Loading...
dk

M3P vs LR AWD | Tesla Forum

Emre
Emre Aug 26 '19
Hej alle

Med den nuværende prisforskel taget i betragtning, hvad ville i så have valgt?

Jer der har LR AWD - ville i have foretaget det samme valg nu, som i gjorde dengang og hvorfor?

- Forsikringsprisen (Codan) er det samme uanset hvilken variant man vælger. 

- Rækkevidden ville teoretisk set også være akkurat det samme, hvis begge biler havde identiske 19" dæk på. Tænker ikke at jeg kommer til at bruge 18" aero alligevel.

- Hvordan forholder det sig mht. gensalgsværdi? Der er jo 74-75Kw batteripakker i begge. Ville P modellen ikke være en lille smule mere værd, ikke meget, men lidt?

- Skal ikke track'e bilen eller lign. Vil bare ikke have "buyers remorse" og slå mig selv i hovedet fordi jeg ikke ville give 300kr mere om måneden i lånet.

Mit hjerte siger Performance, det samme gør drengerøvs-delen af mig. Den "modne" del siger; behøver du virkelig så hurtig acc? Men igen, det er altså bare fedt.

Det skal siges, at jeg har prøvet P3D, P3D- Stealth og LR AWD.

Help a brother out.
Forummets indlæg er redigeret af Emre Aug 26 '19
mbk
mbk Aug 26 '19

Fornuften havde nok 'cheaped out' og købt en hvid SR+ med krog, selvom jeg er glad for den ekstra rækkevidde og 4-hjulstræk i min LR AWD. Hjertet havde nok valgt en blå performance.

Hvis du tænker økonomi og gensalgsværdi skal du altid bare tage den billigste model og hvis det er glæden ved at eje bilen skal du tage alle tilvalg. Ved Tesla får man 97% af glæden fra mindste model, kabinen og udseende er fuldstændig ens, det er nogle som kender forskellen mellem modellerne, men de fleste jeg møder tænker bare "Tesla" og spørger ikke til modellen mm. de er kendere. Selv den mindste model er snappy i forhold til alt andet.

Men mangel på krog er ret irriterende for mig ved flere lejligheder. Det ser ikke ud til at Tesla giver sig og lader os få dem aftermarket, så må nok leve med det da det er for dyrt at skifte den med en model som har. Måske jeg bytter ned til en SR+ med krog en dag hvis en vil bytte op til LR AWD.

Ice2EV
Ice2EV Aug 26 '19

Har AWD, ville vælge det samme dog med træk.

Har ikke specielt lyst til mere acc. og Performance er sænket, hvilket giver lidt problemer med kantsten. Vores indkørsel hælder ned fra vejen, og derfor hvis der er stænkklapper på en almindelige bil, så går de imod. Så har jeg ikke lyst til at forsøge med en sænket undervogn.

Jeg foretrækker så også 18" for komforten. Men må indrømme med 5 mand i vognen og frisk fod, så står den sikkert bedre sænket og på 19-20".

bskaarup
bskaarup Aug 26 '19

Jeg har brug for anhængertræk engang imellem, så jeg ville vælge en "ikke P" igen. Havde jeg ikke brug for træk ville jeg vælge en P når der nu kun er 41K prisforskel.

Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from mbk

Fornuften havde nok 'cheaped out' og købt en hvid SR+ med krog, selvom jeg er glad for den ekstra rækkevidde og 4-hjulstræk i min LR AWD. Hjertet havde nok valgt en blå performance.

Hvis du tænker økonomi og gensalgsværdi skal du altid bare tage den billigste model og hvis det er glæden ved at eje bilen skal du tage alle tilvalg. Ved Tesla får man 97% af glæden fra mindste model, kabinen og udseende er fuldstændig ens, det er nogle som kender forskellen mellem modellerne, men de fleste jeg møder tænker bare "Tesla" og spørger ikke til modellen mm. de er kendere. Selv den mindste model er snappy i forhold til alt andet.

Men mangel på krog er ret irriterende for mig ved flere lejligheder. Det ser ikke ud til at Tesla giver sig og lader os få dem aftermarket, så må nok leve med det da det er for dyrt at skifte den med en model som har. Måske jeg bytter ned til en SR+ med krog en dag hvis en vil bytte op til LR AWD.

