Prøv først at høre Tesla i morgen mandag, om de kan tjekke bilens log for, hvorvidt den er blevet låst op i forbindelse med tyveriet.
Jeg havde selv indbrud i Teslaen for knap 4 år siden, hvor det viste sig, at jeg selv havde låst bilen op flere timer i forvejen. Jeg havde nemlig låst den op to gange, hvorefter den gik i garage-mode, og derved stod ulåst!
Mht. Passive Entry, såfremt det før har været slået til på bilen, så har det været muligt at klone FOB'en. Hvis det er sket, så vil Tesla dels jf. ovenstående fortælle, at bilen blev låst op i forbindelse med tyveriet, og du kan så dernæst formentlig få omkodet nøglen, og i øvrigt aldrig mere benytte Passive Entry.
Jeg var selv i vinters ude for, at en person på en knallert kørte ind på min grund, og forsøgte at få adgang til bilen via en device. Han beholdte klogt nok hjelmen på de 5 min., det varede (så han ikke kunne identificeres på optagelser fra mit dash cam), også selv om det så krævede en lygte for overhovedet at kunne se sin device. Jeg havde dog ikke passive entry slået til, så kan måtte højst sandsynligt køre videre med uforrettet sag.
Det udstyr han brugte koster dog fra 600 USD, så han har med alt sandsynlig kørt rundt til en masse Teslaer, og sikkert haft heldet med sig ved et par stykker efter som ikke alle har slået keyless entry fra. Så måske er der en del Tesla nøgler i omløb i dag.