Loading...
dk

Tesla vægoplader kan man lade en andre elbil med type2 på den? | Tesla Forum

TUX
TUX Aug 28 '19

Kan jeg hvis jeg køber en Tesla vægoplader der hjem til, lade en anden EL-bil f.eks. ZOE på den ?

MOS
MOS Aug 28 '19

Ja, Teslas ladeboks kan lade alle elbiler, der har Type-2 stik. Det har alle nye elbiler og langt de fleste ældre elbiler har også Type-2. En del elbiler kan dog kun lade på 1 fase, men det finder Teslas boks selv ud af. Så det er bare plug & play :-)

TUX
TUX Aug 28 '19

Tak. jeg tror at det er hvad jeg gør, i sted for at vælge en Clever eller eon løsningen, vil lade hjem 80-90% og jeg køre ca 30000 km/år i T3LR og min kone køre ca. 15000 km/år i VW Up ( skal skiftes til en lille EL-bil i 2020 ).

MOS
MOS Aug 28 '19

Med så stort et kørselsbehov tror jeg dog, det godt kan svare sig med et EON eller Clever abonnement. Eller også et abonnement hos EVSE, hvor man kan få refunderet elafgiften på ca. 1 kr/kWh.

Hvad er grunden til, at du vil vælge en Tesla ladeboks?

TUX
TUX Aug 30 '19

Ja, det er fordi jeg ikke er 100% sikker med nu har jeg læst på nogle af de forskellige løsninger og Clever er måske den bedste løsning, jeg sover lige på det 1-2 uger.

Ice2EV
Ice2EV Aug 30 '19

@TUX vær opmærksom på der kan være leveringstid hos Clever/EON. Der mange el biler der bliver registreret.

Da vi fik vores var der op til 4-5 ugers levering. Da han kom sagde montøren, at han kun havde 2 ladere tilbage på lageret, og ikke vidste hvornår han fik flere. Selvfølgelig er antallet af model 3'er nok faldet lidt lige siden den store hype i foråret.

Gyzz
Gyzz Aug 30 '19

Der kan være lidt forskel på hvilken takst de bruger til at beregne hvad du får "refunderet" på det tidspunkt jeg bestilte var Clever 2.00kr/kW og Eon var 2.10 kr/kW https://clever.dk/...ten/tilbagebetaling/

men jeg har Clevers All-In-One abonnement, som koster 699 kr/måned og så refunderer 2 kr/kW jeg forbruger på "min" ladestander, jeg har et kørselsbehov på 40-45 tkm/år så for mig giver det god mening og min kørselsomkostninger bliver "Faste" (og lave) eneste problem er i mit sommerhus hvor jeg skal betale fuld elpris hvis jeg lader eller finde en clever ladestation i nærheden og lade med 50km/timen ;-) 

ved at jeg køber et All-in-one abonnement skulle det dog være begrænset til at jeg kun kan lade en bil (så jeg ikke inviterer hele byen til at komme og lade formoder jeg) og installatøren der monterede boksen sagde at de moniterede ladeboksenes ladeprofiler og derved kunne detektetere om der var flere biler der lader på boksen, men det er kun et problem hvis du har All-In-One abonnement.

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Aug 30 '19
ollos
ollos Sep 28 '19
Jeg er ny Tesla S ejer , sept.2019. Den har gratis opladning på Tesla SUC i hele bilens levetid. Jeg har fået installeret en Tesla Vægoplader hjemme, så jeg kan lade herhjemme. Men jeg bor kun 15 km fra en Tesla SUC, så jeg kan en gang imellem køre afsted og få bilen ladet godt op.
TUX
TUX Sep 29 '19

Hej, Jeg har valgt en Clever løsning med en 3 fase 16A (11Kw) ladeboks og har nu haft den i 3 uger nu og det virker og bruger Ionity og Tesla SUC og hvis jeg har brug for en ladning i en by kunne man jo finde en Clever.