Ja det må være træls uden krog. Glemte lige at skrive at jeg arbejder i Århus. Derfor ville SR+ måske lige være i underkanten ift. mine behov. Behøver ikke træk på den, da vi allerede har bil med træk og ligeledes har svigerforældrene det også.

Tænker mere på, at når man i forvejen vil punge SÅ mange penge ud for en "bil" - så kan man lige så godt ofre de sidste 30 og få hele oplevelsen.
jramskov
jramskov Aug 26 '19

Vi benytter 18" aero og jeg forventer vi snart bestiller et sæt tilsvarende vinterhjul, Det ville da være fedt med en Performance, men rent praktisk går vi efter mest rækkevidde og LR AWD er rigelig hurtig :) 

mbk
mbk Aug 26 '19

Er egenligt enig med @Ice2EV, jeg savner ikke flere kræfter og P'et er nok bare fordi det stort set er en gratis opgradering hvis man ikke skal have træk.

jramskov
jramskov Aug 26 '19
Citat fra Emre Tænker mere på, at når man i forvejen vil punge SÅ mange penge ud for en "bil" - så kan man lige så godt ofre de sidste 30 og få hele oplevelsen.

Hvis pengene er der og konen siger OK, så go for it ;-)  

Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from Ice2EV

Har AWD, ville vælge det samme dog med træk.

Har ikke specielt lyst til mere acc. og Performance er sænket, hvilket giver lidt problemer med kantsten. Vores indkørsel hælder ned fra vejen, og derfor hvis der er stænkklapper på en almindelige bil, så går de imod. Så har jeg ikke lyst til at forsøge med en sænket undervogn.

Jeg foretrækker så også 18" for komforten. Men må indrømme med 5 mand i vognen og frisk fod, så står den sikkert bedre sænket og på 19-20".

Tænker du at 1 cm gør så stor forskel? Den er jo ikke særlig meget mere sænket end de 1 cm. 
Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from bskaarup

Jeg har brug for anhængertræk engang imellem, så jeg ville vælge en "ikke P" igen. Havde jeg ikke brug for træk ville jeg vælge en P når der nu kun er 41K prisforskel.

Præcis det jeg tænkte. Mine svigerforældre har trækkrog på deres bil og det samme har vi på vores "lille" bil. Så det bliver ikke et problem ift det :)
Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from jramskov
Citat fra Emre Tænker mere på, at når man i forvejen vil punge SÅ mange penge ud for en "bil" - så kan man lige så godt ofre de sidste 30 og få hele oplevelsen.

Hvis pengene er der og konen siger OK, så go for it ;-)  

Den vil være financieret gennem Tesla med et 8 års lån. Men vi regner med at indfri lånet ved det femte eller sjette år :) dermed er der kun en forskel på 300kr pr måned..
Boomle
Boomle Aug 26 '19

Jeg står i fuldstændig samme situation. Jeg har besluttet mig for en M3, men ved ikke hvilken.

Da jeg havde min S85D, var det de samme overvejelser jeg gjorde mig, men det endte med den, fordi den simpelthen var meget billigere.

Nu er der en reel mulighed for en M3P til stort set samme pris som LR, så jeg hælder mest til den. 

Jeg ved dog af erfaringer, at jeg max 1% af tiden havde speederen i bund i min S85D, jeg brugte det virkelig aldrig i dagligdagen, mere som et "party trick". Derfor er M3P da også fuldstændig unødvendig - men derfor skal jeg da nok ha´ den alligevel ;)

Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from Boomle

Jeg står i fuldstændig samme situation. Jeg har besluttet mig for en M3, men ved ikke hvilken.

Da jeg havde min S85D, var det de samme overvejelser jeg gjorde mig, men det endte med den, fordi den simpelthen var meget billigere.

Nu er der en reel mulighed for en M3P til stort set samme pris som LR, så jeg hælder mest til den. 

Jeg ved dog af erfaringer, at jeg max 1% af tiden havde speederen i bund i min S85D, jeg brugte det virkelig aldrig i dagligdagen, mere som et "party trick". Derfor er M3P da også fuldstændig unødvendig - men derfor skal jeg da nok ha´ den alligevel ;)

Man kan næsten ikke lade være når prisforskellen er SÅ lille pt. Havde den kostet 510.700kr som før juli havde valget været lettere, helt klart. 

Tror jeg hopper på en Performance og skifter til 19". Tror næppe prisforskellen bliver mindre, ej hellere selve priserne.

