Loading...
dk

CoC attest | Tesla Forum

Morse
Morse Aug 24 '19
Jeg venter, utålmodigt, på min m3 og vil gerne være så forberedt som muligt. Jeg får brug for CoC attest for at kunne få det tyske elbils mærke. Ved min Nissan fik jeg det ved importøren. Er der nogen der har erfaring med det?
DeaconWP
DeaconWP Aug 24 '19

Det kan du få ved Tesla. Men jeg kunne få det grønne, blot på min registrerings attest. Gad vide om den ikke er nok til det blå også?

Det vil jeg undersøge, næste gang jeg er i Tyskland.

Morse
Morse Aug 24 '19
Tror det kan være lidt afhængig af hvem der har vagt. Så bare for at være sikker vil det være godt at have med.
AndreasDK
AndreasDK Aug 24 '19

Jeg fik CoC til min model 3 direkte hos Tesla i Aarhus. Det kom indenfor et par dage på mail efter jeg spurgte om det.

Morse
Morse Aug 24 '19
soras
soras Aug 25 '19
Jeg er lidt nysgerrig, hvad er en CoC? Hvad kan den bruges til? 
voersaa
voersaa Aug 25 '19
Citat fra soras Jeg er lidt nysgerrig, hvad er en CoC? Hvad kan den bruges til? 

Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til er det nøvendigt hvis bilen skal indregistreres i Tyskland.

https://www.pendlerinfo.org/pendlerinfo/dk/diverse/Mobilitet_trafik/Registrering%20af%20motork%C3%B8ret%C3%B8j%20i%20Tyskland.php 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 25 '19
Morse
Morse Aug 25 '19
Hvis man ønsker de fordele som tyskerne giver til elbiler i byerne kræver det nogle klistermærker. For at få specielt det blå, skal man oftest medbringe bilens CoC attest. Når Autobahnafgiften indføres vil det blå mærke formodentligt også give fritagelse.
Forummets indlæg er redigeret af Morse Aug 25 '19
burns
burns Aug 31 '19
Så lige tråden her ved et tilfælde og jeg har både det blå og det grønne mærke. Det grønne hentede jeg hos FDM og det kræver blot du kan huske din nummerplade. 

Det blå skilt er mere besværligt at få fat på. Jeg fandt ud af at jeg kunne få det på en Zulassungsstelle og sådan en fandt jeg i Flensburg. Det tog mig ca 2 timer at få skiltet pga kø. Jeg skulle blot medbringe del 1 af registreringsattesten og betalingen (11€) skulle falde kontant eller betales med CE-kort. (Jeg havde ingen af delene men mødte tilfældigt en anden dansker på stedet som betalte for mig og jeg overførte behøver med MobilPay til ham. Sats ikke på at være så heldig.)

Jeg havde ikke brug for CoC dokumentet (og havde det da heller ikke med; har det faktisk slet ikke).
Danbra56
Danbra56 Aug 31 '19
Absurd med alle de grimme klistermærker fra miljø, motorvejsafgifter, p-skiver man kan snart ikke se ud af forruden.
MOS
MOS Aug 31 '19
Citat fra Danbra56 Absurd med alle de grimme klistermærker fra miljø, motorvejsafgifter, p-skiver man kan snart ikke se ud af forruden.

Ja, tænk, hvis man skulle have 2-3 forskellige klistermærker fra hvert eneste land i Europa. Det må være nok til at dække hele forruden og i hver fald de to forreste sideruder :-D 

griffel
griffel Sep 1 '19

Jeg skrev til Tesla ang CoC-dikumentet i april og fik det tilsendt via mail nogle dage senere. Har ikke fået taget mig sammen til at køre til Flensborg for at få fat i det blå E-mærke endnu.

Men med dokumentet fik jeg følgende svar fra Tesla:

>>

Hej Jakob
Det er faktisk kun hvis du har fået eftermonteret noget EU godkendt udstyr du skal have et CoC på det eftermonterede udstyr!

Den Danske Registreringsattest erstatter CoC’et

Men pyt med det, copi af dit Coc er vedhæftet

>>

 

Men som sagt kommer det jo nok an på dagens skrankepave, om det er nødvendigt eller ej...

 

/Jakob :-)