Loading...
dk

M3P vs LR AWD | Tesla Forum

mbk
mbk Aug 26 '19

Jeg tror nu også bremserne holder længe, men der er bare en del Model S som har fået deres skiftet selvom den har præcis samme fordele. Og enig nok i at man ikke behøver køre med 20". Forsikring er sig ofte dyrere på P modellen, jeg giver knap 6000kr/år for min LR AWD, men har ærligt ikke prøvet at spørge på en P model.

 

Jeg kan sagtens forstå en TM3P model i pearl white lokker, farven er super flot og prisen bliver formentligt sat op senere, jeg tror ikke den bliver billigere og er nok fordi de har produceret lidt for mange af dem og skal have dem solgt. 

mbk
mbk Aug 26 '19

Jeg tror heller ikke der er noget logik i Pearl White som std farve, det tror jeg også bliver lavet om i på et tidspunkt. Men er nu fint nok at der kommer knap så mange sorte på gaden. Jeg valgte selv en sort, men havde da taget pearl white hvis det var std da jeg bestilte. Tror de skal prøve med rød som std farve, det er nok den eneste jeg ville betale for ikke at få, selvom den er flot. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Aug 26 '19
Emre
Emre Aug 26 '19
Quote from olerass

Køb nu bare performance! - siger den misundelige P3D ejer som købte Performance for kun et par måneder siden, da den var 80.000 kr dyrere :). Spoileren i sig selv giver bilen et helt andet udtryk (især i hvid, hvor kontrasten til kulfiber er rigtig fed). Koblet med de røde bremsekalibre samt 20" fælge ser den knivskarp ud. Og du sover godt om natten velvidende at du har den bedst speccede model. Desuden går der rygter om at dækkene på 20" fælgende er de mest støjsvage. Jeg har ikke personligt prøvet en LR men hvis det er rigtigt er det eneste minus med P3D en smule mindre rækkevidde (med 20"). Det er efter min mening stadig ikke noget man mærker i praksis.

Jeg ser efterhånden en del LR på vejene og de ser altså lidt kedelige ud. Hvis man går op i de ting er der i mine øjne absolut ingen ide i at vælge LR med den nuværende miniskule prisforskel. DO IT BEFORE IT"S TOO LATE!

 

Dét her.. var præcis det jeg havde brug for at høre! :D
Der bestilles et stk blå Performance i slutningen af denne uge. ⚡

Dumt at bruge en halv mil. på en "bil" - men hey, vi lever kun en gang.
MOS
MOS Aug 27 '19
Citat fra Emre Der bestilles et stk blå Performance i slutningen af denne uge. ⚡   Dumt at bruge en halv mil. på en "bil" - men hey, vi lever kun en gang.

Der er nogle af os andre, der har brugt langt mere på en Model S. Og jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har fortrudt. Så hvis du har det lidt ligesom et barn før juleaften, så vil du garanteret blive glad for bilen. Dumt? Tja... hvis det gør dig glad, så er det jo en god investering.

 

Husk, hvis du vil have FSD, så lad være med at bestille den sammen med bilen, da du ellers kommer til at betale registreringsafgift af de 50.000,-, hvilket gør den 15.000,- dyrere. Du kan spare registreringsafgiften ved at tilkøbe FSD efter levering. Dog er der naturligvis risiko for, at de på et tidspunkt sætter prisen på FSD op, hvilket der har været rygter om. Men hvis man sparer registreringsafgiften, så tror jeg ikke der er så meget at miste ved at vente.

 

Og endelig: Husk at bruge en referral kode, når du bestiller bilen, så du får 1500 km gratis SuperCharging. Det kan ikke tilføjes, når du først har bestilt. Jeg har en referral kode, du gerne må bruge, så sig til, hvis du skal bruge den.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 27 '19
mbk
mbk Aug 27 '19

@MOS

Der er nu flere der har fortrudt, de hænger bare ikke ud på teslaforum, der er lidt flere af dem på FB, men selvfølgelig har de solgt bilen igen. Jeg så en som købte en fuldt udstyret Model X P100D og solgte den efter et par måneder, av.

MOS
MOS Aug 27 '19

@mbk

Du har sikkert ret. Jeg skrev også bare, at jeg ikke har hørt om nogen, der har fortrudt. Nu har jeg så hørt det indirekte (igennem andre) - er ikke selv på FæcesBook :-p

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 27 '19
MikaelH
MikaelH Aug 27 '19

@mbk

Jeg tror at én af grundene for skiftet til hvid som standardfarve er at den sorte er mere sart i forhold til ridser. Siger ikke at den er blødere end de andre, men selv små vaskeridser er bare tydeligere på en sort bil. Så ved at skifte til hvid kan de måske undgå nogle af de ret dyre omlakeringer og poleringer efter levering.

Oprindeligt var det dog planen at det skulle være en std. flad hvid, men det var åbenbart for dyrt at introducere en ny farve til programmet, så det blev droppet.

Tror aldrig at rød bliver en standard farve. Den er simpelthen for dyr. Rygtet siger at det er klart den sværeste farve at matche, så det er nok også derfor at den er så meget dyrere end de andre farver.

