnementet ikke engang et krav, så du kan lade brikken ligge i bilen - bare tryk start, så starter opladningen, det er gratis for alle p.t.
Det er da super god stil og kundeservice fra E-on :-) Jeg forventer også at lave min abb. hos dem så jeg kan lade ubegrænset i hele DK for kr 679Jeg har en model S og et e-on abonnement som jeg stort set kun har brugt hjemme. Kan jeg virkelig lade 150 kW på e-on hurtiglader? Når man går ind på deres hjemmeside står der 50 kW på deres hurtiglader standere både i Korsør og de 2 der er ved Sorø
Hvis du har købt CCS opgraderingen til din Model S så kan du få "op til" ca. 130kW (så vidt jeg lige husker) med alle CCS hurtig/ultraladerne som tilbyder de hastigheder.
Du kan desværre ikke regne med deres hjemmeside og app, det er, utroligt nok, vistnok stadig ikke helt ajour - google lidt efter EON/Clever og UFC, så bør der dukke nogle links op med de præcise adresser :) Ultra-laderen ved Korsør er på Storebæltsvej, lige ved en tankstation når du kører af ved Korsørafkørslen, efter at være kommet over broen fra Fyn. Den er ikke til at undgå at se, hvis man kører bagom tankstationen.
Lige nu er abonnementet ikke engang et krav, så du kan lade brikken ligge i bilen - bare tryk start, så starter opladningen, det er gratis for alle p.t.
Jeg vil holde mig til E-on, tænker også at kr 80 for en opladning hos IONITY også er godt betalt, især også hvis hastigheden alligevel ikke er så langt fra hinanden.
Perfekt, det lyder til det er en god fremgangsmåde at dække sig ind Kbh turen:-) Der er også nogle ladestationer som hedder IONITY og de tilbyder helt op til 350 kw dog mod betaling på kr 80 pr ladning - Kan Model 3 også klare helt op til 350 kw ladning?Lige et ekstra spørgsmål. Hvis man tager turen over Fyn mod Sjælland, så kan jeg se ved Korsør har E-On lavet en helt ny ladestation hvor de tilbyde opladning hastigheder med helt op til 175 kw, men kan en Tesla Model 3 benytte de høje hastigheder? Og hvis den kan, hvad vil en ca. Ladetid være hvis man forstiller sig et næstet tomt batteri ?I praksis får man max ca. 150kW på laderne i Korsør på Model 3, det er i hvert tilfælde min erfaring. Det giver nok cirka 25% (fx fra 20 til 45%) på 10 minutter :) Langsommere hvis du kommer ind med fx 60%. Og en fuld opladning fra 10 til 90% tager ca. 40 minutter. Af samme grund foretrækker jeg at lade på dem, end på Superchargers. De er lige lidt hurtigere, og koster stadig gratis. Har aldrig oplevet problemer med dem i Korsør, dem i Fredericia har imidlertid drillet mange gange. Undgå dem :) Desuden er du garanteret de ca. 150kW, hvorimod på en Supercharger risikerer du at skulle dele et ladepar med en anden (hvis der er fyldt - hvilket ofte er tilfældet ved fx Middelfart) - og dermed kun få fx 30kW indtil der bliver åbnet helt op for sluserne.Max 200kW lige nu, de skulle dog gerne åbne op for 250kW på et tidspunkt. Men man får kun de fulde ca. 200kW når man er mellem 10 og 40%, eller sådan noget, derefter dalende til 150 og nedefter, så i praksis sparer man ikke mange minutter mellem E.ON/Clever og IONITY :) IONITY har desuden en del problemer med Model 3 (eller omvendt), det er ikke værd at bruge tid og penge på før de problemer er løst! :)
Har nu haft Tesla model S i 5 år men det med CCS er helt nyt for mig. Nogen der ved hvad det koster at få opgradering til CCS incl. konverter?