Loading...
dk

Event: Glatbanekørsel med Model S | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '14

Doodle er nu opdateret efter oplysninger i næste indlæg:

Doodle er nu inaktiv, her lørdag d. 1/11 kl 21.11.

Tilmeld dig på Eventen på eventen.

http://doodle.com/dkznwtngvs9spzrm

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 1 '14
KS
KS Oct 20 '14

Hej Alle.

Prisen for et kursus på banen - der overholder reglerne for kørsel på glatbane, og dermed forsikringsdækning hvis og såfremt uheldet skulle være ude er 956,- ex moms. Er vi mange kan prisen blive lidt lavere, eller vi kan vælge "stor buffet" i stedet for en flad sandwich, hvilket jeg vil foreslå.

Snakkede med FDM, som mener at 2 om en bil er absolut max, og anbefaler ikke at man har passagerer med - erfaringen er at passagerer bliver køresyge når bilen får sig en snurretur.

Vinterdæk er et must! - banen er glat..

DeaconWP
DeaconWP Oct 20 '14

Ken. Jeg forestiller mig, at ikke alle biler skal være på banen på en gang, og at der deles op i hold.

Vil der så ikke kunne være flere tilmeldte, der deles om en bil? Således at de bare kører i samme bil på forskellige hold.

Og bliver prisen så pr deltager, og ikke pr bil?

Hvis du bekræfter dette, tilpasser jeg doodle.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 20 '14
MrCoffee
MrCoffee Oct 21 '14
Blot et par erfarende ord, kørte på Sjællandsringen for nylig, tror vi var 30-40 biler. Vi kørte 20 minutter ad gangen, ad 3 hold, tror jeg var ude 4 gange. Herefter er man altså træt, når man kører bilen på grænsen hele tiden. Det hjalp selvfølgelig heller ikke at jeg blev presset af en Maserati med 440 hk. :) Vi måtte ikke have passagerer med, da deres erfaring er at de sidder og presser føreren , og folk begynder at blive overmodige = uheld til følge.

Når desværre ikke at komme med pga. levering i denne omgang, god tur :(. Peter
SQLCPH
SQLCPH Oct 22 '14

Måske det er en dobbelt post men fik lige mail fra mit forsikringsselskab (GF) om at de stadig har få ledige pladser på glatbane sikkerhedsdag d. 1 og 2. november i hele landet. Måske I var interesseret tænkte jeg? Jeg har endnu ikke Tesla og kender min bil så jeg venter med at deltage.

Det koster kun 100 kr uanset om du er GF kunde eller ej. Kontakt dem på 70 13 80 80

Håber I får en fornøjelig dag :-)

vh Søren

Comeback
Comeback Nov 1 '14

nogle nyheder om dette event ?

KS
KS Nov 1 '14

Arrangement oprettet - tilmelding KUN på arrangementet på forsiden eller under arrangementer.

muller
muller Nov 2 '14

Mht. vinterdæk, er det så helt håbløst at deltage på standard (19") helårsdæk? Jeg får først skiftet til vinterdæk dagen efter arrangementet...

KS
KS Nov 2 '14

@Muller;

De ønsker gerne 1 der bliver sat lidt ved siden af, så planlægger du at køre  på helårsdæk, så kom på helårsdæk. Så kan vi vise hvad (hvis nogen) forskellen mellem vinter og helårsdæk er..

Ville glæde mig at se dig deroppe.

Bianco
Bianco Nov 2 '14

Har lige været på Sikkerhedsdag på Sjællandsringen (tak SQLCPH) til en smagsprøve på glatføre kurset, kun iført de originale helårsdæk.