Vi lever kun én gang :D
voersaa
voersaa Aug 26 '19

Som prisen er i dag ville jeg være i tvivl hvilken af de to jeg ville vælge. Jeg købte min AWD i hvid og i dag ville besparelsen på farven alene have dækket meget af forskellen imellem de to.

Performance har 0,8 sekunder hurtigere tid fra 0 - 100 men derefter nærmer de sig hurtigt hinanden og min erfaring er at der ikke rigtigt er nogle der prøver af lave dørtræk med en Tesla :-D

Hvis man er en person som overvejer at tage den på en bane så ville jeg absolut vælge Performance udgaven. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 26 '19
mbk
mbk Aug 26 '19

Til Performance kommer så dyrere bremser, dæk og forsikring samt lidt mere forbrug af de større hjul, ikke at jeg tror det gør en verden til forskel, men lige værd at tage med. Heller ikke sikkert brugt markedet vil synes bedre om den af samme årsager, på brugte biler koster P85D det samme som S85D af samme årsager. Det kan måske også være svært at finde en forsikring der vil tage en Performance i det hele taget. Men sjov er den da og når man nu får dyrere fælge osv. Dog kan den ikke køre med 18" grundet andre/større bremser.

bskaarup
bskaarup Aug 26 '19
Citat fra mbk

Dog kan den ikke køre med 18" grundet andre/større bremser.

Den kan ikke køre med originale 18" Tesla fælge, men man kan sagtens finde andre 18" fælge der passer på en P. F.eks. Model 3 Performance with 18" wheels

Boomle
Boomle Aug 26 '19
Citat fra mbk

Til Performance kommer så dyrere bremser, dæk og forsikring samt lidt mere forbrug af de større hjul, ikke at jeg tror det gør en verden til forskel, men lige værd at tage med. Heller ikke sikkert brugt markedet vil synes bedre om den af samme årsager, på brugte biler koster P85D det samme som S85D af samme årsager. Det kan måske også være svært at finde en forsikring der vil tage en Performance i det hele taget. Men sjov er den da og når man nu får dyrere fælge osv. Dog kan den ikke køre med 18" grundet andre/større bremser.

Via InsureMyTesla så koster de begge 9.975. Dyrere bremser? Jeg troede ikke en Tesla skulle have skiftet bremser ;). Dækkene er jeg enig i, men der er jo ingen der siger man skal køre 20 tommer.  

Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from Boomle
Citat fra mbk

Via InsureMyTesla så koster de begge 9.975. Dyrere bremser? Jeg troede ikke en Tesla skulle have skiftet bremser ;). Dækkene er jeg enig i, men der er jo ingen der siger man skal køre 20 tommer.  

Præcis mine ord.

Det er one-pedal driving der skal fokuseres på. Især når det er Brembo® vil man nok skulle skifte først efter 2-300.000km kontra dét ved alm biler
fmm1000
fmm1000 Aug 26 '19
Som jeg husker det , kan man nu off menu bestille P-modellen uden de stive fjedre og med træk. Den ville jeg helt klart vælge. Selvom du ikke har brug for træk, bliver din kundegruppe langt større, når den skal sælges. Se bare på indlæggene herover.
olerass
olerass Aug 26 '19

Køb nu bare performance! - siger den misundelige P3D ejer som købte Performance for kun et par måneder siden, da den var 80.000 kr dyrere :). Spoileren i sig selv giver bilen et helt andet udtryk (især i hvid, hvor kontrasten til kulfiber er rigtig fed). Koblet med de røde bremsekalibre samt 20" fælge ser den knivskarp ud. Og du sover godt om natten velvidende at du har den bedst speccede model. Desuden går der rygter om at dækkene på 20" fælgende er de mest støjsvage. Jeg har ikke personligt prøvet en LR men hvis det er rigtigt er det eneste minus med P3D en smule mindre rækkevidde (med 20"). Det er efter min mening stadig ikke noget man mærker i praksis.

Jeg ser efterhånden en del LR på vejene og de ser altså lidt kedelige ud. Hvis man går op i de ting er der i mine øjne absolut ingen ide i at vælge LR med den nuværende miniskule prisforskel. DO IT BEFORE IT"S TOO LATE!

Forummets indlæg er redigeret af olerass Aug 26 '19
Sider: 1 2 »