PeterE
PeterE Aug 27 '19

Hvis du er i tvivl, og hvis du ikke skal bruge den der krog og hvis performance-modellen kun koster lidt mere - så køb den dog. Du bestemmer selv hvad 'lidt mere' er.  

Det er noget sludder at p-modellerne er det samme værd brugt, min S85D er en del mindre værd end en tilsvarende P85D brugt. Men nej, de brugte p-modeller er selvfølgelig ikke de ca 250.000,- mere værd som de koster mere fra nyt. Sådan er det altid. 

 Og al den snak om farven, de koster nogenlunde det samme fra fabrikken. Den er ren prissætning at nogle farver koster mere end andre, ellers skulle det være deciderede specialfarver vi talte om - og de kan koste mere. 

Emre
Emre Aug 27 '19
Citat fra MOS
Citat fra Emre Der bestilles et stk blå Performance i slutningen af denne uge. ⚡   Dumt at bruge en halv mil. på en "bil" - men hey, vi lever kun en gang.

Der er nogle af os andre, der har brugt langt mere på en Model S. Og jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har fortrudt. Så hvis du har det lidt ligesom et barn før juleaften, så vil du garanteret blive glad for bilen. Dumt? Tja... hvis det gør dig glad, så er det jo en god investering.

 

Husk, hvis du vil have FSD, så lad være med at bestille den sammen med bilen, da du ellers kommer til at betale registreringsafgift af de 50.000,-, hvilket gør den 15.000,- dyrere. Du kan spare registreringsafgiften ved at tilkøbe FSD efter levering. Dog er der naturligvis risiko for, at de på et tidspunkt sætter prisen på FSD op, hvilket der har været rygter om. Men hvis man sparer registreringsafgiften, så tror jeg ikke der er så meget at miste ved at vente.

 

Og endelig: Husk at bruge en referral kode, når du bestiller bilen, så du får 1500 km gratis SuperCharging. Det kan ikke tilføjes, når du først har bestilt. Jeg har en referral kode, du gerne må bruge, så sig til, hvis du skal bruge den.

Jeg er sikker på at den gør mig meget glad! Ingen tvivl om det.
Jeg regner med at køre mellem 20-30.000 KM årligt i den alene - udover kørsel i vores "snart" sekundære lille bil. Ift. rækkevidde mener de fleste at man ikke mærker en "KÆMPE" forskel i praksis (P vs LR AWD) - hvilket jeg tænker afhænger af ens kørestil, vejret mv. Ligeledes vil jeg skifte over til 19" fælge og dæk (sommer+vinter) og bruge disse. 

Tænker at de mindre dæk vil kompensere mellem 8-10Wh ift. de standard 20" der medfølger.

Tak for heads-up vedr. FSD - så vidt jeg kan læse er det ikke nået dertil endnu hvor det er de 50k værd. Måske på sigt.

Vh Emre

Emre
Emre Aug 27 '19
Citat fra mbk

@MOS

Der er nu flere der har fortrudt, de hænger bare ikke ud på teslaforum, der er lidt flere af dem på FB, men selvfølgelig har de solgt bilen igen. Jeg så en som købte en fuldt udstyret Model X P100D og solgte den efter et par måneder, av.

X modellen er både meget dyrere end 3'eren og også mindre "økonomisk" i drift. 
Den falder ikke i min smag som en daily driver og har aldrig haft interesse for store biler. 

Er til mellemstore sporty sedans, hvorfor Model 3 er det perfekte match for mig. Med de foreliggende afgiftsændringer må jeg "pull the trigger" en del tidligere end planlagt. Men så bliver jeg bare hurtigere GLAD :) 

Emre
Emre Aug 27 '19
Citat fra PeterE

Hvis du er i tvivl, og hvis du ikke skal bruge den der krog og hvis performance-modellen kun koster lidt mere - så køb den dog. Du bestemmer selv hvad 'lidt mere' er.  

Det er noget sludder at p-modellerne er det samme værd brugt, min S85D er en del mindre værd end en tilsvarende P85D brugt. Men nej, de brugte p-modeller er selvfølgelig ikke de ca 250.000,- mere værd som de koster mere fra nyt. Sådan er det altid. 

 Og al den snak om farven, de koster nogenlunde det samme fra fabrikken. Den er ren prissætning at nogle farver koster mere end andre, ellers skulle det være deciderede specialfarver vi talte om - og de kan koste mere. 

Hvis den 'bare' er 20-30k mere værd end en standard LR AWD, så er det rigeligt. Det dækker i hvertfald lidt af den forskel man betaler nu :D

fmm1000
fmm1000 Aug 28 '19
Køb for dælan. Du får BMW M3 performance til 1/3 del af prisen. Det er et rasende godt tilbud.
Emre
Emre Aug 28 '19
Quote from fmm1000 Køb for dælan. Du får BMW M3 performance til 1/3 del af prisen. Det er et rasende godt tilbud.
Og oven i købet uden at brænde døde dinosaurer imens
Sider: « 1 2