De er helt klart dårlige, men det spiller ingen rolle, for glatføre kurset går ud på at lære din bil at kende der hvor den kommer ud over skridgrænsen - om den gør det ved 40 kmt m helårsdæk eller ved 50 kmt m nye vinterdæk spiller ikke den store rolle. Undtagen ved kaffebordet bagefter ;-)

DeaconWP
DeaconWP Nov 2 '14

Tilmeld denne event senest 4 til 5 november. Se teksten under event.

muller
muller Nov 3 '14

Tak Bianco. Det var nok mere sådan noget jeg havde brug for at høre :-) Jeg stiller op med prøvekaninbilen på helårsdæk... Så går I desværre gliv af de superfede Aerofælge(tm) som kommer på dagen efter. De er vel efterhånden lidt af et samlerobjekt tænker jeg?

@ken: doodle er lukket, men jeg har tilmeldt mig på event-siden. Jeg håber at det rækker.

DeaconWP
DeaconWP Nov 4 '14

Måske snart sidste frist for tilmelding? Klik på event linket på forsiden og tilmeld dig der, 

KS
KS Nov 6 '14

16 tilmeldinger blev det til - der er stadigvæk plads til et par stykker mere (2 hold er 20 deltagere), så kom frisk.

Jeg tager på sjællandsringen i morgen og ordner det praktiske. Samtidig har en gennemgang af bilen med de 2 instruktører der skal træne os, så de ved hvordan Model S reagerer i glat vejr. Der er jo regen at tage hensyn til..

KS
KS Nov 7 '14

Var på Sjællandsringen i dag for at forberede vores instruktører næste søndag på hvorledes Model S er en smule anderledes end andre biler.

Glæd jer allerede, det var super sjovt. Sad med som passagerer i egen bil, og det var en lidt "skræmmende" tur, jeg kunne aldrig selv have fundet på at køre bilen så hårdt!! - men de er selvfølgeligt også Pro's.

Rasmus Skaarup kiggede forbi, og vi fik muligheden for at sammenligne et par helårsdæk med vinterdæk. Sikken en forskel. Men det var helt klart Rasmus' på helårsdæk som man kunne have det mest sjovt i da mine Alpin A4 bare bed sig fast i vejen. Rasmus' helårsdæk gjorde derimod muligt at få bilen til at lave lidt udskridninger, hvilket næsten var muligt i min.

Er ved at uploade et par små videoer fra kamera'ene i bilen, så i kan se hvorledes det kan se ud. Det er en instruktør som kører bilen, så han har helt styr på det...

Forummets indlæg er redigeret af KS Nov 7 '14
rms
rms Nov 7 '14

Tror så jeg beholder mine helårsdæk på til efter eventet :-)

LarsH
LarsH Nov 7 '14

Hvis Jeres arrangement bliver en sucess og I får blod på tanden, så vil jeg gerne tilbyde min hjælp mht. køreinstruktioner på bane. Det kunne være på Sturup lige ovre på den anden side af Øresund.

Skaarup
Skaarup Nov 8 '14
Det var skræmmende så stor forskellen var på helårsdæk og Michelin'erne. Vi talte med instruktørerne bagefter, og de nævnte at de flere gange havde opfordret Trafikministeriet til at gøre vinterdæk lovpligtige, men de siger der er færre der mister livet i vintermånederne, så de vil hellere koncentrere sig om andre områder. Men spørger man forsikringsselskaberne, så sker der flere (materielle) uheld om vinteren. Bottom line var at man kan kun køre knap den halve hastighed på helårsdækkene i forhold til vinterdækkene - når det er glat. Det er da en forskel der er til at føle på!
SimonHN
SimonHN Nov 8 '14
Så tænk på alle dem der stadig køre på deres sommerdæk.

Det er tåbeligt der ikke er et lovkrav om vinterdæk til dem der ikke kan forstå det.
Raymond
Raymond Nov 9 '14

I hvilke situationer er vinterdæk bedre end helårsdæk? Jeg spørger for at vide hvornår man skal skifte til vinterdæk, så man ikke skifter for tidligt samt vise/versa.

Sider: « 1 2 3 »